Gå til innhold

Folk som sier "hæ?" til ALT du sier...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hæ-folk.....

Det er utrolig irriterende. Faren min f.eks er en slik en. Greit nok, han hører litt dårlig, men nettopp pga det tar jeg hensyn og prater høyt, sakte og TYDELIG. Allikevel sier han hæ når jeg har sagt noe. Tror ikke det er pga han hører dårlig, men at han ikke hører ordentlig etter, for ofte driter jeg i å gjenta det og da går det opp et lys for han hva jeg sa/spurte om og svarer på det.

Det er også andre i min omgangskrets som er sånn. At jeg ALLTID må gjenta ting jeg sier. Uansett om jeg gauler det inn i øret deres.

Flere som irriterer seg over dette?=p

Anonymous poster hash: b5a61...da1
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.. Men det er nok en måte å få betenkningstid på. Kunne sagt "vent litt", men lettere å si "hæ"...

Anonymous poster hash: a2236...aa9

• Liker 2
Skrevet

Hæ-folk.....

Det er utrolig irriterende. Faren min f.eks er en slik en. Greit nok, han hører litt dårlig, men nettopp pga det tar jeg hensyn og prater høyt, sakte og TYDELIG. Allikevel sier han hæ når jeg har sagt noe. Tror ikke det er pga han hører dårlig, men at han ikke hører ordentlig etter, for ofte driter jeg i å gjenta det og da går det opp et lys for han hva jeg sa/spurte om og svarer på det.

Det er også andre i min omgangskrets som er sånn. At jeg ALLTID må gjenta ting jeg sier. Uansett om jeg gauler det inn i øret deres.

Haha, jeg er en sånn hæ-er. Som regel er det fordi jeg ikke hører hva de sier, men noen ganger sier jeg "Hæ? Åja!" når jeg hører hva de sier, sikkert fordi jeg er så vant med å si hæ hele tiden. Jeg synes det er irriterende selv, både når andre sier det og når jeg selv sier det.

Så beklager! Jeg prøver å jobbe med det da.

Skrevet

Hæ-folk.....

Jeg har erfaring med at det ikke er slik at de ikke hører, men at det oppleves for dem som om de ikke har hørt det (det tar faktisk en stund før de oppfatter det som er sagt).

.

Det kan være så enkelt som at de er konsentrert om noe annet akkurat når noe blir sagt.

Noen som har det slik har kognitive problemer, inkl oppmerksomhetsvansker

En vanlig oppfatning hos andre dessverre, er at de tror at han/hun ikke hører etter. Det er ikke slik. Les gjerne om dette i forb m. ADD / ADHD

http://www.nikolaisens.com/fag/adhd.html

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1386

Skrevet

Jeg var en skikkelig hæææ'er. Men jeg liker å tro at jeg har blitt litt bedre.

Det var ikke pga jeg ikke forstod eller hørte etter, jeg bare svarte med hæ som jeg er fult klar over er irriterende. Derfor håper jeg at jeg har blitt litt bedre på det =)

Skrevet

Om folk sier "hæ" nekter jeg uansett å gjenta hva jeg sa. Jeg venter på et "hva?" eller at det går opp for de hva jeg sa.

Anonymous poster hash: 25341...4e5

• Liker 2
Skrevet

Om folk sier "hæ" nekter jeg uansett å gjenta hva jeg sa. Jeg venter på et "hva?" eller at det går opp for de hva jeg sa.

Det gjør du rett i :-)

Hvor kommer uttrykket "hæ" fra?

Er det en forkortelse?

Blir det brukt over hele landet?

Skrevet

Jeg er en hæ'er! Har nedsatt hørsel i ene øret, så jeg har en unnskyldning.

Men så har det blitt til at jeg ofte til og med hører hva folk sier, men likevel sier hæ... andre ganger må de gjenta seg flere ganger. Kommer litt an på ;) Jeg skal love deg at jeg synes det er mer irriterende selv, enn hva DU synes det er.

HÆ????

Skrevet

Jeg sier ikke så mye "hæ", men jeg kan si "hm?" av og til når jeg ikke har hørt hva de sier. Det er noen som da ikke gidder å gjenta det de har sagt. Jeg forstår ikke helt greia med det, synes ikke det skal være nødvendig å si "unnskyld, hva sa du?" for at folk skal kunne gjenta. Så for meg blir det litt arrogant når de ikke gidder å gjenta, og da gidder ikke jeg heller å bry meg.

Skrevet

En i familien min er sånn, jeg må si ting minst to ganger, ofte tre eller fire før vedkommende hører hva jeg sier. Har nesten sluttet å snakke til vedkommende, for jeg blir så irritert over at vedkommende aldri kan høre ETTER!

Anonymous poster hash: b9c49...608
Skrevet

Jeg har nedsatt hørsel, så må ofte si hæ. Kan love deg at det er TUSEN ganger mer irriterende med folk som mumler, og/eller snakker så fort at de plutselig må stoppe og gispe etter pust.

Skrevet

Jeg har ikke nedsatt hørsel, men må si "hæ" ofte. Det er som regel fordi jeg er konsentrert om noe, eller ikke forventer at jeg skal bli snakket til. Er ikke noe i veien med mine kognitive evner.

Men jeg sier det også fordi folk er fæl til å mumle, snakke fort og uforståelig, og hvis du sier to ord uforståelig i en setning på 10 - 20 ord, så må man jo si "hæ" for å forstå hele setningen. Etter 2 sekunder så klarer man kanskje å resonnere seg frem til hva vedkommende egentlig mente, selv om man ikke forsto alle ordene, og så svarer man likevel. Det verste er folk som konstant snakker lavt, selv om jeg har sagt "hæ" 40 ganger, og når folk snakker i motsatt retning fra der du står.

Så prøv å tenk over hvordan dere snakker også. Om veldig mange mennesker sier "hæ" til dere, så kan det være feilen ligger hos dere ;)

Anonymous poster hash: 652c0...9b1
Skrevet

Jeg har ikke nedsatt hørsel, men må si "hæ" ofte. Det er som regel fordi jeg er konsentrert om noe, eller ikke forventer at jeg skal bli snakket til. Er ikke noe i veien med mine kognitive evner.Men jeg sier det også fordi folk er fæl til å mumle, snakke fort og uforståelig, og hvis du sier to ord uforståelig i en setning på 10 - 20 ord, så må man jo si "hæ" for å forstå hele setningen. Etter 2 sekunder så klarer man kanskje å resonnere seg frem til hva vedkommende egentlig mente, selv om man ikke forsto alle ordene, og så svarer man likevel. Det verste er folk som konstant snakker lavt, selv om jeg har sagt "hæ" 40 ganger, og når folk snakker i motsatt retning fra der du står. Så prøv å tenk over hvordan dere snakker også. Om veldig mange mennesker sier "hæ" til dere, så kan det være feilen ligger hos dere ;)Anonymous poster hash: 652c0...9b1

Vennligst voks opp og bruk ordet "hva"!

Skrevet

Vennligst voks opp og bruk ordet "hva"!

Ikke faen. Kan ikke du slutte å være så prippen istedet?

Alle jeg kjenner ler hvis noen sier "hva?" :D

• Hjerte 1
Skrevet

Hæ?

Anonymous poster hash: 53b81...99d
  • Liker 2
Skrevet

Det er et fåtall som faktisk ikke hører. Vent 4 sekunder.

Det gjør jeg, å da får jeg svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...