Gå til innhold

Alternativ til gress eller bark

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Vi skal fikse opp i hagen denne sommeren.

Og når krangler vi om hva vi skal gjøre med en del av tomta som er ganske skrå og for tiden full av ugress.

Sambo mener at vi skal legge bark over hele området og plante noen lave trær. Jeg synes at det blir litt for MYE bark ettersom dette området er ganske stort.

Men jeg har egentlig ikke lyst til å så gress der heller fordi det er litt knotete å komme til med gressklipper der.

Finnes det noen alternativer?

Vi har jo hund og skulle gjerne hatt mer plass for hunden. Hvis vi legger bark blir det ikke fremkommelig og lovlig for hunden å løpe der.

Har ikke akkurat lyst til å legge på masse singel/grus heller.

Vi er altså ute etter et alternativ som er vedlikeholdsfritt (eller krever lite vedlikehold), som ser pent og ryddig ut og som kan brukes av både to- og firbeinte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er blomstereng vi har nå. Kastet ut et par kposer med frø i fjor, men det blir så fort overkjørt av ugress.

Vi har ugress av den morsomme typen, som blir over en meter høyt og har skikkelige mega-røtter.

Må nok frem med fiberduken igjen.

Mht. ugress, så er det sikkert best med bark, men det blir fort litt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blomstereng er (ulogisk nok) noe av det vanskeligste man kan ha....

Har ingen gode forslag til deg lea. Annet enn krypende busker og stauder som kveler (!) ugresset. men da blir det jo ingen lekeplass for hunden egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Klarer ikke å se for meg noe jeg heller, ikke siden området skal kunne brukes av hunden.

Tror jeg ville valgt gress, og så skaffet en klipper som er egnet til å bruke i skråning. (evt durt over med kantklipperen hvis ikke området er altfor stort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Asfalt ja :ler:

Gress er nok den beste løsningen jeg kan komme på.

Evt. å gå med på bark på en del av området og så gress på resten.

Da var det bare å overtale sambo, da :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør annet enn å anskaffe en liten ljå... evt plant gress først.

Å slå er ganske enkelt - og ikke så mye jobb heller, hvis du tar litt etter litt.

Avfallet kan du la ligge igjen på bakken som gjødsel eller bruke til kompost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...