Gå til innhold

Som gjest: ikke vielse, men fest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om å ikke møte i kirken, men delta på festen?

Anonymous poster hash: e9a37...acc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er en grunn til at man ikke kan møte opp på vielsen (f.eks at man skal på jobb eller bor langt unna e.l.) så er det greit. Hvis ikke synes jeg det er uhøflig.

• Liker 1
Skrevet

Synes jeg ikke noe om

Skrevet

Hadde ikke jeg syns var kjekt dersom det var mitt bryllup

Skrevet

Med mindre det er en god grunn til fravær i vielsen, hadde jeg syntes det var fryktelig rart, og litt trist.

Skrevet

Jeg var forhindret fra å delta i en borgelig vielse en gang, dette var på en fredag og jeg hadde eksamen. Jeg ga selvsagt beskjed om dette i forkant.

Jeg var med på festen etterpå, og jeg tror ikke det var noen sure miner av den grunn.

Skrevet

Jeg var forhindret fra å delta i en borgelig vielse en gang, dette var på en fredag og jeg hadde eksamen. Jeg ga selvsagt beskjed om dette i forkant.

Jeg var med på festen etterpå, og jeg tror ikke det var noen sure miner av den grunn.

Eksamen er noe jeg ville kalt en god grunn, så det hadde jeg ikke reagert på negativt :)

• Liker 2
Skrevet

I borgerlige vielser er det også mulig at det ikke er plass til hele gjesteflokken i vigselslokalet.

Er man bedt til middag ville jeg synes det var pussig å ikke komme i vielsen (hvis det er plass der), da bør man ha en grei grunn.

Skrevet

Hva synes dere om å ikke møte i kirken, men delta på festen?

Må være greit ja når folk ikke er invitert til middagen.

Skrevet

Jeg kan godt forstå at de som er invitert til kaffe og kake ikke prioriterer å komme til vielsen.

• Liker 3
Skrevet

Må bare presisere at jeg er invitert til middagen:)

Jeg bor et par timer unna, har ikke bil, og det er stress (og dyrt) å komme seg først til kirken, og deretter til festlokalet. Er ikke kjent i byen, så må ta taxi. I tillegg har jeg ikke noe sted å gjøre av meg i 3 timer mellom vielsen og middagen. Derfor tenkte jeg å dra direkte til middagen.

Men skjønner at det er litt frekt.

Skrevet

Vanligvis er det lagt opp til musserende og mingling eller noe sånt mellom vielse og middag. Du kan kanskje høre med brudeparet om det er mulig å sitte på med noen fra kirken til festlokalet?

Skrevet

Det hadde ikke plaget meg en millimeter om gjestene droppet vielsen og bare kom på middag og fest. Vielsen er for meg en "intim" greie, og så lenge nærmeste familie møter opp, kan resten gjøre som de ønsker selv :)

Anonymous poster hash: 7410d...521
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...