Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp angående skjemaet. Under nummer 3 om yrkeserfaring og intekt, står det "Arbeidsinntekt siste kalenderår", skal jeg skrive hva jeg får i APP der eller gjelder det bare hvis man er i arbeid?

Anonymous poster hash: b424a...8ab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsinntekt er inntekt av arbeid.

Anonymous poster hash: f7552...c3a

Skrevet

Arbeidsinntekt er inntekt av arbeid.

Og i følge skatteetaten så er AAP regnet som hovedinntekt...

Anonymous poster hash: aa065...f16

Skrevet

Og i følge skatteetaten så er AAP regnet som hovedinntekt... Anonymous poster hash: aa065...f16

Ja, men Nav Forvaltning (som behandler uføresøknadden) vet jo at du har gått på AAP og hvor mye du har utbetalt. Det er jo en grunn til at de spør etter arbeidsinntekt, og ikke bare inntekt.

Skrevet

Ja, men Nav Forvaltning (som behandler uføresøknadden) vet jo at du har gått på AAP og hvor mye du har utbetalt. Det er jo en grunn til at de spør etter arbeidsinntekt, og ikke bare inntekt.

Om de vet at man har gått på AAP så vet de også at arbeidsinntekten siste året har vært svært, svært lav...

Skrevet

Jeg skrev hva jeg fikk i AAP. Hadde jo ikke annen inntekt.

Anonymous poster hash: 43eb2...400

Skrevet

Jeg skrev hva jeg fikk i AAP. Hadde jo ikke annen inntekt. Anonymous poster hash: 43eb2...400

Men mulig jeg skrev feil, kanskje det skulle stått 0.- Tror kanskje det. For på AAP har man jo ingen arbeidsinntekt. De skal kanskje sjekke om man har jobbet ved siden av, for det ville virke negativt inn på uføresøknaden (da har man jo restarbeidsevene)

• Liker 1
Skrevet

Jeg skrev 0 siden jeg trodde at AAP skulle holdes utenfor.

Anonymous poster hash: ad02b...0dd
  • Liker 1
Skrevet

Men mulig jeg skrev feil, kanskje det skulle stått 0.- Tror kanskje det. For på AAP har man jo ingen arbeidsinntekt. De skal kanskje sjekke om man har jobbet ved siden av, for det ville virke negativt inn på uføresøknaden (da har man jo restarbeidsevene)

Tull og tøys. Mange som mottar AAP har også restarbeidsevne og jobber. Det er jo nettopp det som er hele poenget med AAP; å finne ut hvor mye man klarer å jobbe. Det er jo tvert om positivt å kunne vise til at man har prøvdå jobbe istedenfor å sitte med hendene i fanget i flere år.

• Liker 1
Skrevet

Men mulig jeg skrev feil, kanskje det skulle stått 0.- Tror kanskje det. For på AAP har man jo ingen arbeidsinntekt. De skal kanskje sjekke om man har jobbet ved siden av, for det ville virke negativt inn på uføresøknaden (da har man jo restarbeidsevene)Anonymous poster hash: 43eb2...400

Ja, det er derfor de spør etter arbeidsinntekt og ikke bare inntekt, eventuelt trygdeinntekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...