Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en (altfor) lang singelperiode, har jeg nå i en alder av 31 år møtt verdens mest fantastiske mann. Han har en personlighet jeg bare kunne drømme om, er svimlende kjekk og sexy og er rett og slett helt utrolig. Dette er en mann jeg har lyst å leve med og som jeg tror jeg for første gang i mitt liv kan si "jeg elsker deg" til.

Men...

Han hverken vil eller kan få barn. Dette var en avgjørelse han tok for noen år siden, det er gjennomtenkt og jeg forstår bakgrunnen for valget. Han er sterilisert.

Jeg har aldri vært en av de som har sett på det å få barn som det store målet i livet, og tror ikke jeg ville vært en av de som ville gjort alt for å få barn hvis det viste seg at jeg var infertil. Men tanken er likevel ikke helt fremmed, og - jeg vet ikke om jeg vil ha barn eller ikke.

Velger jeg et liv med ham, så er avgjørelsen tatt for meg. Da blir det ikke barn uansett. Og det skremmer meg. Samtidig, hvis jeg går fra ham nå, er det jo ikke sikkert at jeg møter noen jeg vil ha barn med.

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre, og jeg føler at vi har kommet til et punkt hvor vi "tar forholdet opp et steg", og jeg synes derfor jeg må finne ut hva jeg egentlig vil.

Noen innspill?

Anonymous poster hash: efb70...b2f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen?

Hvor mye betyr det for deg å kunne dele livet med han?

Hvor mye betyr det for deg å få barn?

Skrevet

om du ikke er helt sikker på at du IKKE vil ha barn, så ville jeg latt det ligge om jeg hadde klart-. det vil komme til å innhente deg når du blir verpesjuk og du vil bli bitter på han og så deg selv......om det derimot er true love og du ikke har noe ønske om dette selv så blir dilemmaet et helt annet.....

good luck

Anonymous poster hash: e0c1d...8a4
Skrevet

Er det uaktuelt å være forsterforeldre og f.eks?

For meg er det viktigere å være sammen med en mann jeg virkelig elsker, enn å få barn.

Men for meg er det ikke viktig med barn. Er fortsatt ikke sikker på om jeg ønsker barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...