AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #1 Del Skrevet 11. august 2013 Vi skal skifte kledning både innvendig og utvendig, og samtidig vindu. Problemet er at det går en liten gårdsvei rundt halve huset hvor de andre som bor på gården går flere ganger for dagen, til fjøs, garasje, stabbur osv, og de ser rett inn i både den ene stua og kjøkkenet. På kjøkkenet et det greit nok, men når vi skal ta ibruk finstua, vil jeg at vi kan ligge og halvsove på sofaen uten at noen ser inn hele tiden. Lurer på om det finnes vinduer som det går an å se ut av, men ikke inn utenfra? Det er ikke akutelt med vindusfolie/persienner som må være nede hele tiden, da kommer det ikke mye lys inn, og vi får ingen utsikt. Håper det finnes vinduer som fungerer mer som et speil eller noe, slik at man ikke ser så godt inn utenfra. Noen som vet noe om dette? Anonymous poster hash: 0e5ee...87d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 11. august 2013 #2 Del Skrevet 11. august 2013 http://www.glassmesterfoss.no/produkter/spesialglass Der står det om konfrontasjonsspeil, men vet ikke om det går an å ha det som husvinduer. Men kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #3 Del Skrevet 11. august 2013 Ved konfrontasjonsvinduer så må det være mørkt på den siden som ikke skal kunne ses inn på. Jeg tror ikke det finnes noe slik dessverre ts. Men vil bare minne på at vindusfolie slipper fint igjennom lyset, og du trenger ikke å ha det over hele vinduet, kun nederst der folk kan se inn. Anonymous poster hash: cb536...81a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 11. august 2013 #4 Del Skrevet 11. august 2013 Energiglass med metallbelegg hjelper kanskje noe. Men de er egentlig designet for å reflektere varmestråling, ikke synlig lys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #5 Del Skrevet 11. august 2013 Det finnes flere metoder. Ingen helt det du er ute etter. 1. Vindusfolie/glass med speileffekt. Du får to versjoner: en ser fra lys mot mørke, eller fra mørke mot lys. I begge tilfeller vil stuen ha innsyn noe av døgnet (enten i dagslys eller mørke), og dere kun utsikt i motsatt tilfelle. om det gir mening.. En kan montere en sterk lampe utenfor og dermed alltid ha det mørkest i stua, men hvor ønskelig er det (ikke vet jeg hvor godt det fungerer heller). 2. Frostetfolie/glass av ulike versjoner. Fra de som bare slipper inn lys, ikke utsikt, til de som slipper in glipper (feks mønsterfolie). Eller du kan dekke nedre halvdel med frostetfolie og fortsatt se himmel og dagslys, om det hindrer folk i å se inn. 3. Ulike typer persienner/gardiner. Inkludert gardiner som bare er "midt på" vinduet vannrett, og dermed lar dere se himmel eller stenge helt, alt ettersom. Noe som blokerer all innsikt og samtidig bevarer all utsikt finnes ikke så vidt jeg vet - og jeg har lett etter slikt selv. Anonymous poster hash: c6ffd...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 11. august 2013 #6 Del Skrevet 11. august 2013 Det finnes flere metoder. Ingen helt det du er ute etter. 1. Vindusfolie/glass med speileffekt. Du får to versjoner: en ser fra lys mot mørke, eller fra mørke mot lys. I begge tilfeller vil stuen ha innsyn noe av døgnet (enten i dagslys eller mørke), og dere kun utsikt i motsatt tilfelle. om det gir mening.. En kan montere en sterk lampe utenfor og dermed alltid ha det mørkest i stua, men hvor ønskelig er det (ikke vet jeg hvor godt det fungerer heller). Anonymous poster hash: c6ffd...97f Vet ikke helt om jeg forsto den forklaringen fullt ut, men det er bare en type glass som blir brukt, og det virker like bra begge veier. Det er som du er inne på, belysningen som bestemmer hvilken "retning" lyset går. Det må være mørkest på den siden man vil være i skjul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #7 Del Skrevet 11. august 2013 Jeg vil også anbefale vindusfolie. De får man i mange fine mønstere å du trenger ikke ha de over hele vinduet, men bare nederst. Folien festes med vann og sitter bra. Blir ikke lim som du må slite for å få vekk. Anonymous poster hash: 928ec...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå