AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Gjorde det slutt med eksen for snart to måneder siden. Var egentlig følelsesmessig ferdig med han nokså lenge før jeg tok steget og avsluttet forholdet. Vi forble "venner" i over en mnd, men så funket ikke det for meg. Hadde liksom ingen hensikt. Så jeg sa det til han. Han svarte at han hadde følt at noe ikke stemte en stund han og, så det var best at vi brøt kontakten akkurat nå. Men kanskje senere så kunne det bli noe mellom oss igjen... Jeg sa at det ikke var aktuelt og at vi bare burde gå hver vår vei. Han godtok det, og vi har ikke hatt kontakt etter det. Ble betatt av en annen kort tid etter den samtalen... Kjente han fra før, vet at han er en bra fyr... Han er også betatt av meg, så dette blir jo noe mer etter hvert. Vi skal tilbringe noen dager sammen snart.. Og da såklart være ute sammen, kanskje holde rundt hverandre og sånt. Bør jeg si ifra til eksen om at jeg har "en ny" nå? Vi er jo enige om å ikke ha noe kontakt, han vet det ikke kan bli oss igjen, og prøver vel å ikke tenke noe særlig på meg. Så det er dumt å kontakte han... Men på en annen side, bor vi ikke langt fra hverandre. Det er mulig jeg og den nye er i butikken samtidig som eksen, og at han finner det ut sånn.. Eller venner av han kan se oss, og fortelle han. Da er det jo best at jeg selv sier ifra... Hva ville du gjort? Hvordan ville du sagt det? Anonymous poster hash: d2ee8...b47
Antique Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Jeg er kanskje sær, men hadde jeg vært eksen ville jeg faktisk satt pris på å høre det fra deg først, hvertfall siden det ikke er så veldig lenge siden egentlig..
QueenOfTheSidewalk Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Han vil ha deg tilbake, men du vil sende han en sånn samtale? Hva godt kan det gjøre mener du? For meg hadde det blitt mildere om jeg hadde truffet dere på butikken.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Hadde jeg vært eksen din ville jeg satt pris på om du fortalte det selv før jeg så dere på butikken Anonymous poster hash: 0023d...b55
Gjest Chrissa Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 Han vil ha deg tilbake, men du vil sende han en sånn samtale? Hva godt kan det gjøre mener du? For meg hadde det blitt mildere om jeg hadde truffet dere på butikken. På en måte er jeg enig. På en annen føler han kanskje at hun skylder han såpass som å fortelle det til han selv, imot å bli fortalt det av andre, evt. ane fred og ingen fare og se dem klinende ved fruktdisken... Ser for meg at han hadde blitt paff av å se dere sammen i butikken, men han hadde sikkert ikke kommet bort og laget en scene... Han hadde fordøyd det rolig... Og sikkert ikke kontaktet deg i ettertid heller. Han hadde sett at håpet er ute, så han virkelig kan gå videre om han ikke har forstått det før. Mens hvis du hadde sendt mld, ringt han, møtt han og fortalt om den nye... Så hadde han kanskje blitt sint fordi du fort har en ny, stilt spm. om hvor lenge dere har hatt noe på gang osv. Ja, fått mer tid til å gruble enn om han bare så dere i butikken. Og.. Det er jo ikke sikkert at dere støter på hverken han eller noen han kjenner.. Så tiden kan gå, og så ser han dere plutselig om en stund. Da takler han det nok best.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 Send en kort informativ melding? Ikke spør hvordan det går med han osv. Bare helt konkret: "Hei! Det er en ting jeg vil du skal høre fra meg, heller enn fra noen andre. Jeg har blitt betatt av en ny mann." Anonymous poster hash: 38a6a...522
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 Jeg ville sagt det til han selv, skriv det til han på en melding du Heller det enn at om det hadde vært meg hadde sett det på butikken eller fått høre det via andre folk. Anonymous poster hash: 40c83...997 1
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 "Hei! Det er en ting jeg vil du skal høre fra meg, heller enn fra noen andre. Jeg har blitt betatt av en ny mann." Anonymous poster hash: 38a6a...522 :o BAM! Som et slag i magen den da! Kanskje bruke litt andre ord... Men, Evilposelos. Det må da være bedre å høre det av henne enn å tilfeldigvis oppdage det selv..?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #9 Skrevet 11. august 2013 Du har allerede sagt at noe mer mellom dere "ikke er aktuelt". Hvilken rolle skulle det da spille for han om du har noe på gang med en ny type? Jeg tror heller du bare forsøker å teste han for å se om han fortsatt har følelser for deg. Var grunnen til at det ble slutt at han ga deg lite bekreftelse? Anonymous poster hash: 6de8b...957
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 Jeg synes nå absolutt en fair måte å håndtere dette på er å kontakte eksen. Kun fordi det har gått så kort tid fra det var over mellom dem, og til TS nå holder rundt og koser med en annen som hun sikkert snart blir sammen med. Hadde det gått noen måneder, hadde ting vært annerledes. Da hadde det vært teit å si ifra til eksen.
Gjest meg igjen Skrevet 11. august 2013 #11 Skrevet 11. august 2013 Etter så kort tid, tror jeg det er godt for eks å vite at den nye ikke er skyld i bruddet. Og at TS ikke har vært utro eller noe. At det uansett hadde blitt slutt, og at hun møtte den nye senere.
frøkna Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 Ta litt kontakt og spør hvordan det går osv, og om han har hatt en bra sommer. Etter litt skravling kan du si at du har møtt noen. D bør si det, men ikke bare "hei, jeg har møtt en ny, hade". Ikke spør om han har møtt noen, om han ikke har kan han oppleve det som et nederlag å si.
Gjest Janita Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Avgjørelsen dere tok om at det var best å ikke ha kontakt, bør veie tyngst her. Noen blir enige om å si ifra hvis man får seg ny kjæreste, men gjør man ikke det, skylder man ikke hverandre noe. La han være i fred, på samme måte som han lar deg være i fred.
TenkteAnonym Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 Ikke lenge siden jeg selv ble dumpa, jeg undrer jo på om hun har møtt noen ny, og håper jo at hun finner en mann en vakker dag, men for min del så har jeg akkurat begynt å komme over henne. Så for meg har det vært et stort slag i magen å få høre noe sånt nå. Om det er seriøst og det har vært sånn at dere har blitt kjærester, så har det vel vært greit å vite, men ikke bare si det som det er, spør han om sommeren som foreslått tidligere.
Gjest .-L-. Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Ikke si det til han, slikt gjør bare vondt å høre.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2013 #16 Skrevet 11. august 2013 Tenkte anonym: Et slag i magen blir det uansett hvordan hun sier det. Synes det er unødvendig å spørre om sommeren og småprate først, når de egentlig ikke skal ha noe kontakt. Det er litt av et dilemma. TS bør ikke skjule han hun har noe på gang med, men de trenger ikke henge rundt på de stedene det er mest sannsynlig å støte på eksen? For å skrive/si det til han: Da hører han det fra deg. Du er ærlig med han. Mot: Det kan gå så lang tid før han får vite om dere, at han allerede er over deg. Dere ble enige om å ikke ha kontakt, så han er kanskje over den tyngste perioden, men må starte på nytt hvis han hører om den nye. Jeg synes det beste er å holde kjeft, og håpe det tar sin tid før han får vite noe. Kanskje er han allerede over deg, siden det ikke hadde føltes helt rett for han heller i det siste. Om du kontakter han, virker det som at du tror hele hans verden fortsatt surrer rundt deg. Og det blir jo feil.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #17 Skrevet 11. august 2013 Hva godt kan det gjøre mener du? Det er vel "frykten" for at han uansett får vite det snart, som gjør at jeg vurderer å fortelle han det selv. Akkurat nå heller jeg mest mot å ikke kontakte han. Hvis han senere reagerer på at jeg ikke har sagt noe, kan jeg jo si det var fordi vi ikke skulle ha noe kontakt fremover. AB#9 Du har allerede sagt at noe mer mellom dere "ikke er aktuelt". Hvilken rolle skulle det da spille for han om du har noe på gang med en ny type? Jeg tror heller du bare forsøker å teste han for å se om han fortsatt har følelser for deg. Var grunnen til at det ble slutt at han ga deg lite bekreftelse? Tror jeg selv hadde ønsket å høre det, fra han selv. Egentlig.. Samtidig som jeg tror jeg hadde forstått det om han ikke sa noe også. Det er vanskelig å se for seg hva jeg hadde ønsket i hans situasjon, derfor er dette vanskelig. Grunnen til at det ble slutt var ikke at han ga meg lite bekreftelse nei. TS Anonymous poster hash: 3213c...9dd
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #18 Skrevet 11. august 2013 Søstersen ikke logget ut av sin konto før jeg skrev... Anonymous poster hash: 3213c...9dd
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #19 Skrevet 11. august 2013 Når du er så tøsete og uselvstendig at du ikke kan holde deg singel i mer enn en måned får du i det minste vise eksen din såpass respekt at du sier fra at forholdet deres åpenbart ikke betød noe som helst for deg.Anonymous poster hash: c1138...f55 1
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2013 #20 Skrevet 12. august 2013 Når du er så tøsete og uselvstendig at du ikke kan holde deg singel i mer enn en måned får du i det minste vise eksen din såpass respekt at du sier fra at forholdet deres åpenbart ikke betød noe som helst for deg.Anonymous poster hash: c1138...f55 Haha! Du har jo null forutsetning for å si det! Hun skrev hun følelsesmessig var ferdig med han lenge før hun slo opp. Hvis det er så at forholdet ikke betydde en dritt, så hadde hun vel ikke lurt på om hun skal si ifra til han - da hadde hun vel gitt blanke blaffen! Hun bryr seg nok til å vurdere frem og tilbake hva som er best for han nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå