AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Jeg har ei jente på 9 mnd og jeg har hele tiden feks diktet små sanger til henne. Fullstendig tåpelige sanger uten mening, men allikevel fine, rare, søte, teite små sanger. I dag er feks sangen: (med 'du skal få min gamle traktor' som melodi) -Har du bæsjet, bæsjet, bæsjet en kjempebæsj. Har du bæsjet, bæsjet, bæsjet en kjempebæsj. Den var ikke bitteliten, den var kjempestor den driten. Har du bæsjet, bæsjet, bæsjet en kjempebæsj! ...også ler vi litt Jeg lager tåpelige grimaser og sier teite ting i full offentlighet, bare for å se henne le. Jeg synger riktignok ikke egenkomponerte sanger i full offentlighet, men det er ikke veldig langt unna. Men jeg merker at folk lett titter litt rart. Jeg trodde ting som dette var normalt? Jeg husker at mamma gjorde sånt med meg, og jeg har sett småbarnsmødre gjøre det flere ganger. Er det ikke normalt? Har jeg bare blitt gal? Gjør dere sånt?Anonymous poster hash: ba72d...367
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Du er ikke gal Anonymous poster hash: 45de3...395
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Evt det er helt normalt å bli litt galt når en har fått små flinke mødre gjør sånt Anonymous poster hash: f8b49...804
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 Vet ikke om jeg selv hadde lagd så mange sanger om bæsj og tiss da jeg ikke liker å snakke om sånt i offentligheten og barn gjerne synes dette er ufattelig fascinerende, men det høres jo ut som om dere to har det kjempegøy Gal eller genial? Anonymous poster hash: e78ac...716
Sveva Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 Ha ha, jeg gjør sånt jeg og Lager særlig rare leggesanger og har massevis av kallenavn som kanskje egentlig ikke er noe fine, men som har fin betydning for meg og som gjerne kan være fradelt eller en forkortelse av et annet ord, hvis dere skjønner. F.eks at istedetfor "søtnos" så blir babyen kalt for "lille nos" (noe jeg selvfølgelig synes er kjempesøtt). Eller at jeg kaller henne for "lilleste" som jo da betyr "den minste", men som ikke er noe ekte ord.
Gjest Nikki09 Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 (endret) - Endret 3. august 2015 av Nikki09
Tordensky Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 Haha, jeg og gjør det! Så da er vi flere som er gal i såfall :-P Småen her og er 9mnd og jeg synger masse for å underholde ham (les: distrahere) når vi skifter bleier, for han vil stikke fingrene nedi åstedet hele tiden :-P Og da synger jeg om akkurat det jeg ser/det som skjer o.l. Ikke alltid det blir til en eksisterende melodi en gang, men jeg bare jodler ut noe øreskjærende greier :hihi:
LovelyMonroe Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 Hihi, synes det er søtt! Mamman min har alltid vært alt annet enn en a4-mamma med oss, og det elsker jeg! Når jeg ikke fikk sove om natta sto vi opp sammen og laget karamell, og det er noen utrolig gode barndomsminner Vi gjorde utrolig mange rare ting og min mor har hatt raaaare navn på oss, men for oss var det helt normalt og morsomt... kalt oss lille purre, lille purina, lille ditt og datt, og hun har vært verdens beste mamma Jeg er gravid selv, og håper jeg blir lik som min mor på mange måter, lage teite sanger, morsomme tøyseleker, gjøre ting bare meg og mini kan gjøre sammen, når hun/han ikke får sove osv... Du er nok en god mamma 2
Tolly Skrevet 11. august 2013 #11 Skrevet 11. august 2013 Flott å høre! En del regler og normer blir opphevet når man blir mamma. Vi synger masse tullesanger og vi er overhodet ikke funksjonsbundet! Jeg ser overhodet ikke på meg selv som noen gjøgler, men litjpia får frem uante sider hos meg. (Har akkurat ligget med hodet under kjøkkenbordet og beina oppetter skatollet mens hun fikk en lite sup pupp....)
siebaeo Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 Om du er gal så bor det i så fall to gærninger her også!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Ts her! Jeg digger dere Det er akkurat den type mamma jeg ønsker å være! At det går an å tøyse og tulle, og ikke alltid være A4. Godt å høre at jeg ikke er gal Anonymous poster hash: ba72d...367
isbjørnungen Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 Jeg gjør det til hunden til foreldrene mine
Schadenfreude Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Her tøyses det også opp til flere ganger daglig. Blant annet roper jeg i underganger (poden digger det), etterligner dyrelyder til dyr vi møter på og ikke minst snakker jeg nesten konstant til ungen. Bæsjesanger blir det også en haug av. Da poden var mindre, var bæsjesangen til tre raske menn den beste måten å holde ham rolig på i bilen, så den har pappaen og jeg sunget høyt i kor utallige ganger. Tøfferud-intromusikken kan også brukes til det meste. Slageren er "bæsjer'u?", som seg hør og bør avsluttes med "drit og dra". Ungen er året nå. Får nyte det så lenge jeg kan, han blir vel flau over den helsprø mora si etter hvert 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå