AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Jeg er sjalu på eksen til samboeren min. I begynnelsen av forholdet vårt hadde de mye kontakt, pga husoppgjør og sånt som ikke var ferdig enda. Det var også et tidspunkt de sendte nattameldinger til hverandre, noe jeg ikke likte. I den tiden kobla jeg ut når han sa noe som involverte henne, når han fortalte om hvordan det gikk osv. Ble bare stille og virket sikkert lei meg. Noe jeg ble, pga sjalusien. Nå ønsker jeg bare at han skal være åpen og ærlig med meg. De er nå venner, begge har gått videre (med mindre forholdet hun var i er over). 7 Men jeg er fremdeles redd for at kjæresten min skal gå tilbake til henne. Derfor får jeg vondt i meg når jeg ser hun er på de mest kontaktet på facebooken hans, og blir dermed redd for at han har kontakt med henne bak min rygg. Har ikke noe imot den kontakten, så lenge han er åpen om det. Så jeg lurer litt på hvordan jeg skal ta dette opp med han. Skal jeg være ærlig om at jeg er sjalu og mistenker at de har "hemmelig" kontakt? Skal jeg kanskje bare la det gå og håpe at det ikke er noe? Om jeg skal ta det opp med han; hvordan skal jeg si det? Anonymous poster hash: 4b820...af3
Alja Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Ærlighet og åpenhet varer lengst. Det er en gyllen regel.
OnlyGemini Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Jeg for min del takler dårlig å gå og gruble i fred, så jeg ville sagt det som det var. Jeg har en eks som jeg er svært god venn med ennå. Vi har fortrolige samtaler og i perioder snakker vi ofte sammen. Det betyr IKKE at jeg kunne tenkt meg å ha ham tilbake som kjæreste! Vi var venner før vi ble et par, og beholdt vennskapet etterpå. Mannen min vet alt dette, og jeg skjuler ikke kontakten for ham. De har også truffet hverandre flere ganger og har en god tone seg imellom. Så MITT råd er at du sier det som det er. Jeg tror på åpenhet og god kommunikasjon i et forhold. Mest sannsynlig er de nettopp kun gode venner, og så går du og engster deg unødig! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå