Gå til innhold

Jeg er forvirret og lei meg

Anbefalte innlegg

Gjest Bikergirl
Skrevet

Jeg er 20 år, sammen med kjæresten min på 22. Vi har vært sammen i et år nå, jeg elsker han og han elsker meg. Han har hatt en del problemer med jobb osv som har gjort at han har vært veldig deppet, og sint, noe som har gått utover meg den siste tiden. Vi har blant annet ikke sex lenger. Han er verdens beste gutt, og jeg elsker han høyere enn himmelen. Vi har gjort det slutt nesten et par ganger men jeg har alltid angret, det er verre å gjøre det slutt enn å være sammen med han sånn som det er nå. Jeg prøver bare å vente til det går over, være støttende og skjønne at det er ikke meg, det er alt annet.

Problemet er at jeg er lei meg hele tiden, og jeg har fått så dårlig selvtillit at jeg sliter med å gjøre ting. jeg prøver å overbevise meg selv hele tiden om at han elsker meg, han vil være sammne med meg og han syns jeg er pen. Men jeg er bare lei meg. Jeg har vondt i hele kroppen og er bare trist og lei meg hele tiden rett og slett, vil bare alt skal bli som før, for jeg vet hvor bra vi kan ha det. Jeg føler meg verdiløs, rett og slett. Jeg var en sprudlende og glad jente før, men jeg er ikke slik lenger. Jeg klarer ikke være meg selv. Jeg måtte bare få det ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er 20 år. Det er for ungt til å ha samlivsproblemer. Finn deg en som gjør deg glad. Evt vær glad alene.

• Liker 2
Gjest bikergirl
Skrevet

Men jeg har jo det mye verre uten han :(

Skrevet

Men jeg har jo det mye verre uten han :(

Men du skrev jo "Jeg var en sprudlende og glad jente før, men jeg er ikke slik lenger. Jeg klarer ikke være meg selv."

Var det ikke slik du var før du traff han?

Du kan få det slik igjen.

Har du noen å snakke med?

Skrevet

Det eneste du kan gjøre er å snakke med ham om det.

Det er lett å si "Slå opp!", men samtidig kan det hende at dere klarer å løse problemene deres, men det forutsetter at dere snakker sammen og at han er villig til å gjøre noe med livet sitt.

Gjest bikergirl
Skrevet

Jeg har prøvd å snakke med han, men han forstår ikke. Han syns jeg bare er sint, han tror når jeg blir lei meg og stille fordi han er som han er så tror han at jeg bare er en sint bitch mens jeg egentlig bare dør inni meg :( Jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre. Vi har hatt et fantastisk forhold, så jeg har ikke bare lyst å løpe fra problemene heller..

Gjest Sukkerertopp
Skrevet

Hei.

Jeg og min samboer har det for tiden på samme måte. Jeg får ikke kontakt med ham slik jeg hadde tidligere og han har forandret seg veldig. Jeg trodde og håpet at det skulle gå over. Jeg spurte ham om vi kunne snakke sammen om det, vi har laget flere avtaler på å ha en samtale, hver gang så bryter ham dem og sier att han ikke orker nå. Jeg har nå sluttet å bry meg om det også forsøker jeg heller å fokusere på meg selv. Ved å trene mer og lage avtaler med venner og familie som gjør meg glad, reiste tilogmed til en venninne jeg ikke hadde sett på lenge som bor ett stykke unna meg, jeg har meldt meg på yoga, noe som jeg har ønsket å lære meg lenge. Jeg har gått på biblioteket og lånt meg en bok, lært meg å lage cupcakes og å lage egne smykker og div, neste prosjekt nå er å lage en blogg. Det jeg mener er att dette har gjort meg glad igjen og jeg har fått fylt opp tomrommet han lagde ved å skape avstand mellom oss ved å være i dårlig humør. Nå tenker jeg heller att samboeren min kan få være så sur han bare vil men att det ikke skal få gå utover min livskvalitet. Tenk att hvis kjæresten din ønsker å beholde noen som er så flott og fantastisk som deg så får han vise det og være modig nok til å snakke om det er noe som er vanskelig, sammen med deg. I ett forhold må vi samarbeide:) lykke til

Skrevet

Be ham om å sette seg ned, og å tenke på alt det som går dårlig. Så skal han legge disse tankene til sides, og fokusere helt og holdent på deg et par timer. Kanskje det går rutine i det?

Han må forstå at det er to sider av livet hans; Ett der han har det dårlig på jobb, og ett der han er hjemme og har det fint med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...