AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 I løpet av sensommeren skal vi på hyttetur sammen med vennepar. Jeg vil ikke være så langt på vei at det er ok å si det enda når vi reiser.. Hvordan skal jeg klare å skjule at jeg er gravid? Noen som har gode råd/tips å komme med? Er ikke bare en fest eller middag, men flere dager osv... Anonymous poster hash: cd0d2...7e7
Gjest smooch Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Er det figuren eller alkohol du tenker på nå? Er det klesmessig kan du jo gå for litt løsere klær. Er det derimot alkhol som er problemet(pleier jo ofte å være alkohol inni bildet) er det mulig og ta en hvit en og si du går på antibiotika, eller noe annet, som ikke kan blandes med alkohol? Kunne det fungert?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Ja det var ett godt spørsmål. Er vell egentlig alt mulig. Må skjule at jeg har lagt meg litt ut, ikke drikker, forskjellig mat (dette bør vel gå ok). Mye trøtt og kvalm.. Joda, her lyser det graviditet lang vei... TS Anonymous poster hash: cd0d2...7e7
Alja Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Si du har fått et eller annet virus som gjør at du må gå på antibiotika. Si du blir uggen av antibiotikaen. 2
Adele Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 Du kan jo evt fylle på alkoholfri vin i en annen vinflaske (som det tidligere har vært vin med alkohol i). 8
siebaeo Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 Evt si at dere prøver og ikke kan drikke alkohol akkurat nå? 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 Gud, jeg er lei av disse "skjule at jeg er gravid"-trådene. HVOR VANSKELIG KAN DET VÆRE? Anonymous poster hash: 4d0f4...6a1 6
Gjest bustyvel Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 Må man virkelig lyve om medisiner etc. for å ikke drikke nå til dags? jeg sier ofte nei til alkohol i godt lag, trenger ikke være gravid for det.. 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #9 Skrevet 11. august 2013 Har skjønt det sånn at det med antibiotika ikke stemmer, at man kan drikke alkohol selv om man tar den. Hvis det er fullstendig uaktuelt å dele dette med de andre (jeg skjønner det) så kanskje vurdere å ikke dra på turen? Men du får se hvilke tips du får her, jeg er elendig på skjule-graviditets-tips Anonymous poster hash: 6c44a...a76 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 Må man virkelig lyve om medisiner etc. for å ikke drikke nå til dags? jeg sier ofte nei til alkohol i godt lag, trenger ikke være gravid for det.. Enig egentlig. Jeg har vært på mange fester edru (uten å ha vært gravid) og har aldri blitt spurt om jeg er gravid, men fått masse spørsmål for det "er du syk?" osv. Folk kan liksom ikke akseptere at noen liker å være edru. Og enkelte tenker "gravid" med en gang, så jeg skjønner også TS som spør. Anonymous poster hash: 6c44a...a76 2
super-s Skrevet 11. august 2013 #11 Skrevet 11. august 2013 Alja91 sitt tips var bra. Tenkte å foreslå at du kunne si at du er på slankern og vil unngå vin fordi det er en kaloribombe, men det var egentlig et dårlig forslag siden dere sikkert skal kose dere med god mat og snacs og sånn.. Ang. antibiotika kan du si at du har urinveisinfeksjon, for da har du en grunn til å tisse ofte, hvis du gjør det!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 Takk for mange gode tips. Syntes det var smart å si at vi prøver, og at jeg er i en litt usikker periode akkurat nå. Den kan vi komme unna med på mange punkter. Jeg synes ikke det har vært så vanskelig å skjule det til nå, men ved en slik setting blir det litt verre. En går jo oppi andre mennesker i flere dager.. Ikke like lett å bortforklare alt uten at noen begynner å lure.. ts Anonymous poster hash: cd0d2...7e7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 For det tragi-komiske oppi det hele er at jeg har så mange symptomer at det er bare morsomt. Nesten sånn at jeg føler jeg er med i en sånn gravid-komedie film.. Kan ikke bli mer gravid enn det jeg er for tiden.. Stress å skjule.. Ang hytteturen.. Jo, vi må nesten. Sagt nei så mange ganger nå.. Må nesten gjøre noe for å holde på vennskapet.. :/ ts Anonymous poster hash: cd0d2...7e7
Supergla88 Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 De er ikke såpass nære venner at dere kan fortelle om graviditeten?! Hadde sikkert vært en hyggelig nyhet på hyttetur!:-) 3
Frøken Smilla Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Hvor langt på vei er du, da? Ang. antibiotika og alkohol, så fikk min mann en ganske heftig antibiotikakur for et par år siden, etter å ha blitt bitt av flått og fått symptomer på borrelia (store, rasktvoksende sirkler rundt bittstedet). Denne skulle han gå på i 10 dager. Etter 5-6 dager skulle vi i en bursdag, rund sådann, og med fest og moro. Mannen var slapp og sliten av både kuren og mulig også bakterien, og var i tillegg blitt rådet av farmasøyten til å avstå fra alkohol mens han tok kuren for å oppnå best resultat. For øvrig er det min erfaring at det nesten er vanskeligere å skjule dette med matvarene enn noe annet. Vips har noen helt fetaost i salaten, eller ikke skylt salaten før de kutter den. Eller det skal være spekemat. Eller biff, som du da må sørge for at er gjennomstekt. Eller ..., eller ..., eller ... ja, mye. Jeg var faktisk overrasket over hvor mye styr det med maten faktisk har vært, særlig i situasjoner hvor vi ikke ordner maten selv. Så det tenker jeg at nesten er lettere for deg å bli avslørt på på en hyttetur enn det med alkoholen.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #16 Skrevet 11. august 2013 Si du har fått et eller annet virus som gjør at du må gå på antibiotika. Si du blir uggen av antibiotikaen. Hehe. da blir hun i hvert fall avslørt (antibiotika mot virus, liksom). Jeg tror jeg ville fortalt det, hvis dette er folk du kjenner godt og stoler på. Si at det er en mulighet for at du er gravid og at du derfor ikke kan drikke, etc. Hvis du finner på alle mulige slags løgner, vil de uansett mistenke det og ting blir kleint. Anonymous poster hash: b2fc7...dcc 3
Alja Skrevet 11. august 2013 #17 Skrevet 11. august 2013 (endret) Hehe. da blir hun i hvert fall avslørt (antibiotika mot virus, liksom). Jeg tror jeg ville fortalt det, hvis dette er folk du kjenner godt og stoler på. Si at det er en mulighet for at du er gravid og at du derfor ikke kan drikke, etc. Hvis du finner på alle mulige slags løgner, vil de uansett mistenke det og ting blir kleint. Anonymous poster hash: b2fc7...dcc You get the point Endret 11. august 2013 av Alja91
rumperister Skrevet 11. august 2013 #18 Skrevet 11. august 2013 Jeg ville sagt det - men fortalt hvor hemmelig det er. Nære venner, kan ikke skade dersom de lover å holde det for seg selv? En venninne av meg ble gravid, og sa det til de nære vennene sine. Dessverre mistet hun etter noen uker. På den måten så var vi jo klar over situasjonen, hvorfor hun var lei seg osv, pluss at i hvert fall jeg følte meg mer nær henne. Og ikke minst, vi forstod hvor fantastisk overlykkelig hun ble da hun igjen ble gravid (og fikk barn i våres) 3
SaltnPepa Skrevet 11. august 2013 #19 Skrevet 11. august 2013 Jeg bodde på hytte med andre for ikke så lenge siden. Da kjøpte jeg inn alkoholfritt øl som jeg plasserte litt "usynlig" for andre og som jeg drakk av glass. Fungerte veldig greit. Var litt verre når jeg måtte løpe ut for å få luft da jeg plutselig reagerte med veldig kvalme av mannens påleggspølse :-)
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #20 Skrevet 11. august 2013 Ja det var ett godt spørsmål. Er vell egentlig alt mulig. Må skjule at jeg har lagt meg litt ut, ikke drikker, forskjellig mat (dette bør vel gå ok). Mye trøtt og kvalm.. Joda, her lyser det graviditet lang vei... TS Anonymous poster hash: cd0d2...7e7 Antibiotika kan forklare både kvalme, trøtthet og alkoholstopp. Mat kan du bare si at du ikke liker, eller skylde på at f.eks fetaosten gjør det kvalmere. Lagt seg ut litt gjør vel de fleste i ferien? Anonymous poster hash: c3b06...9ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå