Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte mitt første barn for snart 4 uker siden. Jeg har siden den gang hatt mer eller mindre forstoppelse men det verste er at det føles som om jeg mistet trykketrangen/pressetrangen, har store problemer med å tømme tarmen. Beklager detaljer! Jeg lå med pressrier i en time og presset alt jeg hadde til jeg så mannen med ljåen og verre. Kan det verre at jeg har presset så hardt at jeg har ødelagt muskulaturen i tarmen?

Anonymous poster hash: a61b4...08a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som har skjedd, men jeg fikk beskjed om at jeg ikke måtte ha hard avføring etter fødsel pga riftene. Tror det var Laktulose jeg brukte for å få myk avføring. Må bare passe på å holde deg innen den anbefalte dagsdosen om du ammer.

Anonymous poster hash: d4fad...512
Skrevet

Drikk mye vann.

Anonymous poster hash: b4d88...0d1
Skrevet

Få i deg masse væske NÅ. Ikke vent. Væske, fiber og bevegelse, høye kneløft feks. Bevegelse hjelper fordøyelsen. Svisker og syrnede melkeprodukter er også bra. Hvis du allerede er forstoppet slik at du ikke får noe ut trenger du kanskje et klyster(?) for å komme over kneika.

Prøv å løse opp/bli kvitt forstoppelsen først, så kan du vurdere om det er noe skade etterpå :)

Håper det blir bedre :hug:

Anonymous poster hash: 4ef6b...20e
Skrevet

Har brukt malt ekstrakt i teen siden jeg ble gravid, har slitt med forstoppelse.. Kan hende det hjelper! Ellers så fungerer laktulose også;-)

Skrevet

Drikk sviskejuice! Og masse fiber og vann. Eventuelt avføringsmiddel fra apoteket.

Skrevet

Sliter med det samme og det er 4,5 mnd siden fødsel :o virker som om "pressinga" ikke virker :/ noen tips?

Skrevet

Prøv dulcolax, reseptfritt avføringsmiddel som du får kjøpt på apoteket. Det finnes enterotabletter som du svelger, fungerer etter ca 12 timer, og stikkpiller som fungerer på rundt 20 minutter. Det er ikke skadelig om du tar det i en kort periode etter anvisning i pakningsvedlegget, bruk utenom det som står der og langvarig bruk må avklares med lege.

Anonymous poster hash: 975d9...009
Skrevet

Jeg hadde mye problemer med dette en ganske lang periode etter fødsel. Dulcolax og MYE væske var det som hjalp. Og så gikk jeg. Laaaange turer hver dag.

Skrevet

Sliter med det samme og det er 4,5 mnd siden fødsel :o virker som om "pressinga" ikke virker :/ noen tips?

det går kanskje å trene anus på samme måte som skjeden, med knipeøvelser :) ?
Skrevet

Jeg fikk delvis ødelagt muskulatur der bak etter fødselen, slik at jeg ikke har mye følelse i/kontroll over nederste eller ytterste delen av tarmen. Da er det vanskelig å presse det som ligger der helt ut, for jeg får liksom ikke "kontakt" når jeg prøver.

jeg må passe på å drikke mye vann hver dag - av og til (når det har gått 4 dager eller mer uten tømming)har jeg tatt movicol pulver, for det kan lett bli forstoppelse.

Anonymous poster hash: ea724...55d
Skrevet

Hei,

jeg vil anbefale deg å drikke mye veske (vann) for å få akselerasjon i fordøyelsesprosessen. I tillegg er det lurt å spise havregryn med melk, det vil hjelpe mye.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...