Gå til innhold

Hodegavlen bøyer seg når man lener seg mot den

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ny seng, men et problem. Hvis man sitter i sengen og leser, og lener seg mot hodegavlen så bøyer hodegavlen seg litt bakover. Det lager stygge merker i veggen særlig fordi barna glemmer det og hopper på plass i sengen. Sengen står helt inntil listene, og jeg kan jo ikke fjerne de. Er det noe jeg kan feste mellom veggen og hodegavlen? Hodegavlen er av tre.

Anonymous poster hash: ca2c4...4b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en ny seng, men et problem. Hvis man sitter i sengen og leser, og lener seg mot hodegavlen så bøyer hodegavlen seg litt bakover. Det lager stygge merker i veggen særlig fordi barna glemmer det og hopper på plass i sengen. Sengen står helt inntil listene, og jeg kan jo ikke fjerne de. Er det noe jeg kan feste mellom veggen og hodegavlen? Hodegavlen er av tre.

Det enkleste ville vel være å klisse slike filtknotter (slike en har under stolben så de ikke skal ripe opp golvet) bak hodegavlen så treet ikke kommer i kontakt med veggen? Helt enkel og billig løsning, men du kan jo også lage et finere filtstykke og lime på? (om knottene synes - de er gjerne enten hvite eller sorte).

Skrevet

Ja, slike har jeg satt på, men det er ikke nok. Og jeg kan ikke klippe ut små stykker og lime over hele baksiden av hodegavlen heller.

Skrevet

Ja, slike har jeg satt på, men det er ikke nok. Og jeg kan ikke klippe ut små stykker og lime over hele baksiden av hodegavlen heller.

Hmm.. Tre beveger seg jo litt (lite å få gjort med det) men har dere prøvd å tighte til alle skruer og slikt som fester den hodegavlen? Eventuelt lime om det er noen som har litt slark i seg?

Ellers så kan man sage spor i golvlistene så bena (eller sokkelen) på senga går helt inntil veggen. Om dere leier så kan det være verre med å få lov, men det er jo mulig å utføre..

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor hodegavlen bøyer seg bakover? Fremover hadde jeg skjønt (større belastning i senga vil dra med seg hodegavlen fremover).

Ellers er det vel bare mer filt som er tingen.

Skrevet

Unnskyld, fremover da. Blir jo bakover for den som sitter i sengen.

Jeg leier så kan ikke sage i listene dessverre. Mellomrommet mellom veggen og hodegavlen er på fire cm, skal jeg ha tre møbelknotter utenpå hverandre da?

Det er en Ikea seng. Jeg har strammet skruene, men det hjalp ikke. Ikea mener at det er vanlig at den bøyer seg. Jeg har aldri opplevd at en hodegavl har bøyd seg flere grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...