AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Hva synes dere om å ikke møte i kirken, men delta på festen? Anonymous poster hash: e9a37...acc
super-s Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Hvis det er en grunn til at man ikke kan møte opp på vielsen (f.eks at man skal på jobb eller bor langt unna e.l.) så er det greit. Hvis ikke synes jeg det er uhøflig. 1
MissEi Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 Hadde ikke jeg syns var kjekt dersom det var mitt bryllup
TrickyCicci Skrevet 12. august 2013 #6 Skrevet 12. august 2013 Med mindre det er en god grunn til fravær i vielsen, hadde jeg syntes det var fryktelig rart, og litt trist.
yxnyx Skrevet 12. august 2013 #7 Skrevet 12. august 2013 Jeg var forhindret fra å delta i en borgelig vielse en gang, dette var på en fredag og jeg hadde eksamen. Jeg ga selvsagt beskjed om dette i forkant. Jeg var med på festen etterpå, og jeg tror ikke det var noen sure miner av den grunn.
TrickyCicci Skrevet 12. august 2013 #8 Skrevet 12. august 2013 Jeg var forhindret fra å delta i en borgelig vielse en gang, dette var på en fredag og jeg hadde eksamen. Jeg ga selvsagt beskjed om dette i forkant. Jeg var med på festen etterpå, og jeg tror ikke det var noen sure miner av den grunn. Eksamen er noe jeg ville kalt en god grunn, så det hadde jeg ikke reagert på negativt 2
Karmosin Skrevet 12. august 2013 #9 Skrevet 12. august 2013 I borgerlige vielser er det også mulig at det ikke er plass til hele gjesteflokken i vigselslokalet. Er man bedt til middag ville jeg synes det var pussig å ikke komme i vielsen (hvis det er plass der), da bør man ha en grei grunn.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2013 #10 Skrevet 12. august 2013 Hva synes dere om å ikke møte i kirken, men delta på festen?Anonymous poster hash: e9a37...acc Må være greit ja når folk ikke er invitert til middagen.
Gjest Kiara! Skrevet 12. august 2013 #11 Skrevet 12. august 2013 Jeg kan godt forstå at de som er invitert til kaffe og kake ikke prioriterer å komme til vielsen. 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #12 Skrevet 12. august 2013 Må bare presisere at jeg er invitert til middagen:) Jeg bor et par timer unna, har ikke bil, og det er stress (og dyrt) å komme seg først til kirken, og deretter til festlokalet. Er ikke kjent i byen, så må ta taxi. I tillegg har jeg ikke noe sted å gjøre av meg i 3 timer mellom vielsen og middagen. Derfor tenkte jeg å dra direkte til middagen. Men skjønner at det er litt frekt. Anonymous poster hash: e9a37...acc
Karmosin Skrevet 12. august 2013 #13 Skrevet 12. august 2013 Vanligvis er det lagt opp til musserende og mingling eller noe sånt mellom vielse og middag. Du kan kanskje høre med brudeparet om det er mulig å sitte på med noen fra kirken til festlokalet?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #14 Skrevet 13. august 2013 Det hadde ikke plaget meg en millimeter om gjestene droppet vielsen og bare kom på middag og fest. Vielsen er for meg en "intim" greie, og så lenge nærmeste familie møter opp, kan resten gjøre som de ønsker selv Anonymous poster hash: 7410d...521 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå