Gå til innhold

Jeg orker ikke mer :-( Unger som er umulig å legge!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal her. Har to små på 4 og 5 år som er umulig å legge, og sånn har det vært LENGE. De sover på samme rom, og kan holde på i timesvis med å gå ut av sengen, leke i senga, rope, krangle osv. Jeg går inn gang på gang på gang men det er bare grining, sutring og krangling. Jeg kan ikke tvinge dem til å sove, jeg kan ikke tvinge dem til å være stille. Men jeg blir helt gal av dette! Jeg vil bare ha litt fred og ro om kvelden, men når de endelig sovner er det jo tid for å legge meg selv... De står opp i 6-tiden om morgenen, legges 19.30 (samme rutiner hver eneste kveld), sovner en eller annen gang mellom 21 og 23. HJELP!

Anonymous poster hash: 62d6a...738
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de kan høre lydbok? Det funket på mine, de måtte være stille, ellers skrudde jeg den av. Eller klistremerkeskjem med en kul premie?

• Liker 1
Skrevet

Kontakt hjelpeapparat, enten kommunalt eller BUPA, sjekk ut hva som finnes i din rfgion. Dette krever målrettede tiltal og en klar plan

Anonymous poster hash: e6184...997

Skrevet

Ikke la de sove på samme rom.

• Liker 2
Skrevet

Ikke ha dem på samme rom. Lystett rullegardin og si at morgen er ikke før 7-8 tiden. Med så lite søvn burde de ha sovet til minst 9. Mine sover alltid 10 timer fra de sovner. Sover de 21 så kan de sove til 9 neste dag. I sommer sklir alt ut og den blir fort 23 før de sovner her og. Ville ikke hatt dem på samme rom, eller legg den minste først. Når han sover så legger du nr 2. De burde virkelig sovne tidlig når de våkner 6 på morgen.

Anonymous poster hash: 4f69f...aa1
  • Liker 1
Skrevet

Ikke ha dem på samme rom.

Det har ikke falt deg inn at Ts kanskje ikke har andre rom?

Anonymous poster hash: 43b78...caa

• Liker 2
Skrevet

Dette er prisen å betale for likestillingskampen.

I "gamle" dager var dette utenkelig.

• Liker 1
Skrevet

Sett deg inne hos dem med ei god bok eller noe, og bare sitt der til de sovner.

Samme rutiner er bra :) men hva er rutinene? Får barna roa seg ned før det er kveld og sengetid? Og en annen ting - får de tatt seg ut iløpet av dagen, sånn at de er slitne? :)

Kan være lurt å gjøre bare stille aktiviteter siste timen før leggetid f.eks - så barna ikke er oppgira når de skal til sengs. Lese sammen, tegne, sitte og snakke sammen om dagen og sånt noe :)

Anonymous poster hash: 9a963...31c
Skrevet

Dette er prisen å betale for likestillingskampen.

I "gamle" dager var dette utenkelig.

Ja det vil jeg tro, da la vel hele familien seg i 21 tiden, og opp i otta 5 tiden. Nå skal man ha egentid flere timer før en finner senga i 24 tiden, og gud nåde de barna som ikke sovner innen klokka 19.

• Liker 1
Skrevet

De dagene våre må dele rom, må jeg først legge den minste, og så får storesøster legge seg etterpå, når minsten har sovnet. Da leser vi for henne, eller hun får se barneTV eller noe annet rolig imens vi venter. Da føler hun seg heldig, og ordentlig stor, når hun får være oppe en stund til, og er musestille og forsiktig når hun legger seg. :)

Nytter ikke at de begge er våkne samtidig der inne... Men nå er det litt større aldersforskjell på våre (1 1/2 og 3 1/2 år).

Anonymous poster hash: bcacb...a09
Skrevet

Jeg hadde en periode samme problem som deg. Holdt på å bli småsprø! Minstemann holdt eldste våken, og eldste reagerte ved å bli sur og sint.

Løsningen for meg ble at jeg la minstemann i min seng og eldstemann i egen seng. Så flyttet jeg barnet da jeg skulle legge meg selv ;) Vet ikke om ts har den muligheten, men ved å skille dem tar man i alle fall fra dem muligheten til å forstyrre hverandre..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...