Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Eg har en datter på snart 22 år. Ho begynte å prøve ut narkotika i ung alder og blei gravid da ho var 15 år. Ho var rusfri i heile svangerskapet og fødte en velskapt datter i 2008. Faren til barnet ruste seg heile tiden mens ho gikk gravid uten at vi eller hans foreldre viste noe. Da ungen var ca 6 mnd kom det frem at de begge ruste seg. Foreldrene hans blei da fosterforeldre til jenten hennes og eg fikk min datter i behandling under tvang i et år siden ho ikke hadde fylt 18. Ho blei utskriven høsten 2010 og hadde da blitt kjent med en guttsom ikke er narkoman. Dei blei ganske kort tid etter samboere og ho fikk jenten sin igjen rett før jul samme år. 2 år seinere fikk ho en gutt med han og ikke lenge etter begynte ho igjen med rus. Det gikk i tabletter fordi ho har mye angst. Ho har no begynt på ny behandling. Samme dag ho begynner på behandling så ringer faren til gutten hennes og seier at han tar ungen med seg og flytter hjem til sin mor som da bor i en heilt annen kant av landet. Kan han virkelig gjøre sånt. Ho vil jo ikke få ha noe kontakt med gutten sin og motivasjonen dalte og nervene steig. Må sei eg er bekymret for dette. Jenten bor igjen hos sin farmor og farfar så henne får ho ha kontakt med. Han splitter jo og søskene som ikke får ha kontakt. Noen her inne som kan ha noen gode råd,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan legge inn klage på flytting da flytting skal meldes 6 ukerfør så den andre forelderen har mulighet til å kalleinn til mekling, men antar at barnevernet har noe å si. Om barnet bor i midlertidig fosterhjem hos besteforeldre og far er egnet til å ha omsorg så skal det mye til at han ikke får omsorgen pga avstanden.

Skrevet

Hei. Det er jenten som bor hos besteforeldrene og der har de en avtale pluss de bor i nærheten men det er gutten hennes som kommer til å flytte langt vekk og han er bare 1 år så han kommer til å glemme moren sin når det er så lange avstander det er snakk om.

Skrevet

Mor må kalle inn til meklig og legge ned flytteforbud, så må det eventuelt i retten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...