Gå til innhold

2-åring som spytter inne - gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har en gutt på 2,5 som den siste tiden har begynt å spytte inne. Han er fullstendig klar over at dette ikke er akseptabelt, og gjør det nok for å få oppmerksomhet/provosere.

Føler vi har prøvd alt fra ignorering og distraksjoner til å snakke rolig med han, samt kjefting (som jeg VET ikke er det beste, men det er ikke til å unngå at det skjer en gang i blant).

Er det noen som har gode råd til hva vi kan gjøre for å plukke denne unoten av ham?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta fra goder, ikke se TV feks. Vær konsekvent.

Anonymous poster hash: fb366...580

Skrevet

Ta fra goder, ikke se TV feks. Vær konsekvent.

Anonymous poster hash: fb366...580

Tull, det skjønner ikke en 2-åring noe av.

Jeg ville fokusert på hvordan DU føler det når han spytter. Si at du ikke liker det, at det blir skittent osv. Vis eventuelt at han kan spytte ute eller i vasken i stedet.

Skrevet

Krev at han tørker opp etter seg selv. Det er en konsekvens som står i forhold til "forbrytelsen". Han må selv finne fram papir, tørke opp og kaste papiret i bossdunken.

• Liker 2
Skrevet

La han få lov å spytte i vasken? Ta han med på badet og si at han skal få spytte i vasken. Ikke gi han noe mer oppmerksomhet!!!!! Og gå i fra han (om det fungerer). Spytter han andre plasser så tar du han med på badet og samme prosedyre. Mitt siste tips: Vær konsekvent!!!!!!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...