AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 I hvilken av månedene ville du velge å få baby, om det var så enkelt at man bare kunne bestille et barn til det perfekte tidspunkt? Og hvorfor akkurat den mnd? Vi ville helst ha barn i juni. Da ville vi hatt rett på barnehageplass til barnet er 14 mnd og det hadde vært perfekt. Jeg hadde sluppet å gå gravid på sommeren. Vi har en nevø og en niese som er født i juni og ville ha arvet mye klær som passer med sesongene ++ Det ble ikke sånn da! Babyen kommer o november og vi er like glade Anonymous poster hash: 0674e...db9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 April. Sikkert fordi min er født i April.. Slapp å gå gravid på sommeren, som du sier, og i tillegg er været fint, slipper tykke klær på babyen, samtidig som det ikke er for varmt. Perfekt vær for trilleturer ihvertfall til babyen er ca. 6 mnd, ingen snø og sjelden regnstormer. Nå er vi selvsagt fornøyde uansett når nestemann melder sin ankomst, et barn er et barn Men i mitt hode er våren aller best til å føde babyer Anonymous poster hash: e1f47...c9b
siebaeo Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Har en i november og en helt i slutten av juli. Skulle jeg prøvd en til ville jeg prøvd i april! Muligens kommet i en tilnærmet bikinivennlig kropp før sommeren.. I det minste være ferdig med alt guff etter fødsel. Denne sommeren nøt jeg som gravid, og det var egentlig ganske greit. Lite klær og sko som klemte og gikk rett i perm i stede for ferie. Dvs kunne spare ferien. Heldigvis ble den varmeste sommeren ferdig i det jeg fødte.. Hadde vært litt kjedelig å tilbrakt de fineste og varmeste sommerdagene som "nyfødt"
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Jeg er selv født i november og synes derfor at et høstbarn virker topp Men med tanke på å gå høygravid og permisjonstiden, så virker det fint å få barn på våren. Og i forhold til barnehageplass så er det vel dumt å få barn sent på året? Vanskelig spørsmål, heldigvis har jeg ingen spesifikk preferanse kjenner jeg. Anonymous poster hash: c7550...838
ViljaH Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 April-august. Da rekker perm til bhg start, og man har rett på plass. Har en i august og en i juni, av de to er juni hakket bedre for da fikk baby bli litt eldre før bhg og jeg fikk nytt sommeren mer da jeg fikk hele fri. Med augustbarn ble det veldig fort senhøst og laaang inne-vinter. Jeg likte å være høygravid på sommeren, tasse rundti lette klær og sko. Tror ikke jeg ville likt å være høygravid på vinteren, bakse på masse ull og tjukke jakker rundt en kropp som var mye i seg selv.
plix Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 April Jeg velger meg april! av Bjørnstjerne Bjørnson Jeg velger meg april I den det gamle faller, i den det ny får feste; det volder litt rabalder,- dog fred er ei det beste, men at man noe vil. Jeg velger meg april, fordi den stormer, feier, fordi den smiler, smelter, fordi den evner eier, fordi den krefter velter,-i den blir somren til!
Gjest Houdini Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 Vinterbaby, etter nyttår en gang :-)
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 så lenge jeg slipper å gå høygravid midt på varmeste sommeren(hater virkelig varme) så er jeg meget fornøyd Anonymous poster hash: 04e3d...e18
Gjest pysepusen Skrevet 12. august 2013 #9 Skrevet 12. august 2013 Mars/april. Har både mai- og junibarn. Mai var best av de to, men skulle gjerne hatt litt tidligere og dermed hatt litt større baby før sommervarmen slo til. Nyfødt i sommervarme har vært fælt.
Mafalda Skrevet 12. august 2013 #10 Skrevet 12. august 2013 Juli. Fellesferien! Hadde flere vinterbarn, og var i hundre over å få en liten maibaby denne gangen. Så for meg vår og lange trilleturer og rolige dager. I steden ble det stress og mas, og en baby som bare måtte henge med på lasset, se på fotballkamper og avslutninger, og være med på 17.maidugnad på skolen. Det gikk jo fint, men det hadde vært hyggelig å kunne konsentrere seg litt mer om baby og litt mindre om andre ting. Så hvis vi skulle hatt flere barn, ville jeg ønsket meg juli 1
Gjest Maman Skrevet 12. august 2013 #11 Skrevet 12. august 2013 Syns mars-april er best. Da er ikke ungen helt nyfødt når det blir sommer og man kanskje skal reise litt (om enn ikke lenger enn til hytta), og han/hun rekker å bli nesten 1,5 år før barnehagestart. Min første var født i april og jeg syns det var akkurat på grensen ift alder når hun begynte i barnehagen i august. Neste sommer så har han/hun også lært å gå og kan løpe rundt hele sommeren og trene på det før høsten kommer og alle må inn:)
Selma_ Skrevet 12. august 2013 #12 Skrevet 12. august 2013 April eller september. Fikk selv i juli, syntes det ble for varmt, både for den nyfødte og for meg! Men praktisk mtp permisjon
missdior Skrevet 12. august 2013 #14 Skrevet 12. august 2013 April/mai hadde vært mitt ønske! Akkurat åasselig varmt, og helt i rute for barnehagestart året etter.
Concertina Skrevet 12. august 2013 #15 Skrevet 12. august 2013 Thja. Jeg har en i desember og en i august. Å gå gravid midtsommers var virkelig langt bedre enn å være høygravid midtvinters. Å slippe å kle på seg masse lag med klær, kunne gå i sandaler og ikke minst slippe å gå på glattisen med bekkenløsning var fantastisk. Når det er sagt: i forhold til barnehagestart etc så ønsker jeg gjerne et tidlig-vårbarn neste gang, type mars-april. Det skjer så mye i løpet av de månedene etter 1-årsdagen at jeg gjerne vil at barnet skal være noen måneder eldre før start. Greit at barnet er litt større før det begynner å bli kaldt igjen også.
Flekk Skrevet 12. august 2013 #16 Skrevet 12. august 2013 Det var litt smart å få persmisjon rett etter sommerferien, så man får dobbelt opp! Hvilken måned på babyen være født i da? Jeg ville hatt en baby om sommeren eller før jul. Ville ikke hatt en baby på julaften eller rundt juletid.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #17 Skrevet 12. august 2013 April/Mai, da har man våren og sommeren foran seg, lyse dager, korte netter og forhåpentligvis ok temperatur. Har desemberbarn, mørket og kulden tok nesten knekken på meg i barselstiden. Nå er det slutten av mars på nestemann hvis alt går som det skal og det håper jeg blir bra. Anonymous poster hash: 944af...00f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #18 Skrevet 12. august 2013 Mai! Fødte selv i juni, da var det litt varmt for den lille nyfødte Hadde vært greit om hun var noen måneder da Anonymous poster hash: 4fc2c...537
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #19 Skrevet 12. august 2013 1. kvartal blir i hovedsak vinnerbarn, mens 4. kvartal i hovedsak blir taperbarn. Januar-Mars er derfor tingen, i hvert fall helst før sommeren. Anonymous poster hash: fb769...384 2
terri Skrevet 12. august 2013 #20 Skrevet 12. august 2013 Jeg har født i juli, og synest det gikk helt fint fikk høre mye om at det måtte vere fælt å gå gravid om sommeren, men det gikk helt fint. var heller ikke problem med et spedbarn om sommeren, slapp jo unna mye klær og det er veldig fint siden de må skiftest på ca 10 ganger for dag Jeg ville ikke født for tidlig på året heller, for da blir ungen plutselig veldig liten når den må i barnehagen... heller ikke for seint, for da har ikke man rett på barnehageplass.. Håper det klaffer med vår eller sommer på nestemann også :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå