Gå til innhold

Hjelp meg å komme tilbake på rett spor igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var godt i gang med å gå ned i vekt. Gikk ned fra 76 kg til 66 kg. Så ble det slutt med kjæresten min, eksamenstid, sommerferie.. jaa.. Så nå er jeg oppe i 69 kg igjen. Vil gjerne begynne på nytt, og fortsette å nå målet mitt. Er forresten 167 cm og 19 år gammel.

Problemet er bare at de siste to-tre månendene har jeg ikke telt en eneste kalori. Jeg har spist det jeg har hatt lyst til og mye (mye usunt). Jeg finner ikke motivasjon inne i meg til å begynne igjen, men hater hvordan jeg ser ut nå. Har lyst til å føle meg bra, for å bedre selvtillit og kanskje møte en ny gutt.. men vil først være fornøyd med hvordan jeg ser ut for første gang i mitt liv. Jeg får ofte høre at jeg er vakker, vet jeg har en ganske pent ansikt, og kroppen ser ikke så ille ut uten klær. Men når det gjelder hvordan jeg ser ut uten klær, og bikini og alt det der. Jeg skjemmes.

Jeg gikk ned de 10 kgene uten noe som helst trening, var kun ved hjelp av kosthold. Nå som jeg skal ha et friår vil jeg gjerne begynne å trene ved treningssenter, men har ingen erfaring. Vet ikke noe om hvor ofte/mye/hva som skal til.. Er i veldig dårlig fysisk form, og gym har alltid vært det faget jeg har hata. (Har vel mye med at jeg var overvektig på barneskolen/ungdomsskolen og ble alltid valgt sist, og forbinder trening med noe negativt..) Så om noen kunne hjelpe meg hva som skal til, hadde det vært supert! :) Har masse av tid til å trene!

Når det gjelder kosthold, så vil jeg gjøre slik jeg gjorde før. Jeg spiste ikke spesielt sunt, spiste gjerne både pizza og McDonalds, men holdt meg mellom 1500 - 1800 kalorier hver dag. Det ble på en måte en vane å stoppe og spise når jeg ble mett, men noe som jeg nå ikke greier. Er dette en dum måte å gjøre det på? Er veldig glad i mat, både usunn og sunn, og vil egentlig ikke ha noe jeg IKKE kan spise, men bare holde meg innenfor et visst kaloribeløp.

Målet mitt er å komme ned til 60-62. Evt. stoppe når jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut. Men det er første målet iallefall. :) Er det noen som aner omtrent hvor lang tid det vil ta om jeg ikke dropper trening/kosthold? (noen dager og anledninger kommer jeg selvsagt til å droppe det da, men jevnt over) Har meldt meg inn i vektklubb, så håper dette vil hjelpe meg til å tenke over hva jeg putter i munnen. Har lyst til å bli smalere og strammere. Er ganske så dvask nå, og det er ikke gøy når en er 19 år, og alle andre er slanke og pene.

Må bare legge til at jeg er klar over at jeg ikke er veldig overvektig, men vil gjerne bli fornøyd med meg selv. Tar i mot alle tips når det gjelder både kosthold og trening!! :)

Anonymous poster hash: f6831...96d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær streng :)

Ja, er vel det eneste som funker.. Er bare veldig vanskelig å si nei. :(

Gjest gjest- silje
Skrevet

For å klare å spise mindre til hvert måltid igjen så må du legge opp en porsjon som ser passelig, og tenke at du ikke skal ha mer. Da spiser man automatisk litt senere og man demper den verste sulten, og da blir det lettere å stoppe etter fullført porsjon.

Gjest Belle âme
Skrevet

Ja, er vel det eneste som funker.. Er bare veldig vanskelig å si nei. :(

Ja det er vansklig :(

Skrevet

Disiplin, disiplin, disiplin. Det er det eneste som fungerer på meg.

Sett gjerne opp middagsplan for hele uken, og planlegg gjerne hva du skal spise i løpet av dagen. Så slipper du å bli skrubbsulten til kvelden fordi du spiste for mye til lunch og måtte droppe mat etter middag.

Jeg har prøvd å droppe tellingen tidligere, men da har jeg spist for mye, så jeg må gjerne telle en god stund. Jeg mister fort oversikten på hva jeg har spist, og spiser mye mer enn jeg tror i løpet av en dag om jeg ikke holder tellingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...