PoseOgSekk Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Hei alle sammen. Jeg kan begynne med å introdusere meg selv siden jeg er ny her inne. Jeg er en 26 år gammel gutt, og har hatt samboer i snart 4 år. Jeg går med planer om å fri til henne ved månedskiftet. Tenkte å si til henne at vi skal hente et felles vennepar på flyplassen. Når vi er på flyplassen tenkte jeg å fri til henne, og deretter reise til Gran Canaria der vi traff hverandre første gang. Det jeg ikke blir helt klok på er dette med frierring, foloverring og giftering. Hva er forskjellen? Skal jeg kjøpe en frierring til henne som jeg frir med, for deretter at vi går og kjøper et par med forloverringer, for deretter å kjøpe et par med gifteringer? Isåtilfelle hva bør disse ringene koste? Jeg så for meg å bruke 3-4 tusen kroner på en frierring. For lite eller for mye? Er det livsnødvendig med forloverringer, eller kan vi hoppe over dette? Håper på gode svar
SurSilden Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Jeg har en ring som jeg fikk da han fridde, når vi gifter oss kjøper vi nye ringer.. Til meg og han. Ett vennepar kjøpte gifteringer med det samme, og bruker de når de gifter seg neste år.
Residensfruen Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Vi hadde forlovesringer som vi bruker nå som gifteringer med begge datoer inngravert. Prismessig synes jeg at det finnes mange frieringer/forlovelsesringer som er fine. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Frierring: noen velger å fri med en egen ring, og da er tanken å kjøpe forlovelsesringer sammen etterpå. I slike tilfeller er frierringen gjerne enkel og ikke så dyr. Den blir da mest et hyggelig minne om drieriet. Kan være kjekt hvis du vet at det er viktig for henne å bestemme selv hvordan forlovelses/gifteringen skal se ut, om du er veldig usikker på smaken hennes i smykker eller om du f.eks. vil kjøpe ringer på Gran Canaria. Forlovelsesring og giftering: (forloverring er det ikke noe som heter) Tradisjonene er i endring nå. I USA er det vanlig at kun kvinnen har forlovelsesring, også har begge gifteringer. I Norge har det vært vanlig at man kjøper et par forlovelsesringer, og så bruker dem igjen som gifteringer. Noen kjøper også forlovelsesringer OG gifteringer. Her er det egentlig bare å gjøre som en selv vil. Hva ting bør koste er helt umulig å svare på. Noen bruker 30.000,- på ringer med diamanter og slikt - fordi det er viktig for dem. Vi har helt enkle gullringer som kostet 2000,- stk og skal bruke de både som forlovelses- og giftering. Det var viktigere for oss å bruke penger på noe annet. Igjen: her er det lite rett eller galt, dere får finne ut av det sammen. Om du er kjempeusikker på hva hun tenker om slikt, så kan det jo være en idé å kjøpe en billig frierring som du bruker på flyplassen (kan være alt fra en glatt sølvring til en morsom lekering - velg noe du tror hun vil sette pris på), og så finner dere ut av resten sammen? Jeg syntes ihvertfall det var veldig koselig å se på og velge ut ringer sammen med forloveden min. Lykke til! Anonymous poster hash: 2d15a...ceb Anonymous poster hash: 2d15a...ceb 1
cecilie85 Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 Det mest vanlige er vel at frierringen og forlovelsesringen er en og amme ring. Altså at man frir og så setter på forlovelsesringen. Da kan du velge om du på forhånd har kjøpt forlovelsesring til bare henne eller til dere begge. Dere kan sammen bestemme om samme ring skal brukes som giftering eller om hun/ dere begge vil ha ny. Hos oss var det slik at mannen fridde med frierringen/ forlovelsesringen. Det er bare jeg som har ring. Når vi gifter oss om 2 uker skal vi begge ha nye gifteringer. Du får kun de helt enkleste ringene for den prisen, men de kan være veldig fine likevel. Smak og behag.
MissEi Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 Jeg fikk smeltet gifteringene til mine besteforeldre (4 stk) å satt i en diamant. Bruker den som forlovelsesring og skal være giftering:) synes det er bedre å bruke mye penger 1 ring enn to 1
Kardinal Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 Mannen fridde med en lånt ring fra gullsmeden og etter frieriet så gikk vi sammen å kjøpte ringer. Veldig fin ordning Tror vi betalte ca 4000 per stk. Hvitt gull med gravering og ingenting dilldall. Kommer sikkert ikke til å kjøpe nye, men må nok "shine" dem opp før vi gifter oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå