AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=43249215 Og hva med området? Jeg bor nå i Oslo med minien min, men ønsker å flytte litt utenfor for å komme litt mer i nærheten av skog og mark, virker som det er fint og grønt rundt her, men jeg er ikke kjent i området i det hele tatt. Noen av dere som tror jeg vil kunne få denne under takst? Jeg har mulighet til å gå litt over hvis jeg må, men for min egen økonomi sin del hadde det vært fint med litt under :D (selvfølgelig) Hva synes dere om leiligheten? (har spurt i et annet forum også i kveld, men jeg ble litt giret, og har sååå lyst til å vite mer om området/leiligheten) :D :D Anonymous poster hash: d79d5...fa2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 har bodd i bærum en stund. kjempe flott sted å bo ! Anonymous poster hash: c81dc...7c6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Det høres flott ut Ville du gått for området rundt Hosle/Østerås, eller mer mot Stabekk? Fant noen fine leiligheter der også, men er usikker på området rundt og om det kollektive tilbudet inn til Oslo fra Stabekk. Anonymous poster hash: d79d5...fa2
Frøken Smilla Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Det er et flott område, og så vidt jeg kan huske ganske greit mtp kollektivtransport til Bekkestua, Sandvika og Oslo. Det samme gjelder for så vidt Stabekk, bare ikke nå. Frem til neste år (eller enda lenger?) er ikke togstasjonen på Stabekk i drift grunnet oppgradering. Hva gjelder å få leiligheten til under takst, vil det forundre meg om du får det. Leiligheter i august pleier å gå som hakka møkk, er min erfaring. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 Det er et flott område, og så vidt jeg kan huske ganske greit mtp kollektivtransport til Bekkestua, Sandvika og Oslo. Det samme gjelder for så vidt Stabekk, bare ikke nå. Frem til neste år (eller enda lenger?) er ikke togstasjonen på Stabekk i drift grunnet oppgradering. Hva gjelder å få leiligheten til under takst, vil det forundre meg om du får det. Leiligheter i august pleier å gå som hakka møkk, er min erfaring. Lykke til! Takker for svar og innspill Jeg skal sjekke litt med Ruter hvordan det er med kollektivt til Oslo sentrum, vil jo helst ta t-bane men buss kan også gå greit, spesielt hvis det er ekspressbuss Spørs om det er lettest med bane fra Østerås i forhold til Stabekk hvis togstasjonen der er stengt i lengere tid fremover da! Ja, kanskje det er ønsketenkning å få den under takst, det hadde bare vært så ideelt i forhold til økonomien og i forhold til en slik flott leilighet med et så fint området rundt! Mini hadde digget det tror jeg! Kanskje jeg er heldig, hehe.. jeg krysser hvertfall fingrene! :D Anonymous poster hash: d79d5...fa2
Pringle Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 Jeg skal sjekke litt med Ruter hvordan det er med kollektivt til Oslo sentrum, vil jo helst ta t-bane men buss kan også gå greit, spesielt hvis det er ekspressbuss Spørs om det er lettest med bane fra Østerås i forhold til Stabekk hvis togstasjonen der er stengt i lengere tid fremover da! Det er ihvertfall kjempelett - klikk på fanen Nabolagsprofil (hvis du ikke har gjort det), så kommer det opp kollektivtrafikk, skoler og barnehager på kartet som viser beliggenheten av boligen.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 Det er ihvertfall kjempelett - klikk på fanen Nabolagsprofil (hvis du ikke har gjort det), så kommer det opp kollektivtrafikk, skoler og barnehager på kartet som viser beliggenheten av boligen. Haha, huff! Det skal jeg gjøre med en gang :D Jeg ble bare så ivrig på forumet i stedet, at jeg ikke kom på at det var en mulighet hehe... jeg er litt fjern i blant Anonymous poster hash: d79d5...fa2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 Det er ikke langt gå til Østerås t-banestasjon derfra, noen få minutter i rask gange. Du har bussholdeplass bare noen titallsmeter fra ytterdøren der. Bussen derfra går via Østerås mot Oslo (men det er en melkerute). Eller mot Bekkestua. Det er to busser som går mot Bekkestua så det er nok av avganger. Fra Bekkestua går det busser til Oslo, Sandvika, Bærums verk, Rykkinn, Snarøya og Gardemoen. Og T-bane til Oslo og etterhvert Kolsås. Bekkestua har fire matbutikker, flere restaurantet, sjenkesteder, vinmonopol, apoteket, leger, tannleger, klesbutikker, skobutikker, gavebutikker, blomsterbutikker, brannstasjon, hovedbibliotek og mye mer. Østerås senter som ligger noen få minutters gange unna leiligheten har vinmonopol, matbutikk, leger, kiropraktoerer, apotek, gavebutikk, skobutikk, bakeri, kiosk, klesbutikker, parfymeri og mer. I nærheten ligger også Grini næringspark med sine butikker. Hvis jeg ikke husker feil så går det tursti forbi blokkene. Bærum kommune er gode på turstier og gratis kart kan fåes på bibliotekene. Det er ikke langt å gå til Fossum, det er skogen. Før var det ikke heis i blokkene, (de kan ha endret det nå, det er 20 år siden jeg sist var inni) så hvis leiligheten er på toppen bør du være sprek. Anonymous poster hash: f8e27...016
Pringle Skrevet 11. august 2013 #9 Skrevet 11. august 2013 Hehe! Veit åssen det er! Glad jeg kunne være til nytte, da..!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 NB! Merk at verdien på leiligheter i området er høy og at formuen vil bli for høy til å kunne få bostøtte. Bare sånn at du er klar over det. (En venninne flyttet inn i en sliten blokkleilighet et sted i nærheten i den tro at boligens tilstand ville dra ned formuen, men det er området som drar den kraftig opp)Anonymous poster hash: f8e27...016
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #11 Skrevet 11. august 2013 Takk for svar til deg som hadde et så langt og utfyllende svar om området Høres ut som du er kjent i området altså! Kjekt å få sånne innspill! (trykket på svar på innlegget ditt men fikk bare opp melding om teknisk feil gitt) Liker godt at det er t-bane i nærheten av leiligheten, det går mye raskere enn en buss som kjører innom alle kroker Noen minutter å gå er jo ikke ille i det hele tatt! Har vært et par ganger på Bekkestua, utrolig hyggelig plass! Jeg og mini liker å være ute i naturen og gå turer. Asfaltjungelen er ikke sååå spennende, men skog og mark elsker han! Vurderer også å skaffe oss en hund etter hvert, så fine turområder i umiddelbar nærhet er helt perfekt! Akkurat denne leiligheten er i 2. etg. så om det er heis eller ikke har ikke såå stor betydning. Hadde det vært høyere så hadde heis vært et must! Anonymous poster hash: d79d5...fa2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 Ja, jeg er vokst opp og bor fortsatt i området så det er bare å spørre hvis det er noe du lurer på. Leste litt fort isted så jeg fikk ikke med meg at du har barn. Rett ved siden av blokkene er det et eldrehjem, en stall med hester og en stor eng. Hvis man går femti meter så er man i en liten skog som har en super akebakke. Og så er Eikeli barneskole en flott skole. Der er det lekeapparatet som kan brukes utenom skoletiden. På andre siden av vegen for barneskolen ligger en barnehage og Østerås ungdomsskole. Østerås kirke ligger like ved.Anonymous poster hash: f8e27...016
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Det høres bare helt perfekt ut for meg og mini altså! Han går i barnehage, og er veldig glad i dyr. Så "eksotisk" for oss at det er hester i nærheten, hehe... de eneste hestene vi ser i sentrum er jo politihestene, hehe Jeg tror jeg må ta banen ut i morgen og titte litt selv, blir jo helt gira her jeg sitter! Spørs om jeg må høre med foreldrene mine hvordan de stiller seg til kausjon på en liten sum også, kanskje jeg kan gå litt høyere enn det jeg egentlig hadde tenkt Åh,det hadde vært så perfekt altså! (får fortsatt opp bare melding om teknisk feil når jeg trykker svar på innlegget ditt, rart...) Anonymous poster hash: d79d5...fa2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 Østerås er et fint område, det er Stabekk også. Mange barneskoler i Bærum er smekkfulle, jeg vet ikke hvordan det et på Østerås og Stabekk. Så jeg vil anbefale deg å kontakte nærmeste barneskole og høre om barnet ditt vil få plass der. Det er trasig om det blir fryktelig ang skolevei fordi barnet må på en annen skole enn nærskolen.Anonymous poster hash: abbb8...281
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Østerås er et fint område, det er Stabekk også. Mange barneskoler i Bærum er smekkfulle, jeg vet ikke hvordan det et på Østerås og Stabekk. Så jeg vil anbefale deg å kontakte nærmeste barneskole og høre om barnet ditt vil få plass der. Det er trasig om det blir fryktelig ang skolevei fordi barnet må på en annen skole enn nærskolen.Anonymous poster hash: abbb8...281 Det var et godt poeng Mini går jo bare i barnehagen, men rådet ditt er kanskje like relevant der Kan jo ta en telefon til barnehagene i området og høre om det er smekkfullt der også Anonymous poster hash: d79d5...fa2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #16 Skrevet 11. august 2013 Eikeli skole bygger ut/har bygget ut så det burde være plass. Ta deg en tur og gå litt rundt ja! Se litt på kartet før du drar også, så kan du sjekke ut steder i nærheten du er nysgjerrig på. Det er faktisk hester mellom blokkene og Østerås senter også, så det er både på høyre og venstre side for blokkene. Og det er en gård ved golfbanen som har hester og noen andre dyr. I tillegg vil nok barnet ditt like Sauejordet på Hosle. Det er ikke veldig nært leiligheten, men man kan fint gå/sykle/dra på akebrett/ta bussen dit. Der er det både sauer og kuer, og mye spennende sauebæsj. Ellers er jo Nadderudhallen like ved Bekkestua. Jeg synes selv at Østerås er greiest hvis man jobber i Oslo eller av en annen grunn drar mye inn til Oslo. Stabekk er blitt ganske dødt, er jo ikke så mange leiligheter der og det er litt kronglete nå som toget går. Mens på Hosle, Østerås, Eiksmarka finnes det en del blokker fra 50- og 60-tallet som er mye greiere i pris enn de helt nye blokkene. Ellers er det mange fine steder i Asker som kan være verdt å ta en kikk på. Da blir det noe lengre reiseveg inn til byen. Anonymous poster hash: f8e27...016
Gjest Badabing Skrevet 11. august 2013 #17 Skrevet 11. august 2013 (endret) Jeg bodde i naboblokka som liten, og det var fantastisk å være barn der. Vet ikke hvordan det er nå siden blokkene vel begynner å dra litt på årene, men det pleide å være velholdt der. Blokkene vender inn mot hverandre, så det er en fin plass for unger i midten. Kort vei til uteområder og bading i Eiksmarka, og skiløyper og fin skøytebane på Hosle. Fem minutter å gå til t-banestasjonen. Det er jo ikke så mye som skjer akkurat rundt der, men det er kort vei til det meste. Sauejordet <3 Endret 11. august 2013 av Badabing
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #18 Skrevet 11. august 2013 NB! Merk at verdien på leiligheter i området er høy og at formuen vil bli for høy til å kunne få bostøtte. Bare sånn at du er klar over det. (En venninne flyttet inn i en sliten blokkleilighet et sted i nærheten i den tro at boligens tilstand ville dra ned formuen, men det er området som drar den kraftig opp)Anonymous poster hash: f8e27...016 Blir det regnet som formue når man har lån på nesten hele leiligheten? Verdien er jo det man betaler for den, området kan vel ikke dra verdien enda høyere opp en det man kjøper den for? Tar ikke bostøtten med skyhøy gjeld man tross alt må betale på i beregningen? :/ Anonymous poster hash: 62e13...ad0
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #19 Skrevet 12. august 2013 Blir det regnet som formue når man har lån på nesten hele leiligheten? Verdien er jo det man betaler for den, området kan vel ikke dra verdien enda høyere opp en det man kjøper den for? Tar ikke bostøtten med skyhøy gjeld man tross alt må betale på i beregningen? :/ Anonymous poster hash: 62e13...ad0 Åja, sorry det tenkte jeg ikke på.... Jeg bare husker min venninne var så ergretover at hun ikke kunne få bostøtte. Men hun kjøpte leiligheten med bare sparepenger. Jo selvfølgelig tar de hensyn til gjeld. Anonymous poster hash: f8e27...016
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #20 Skrevet 12. august 2013 Åja, sorry det tenkte jeg ikke på.... Jeg bare husker min venninne var så ergretover at hun ikke kunne få bostøtte. Men hun kjøpte leiligheten med bare sparepenger. Jo selvfølgelig tar de hensyn til gjeld.Anonymous poster hash: f8e27...016 Har hun råd til å kjøpe bolig uten lån, trenger hun ærlig talt ikke bostøtte da :-) Fin leilighet! Anonymous poster hash: 7e438...ddd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå