Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har link til bilder av Sagadrakten?

Skrevet

Noen som vet hvor mye en slik drakt koster??

De er så utrolig fine!

Skrevet

Den var utrolig fin :D

::også spent på pris::

Skrevet

Slike drakter lages bla. av Husfliden men de fleste broderes og sys av privatpersoner. Husfliden kan imidlertid formidle kontakt med syerskene.

Prisen avhenger av broderi og hvor mye arbeid som må til på drakten men prisen ligger på ca. 6000 for de enkleste. Men den som en av gjestene i Den Kongelige Dåpen brukte ligger nok endel høyere enn dette.

En Lise Sjåk Bræk kreasjon ligger enda høyere, 20 000 kroner +/-

Skrevet

Jeg skal bruke min nå på 17. Mai, pleier å bruke den og bunaden annenhver gang.

Skrevet

Finnes de kun i rødt??

Eller fås de i andre farger og?

Du er jammen heldig som har en! :wink:

Skrevet

De jeg har sett har vært i rødt, grønt, blått og jeg har også sett sorte og brune. Har inntrykk av at veldig mange velger den røde.

Skrevet
... prisen ligger på ca. 6000 for de enkleste. Men den som en av gjestene i Den Kongelige Dåpen brukte ligger nok endel høyere enn dette.

En Lise Sjåk Bræk kreasjon ligger enda høyere, 20 000 kroner +/-

Nope...du må nok LITT høyere opp i pris. Si bortimot 30.000,- så er vi på rett hylle.

Mamma har sydd og montert Sagadrakt 2 ganger og HUN tok ca 15.000,- for arbeidet (er MASSE broderi =arbeid. Denne prisen inkl at hun får alt stoffet pluss tråd som skal være til. Smykker bestilles fra spesielle gullsmeder). Kjolen finnes i rustrød og sjøgrønn. Begge nyyydelige farver.

Mamma anbefaler ett år i forveien med arbeid til den. Altså, ønsker du drakten til 17. mai 2005 kan du NÅ bestille deg den.....

(Selv ønsker meg Lofotbunaden til 17. mai 2005 ;)

Skrevet

Husfliden i min hjemby har solgt de enkleste for 6000 kroner, jeg uttalte meg kun basert på min erfaringer, brukerne her må ikke overtolke det jeg skriver. Forkjellen mellom landsdelene er også enorm, bunader er ett godt eksempel på det. Husflien i Bø (Telemark) tar over 10 000 kroner mindre for en ferdig montert bunad enn Husfliden i Oslo. Vil tro at de samme prisforskjellene gjelder for Sagadrakten.

Skrevet
Husfliden i min hjemby har solgt de enkleste for 6000 kroner' date=' jeg uttalte meg kun basert på min erfaringer, brukerne her må ikke overtolke det jeg skriver. Forkjellen mellom landsdelene er også enorm, bunader er ett godt eksempel på det. Husflien i Bø (Telemark) tar over 10 000 kroner mindre for en ferdig montert bunad enn Husfliden i Oslo. Vil tro at de samme prisforskjellene gjelder for Sagadrakten.[/quote']

:Nikke:

Derfor skal denne jenta til Bø i helgen og kjøpe silketørkle hos Almankaas :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...