AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 En mann (som jeg kjenner) sa dette til meg i går. Mener han at jeg vanligvis ikke er så pen, men denne kvelden var jeg det? At jeg hadde sminket meg pen liksom? Anonymous poster hash: ba1c3...2b0
Sarianne Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Han mener at han synes du tok deg ekstra bra ut sikkert, Ikke at du vanligvis ikke er pen! Men hva hensikten hans er med å si det kan være alt fra et kompliment som ikke han legger så mye bak, til at han vil ha seg noe, eller til at han er ute etter noe seriøst. 1
Gjest Gresshoppesang Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Menn er nok rimelig entydige i sine uttalelser. Dermed er det overveiende sannsynlig at han syntes du var pen i går kveld. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 Jeg ble jo kjempeglad for å høre det fra han, men så tenkte jeg bare: åja så jeg er ikke pen sånn ellers Anonymous poster hash: ba1c3...2b0
Cuckold Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 (endret) Jeg ble jo kjempeglad for å høre det fra han, men så tenkte jeg bare: åja så jeg er ikke pen sånn ellers Anonymous poster hash: ba1c3...2b0 Haha, typisk jentetankegang. Det er dette som gjør det litt ekstra utfordrende å være mann. For du må ikke bare tenke over om komplimentet du gir vil oppfattes positivt i seg selv, du må også tenke over om det sett i en større sammenheng kan tolkes negativt. "Så du liker denne røde kjolen? Hva er da galt med den sorte?" Samtidig må jeg innrømme at jeg nok selv ville styrt unna akkurat dette komplimentet fordi det litt klumsete og tvetydige ved det ligger så opp i dagen at selv jeg som mann kan se at det kan oppfattes slik TS gjør. "Så slank du har blitt" kan lett føre til at hun tenker: Hm, mener han jeg var tykk før? Endret 11. august 2013 av Cuckold 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 Jeg hadde tolket det som at han syns du tok deg ekstra godt ut i går. Jeg kan også si til mannen min "så kjekk du var i dag". Ikke fordi jeg ikke syns han var kjekk i går, men fordi han var ekstra kjekk i dag, kanskje fordi han hadde på seg en ny skjorte, trimmet skjegget, klipt seg eller andre småting som gjør at man ser litt finere ut enn ellers. 1
orgus Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 Egentlig ganske utrolig at det går an å få til en problemstilling ut av dette, men ikke helt uvanlig. Komplimenter må velges med omhu slik at de ikke på noen måte kan vris til noe annet! 4
Sarianne Skrevet 11. august 2013 #9 Skrevet 11. august 2013 Haha, typisk jentetankegang. Det er dette som gjør det litt ekstra utfordrende å være mann. For du må ikke bare tenke over om komplimentet du gir vil oppfattes positivt i seg selv, du må også tenke over om det sett i en større sammenheng kan tolkes negativt. "Så du liker denne røde kjolen? Hva er da galt med den sorte?" Samtidig må jeg innrømme at jeg nok selv ville styrt unna akkurat dette komplimentet fordi det klumsete og tvetydige ved det ligger så opp i dagen at selv jeg som mann kan se at det kan oppfattes slik TS gjør. Uff, det du sier er det mye sannhet i! Å gi komplimenter til kvinner kan fort bli som å gå ut i et minefelt!
-Jiinxs- Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 Egentlig ganske utrolig at det går an å få til en problemstilling ut av dette, men ikke helt uvanlig. Komplimenter må velges med omhu slik at de ikke på noen måte kan vris til noe annet! Ja, det er helt utrolig for å si det mildt.
orgus Skrevet 11. august 2013 #11 Skrevet 11. august 2013 man ser litt finere ut enn ellers. Til en mann så er nok dette problemfritt, men setningen "finere enn ellers" er potensiell høyrisiko
Gjest Lincoln Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 Jeg ble jo kjempeglad for å høre det fra han, men så tenkte jeg bare: åja så jeg er ikke pen sånn ellers Anonymous poster hash: ba1c3...2b0 Jenter i et nøtteskall. Er ikke mulig å si noe som helst uten at overanalyseringen kjører i gang. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Det blir sagt i blant at det er vanskelig å komplimenter til jenter, fordi de kan så lett overanalyseres. Men jeg synes ikke det egentlig. Det er jo bare til å være litt bevisst når en komplimenterer noe, slik at hvis det i det hele tatt er rom for å analysere rundt komplimentet, så er det et rom jeg selv har skapt eventuelt, og lar det bli et rom hvor det kommer ut en positiv analyse av det heller. Ble litt komplisert kanskje, men det er som oftest ikke verre. Btw, dette komplimentet, betyr nok intet annet enn "Så (ekstra) fin du var i kveld da.." Skjønt, det avhenger jo litt av hva som er blitt sagt om utseende generelt tidligere og da. Og om hvorvidt det har vært positivt, negativt, eller bare tåpelig egentlig. Anonymous poster hash: 02a19...675
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 Til en mann så er nok dette problemfritt, men setningen "finere enn ellers" er potensiell høyrisiko Hehe. Jeg tenkte på det da jeg skrev det. Men noen ganger så er man jo finere enn andre. Hvis hun hadde pyntet seg litt ekstra med nye klær og ordnet håret litt annerledes og han ikke hadde kommentert det, så hadde det vel vært feil det også 1
orgus Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Hehe. Jeg tenkte på det da jeg skrev det. Men noen ganger så er man jo finere enn andre. Hvis hun hadde pyntet seg litt ekstra med nye klær og ordnet håret litt annerledes og han ikke hadde kommentert det, så hadde det vel vært feil det også Ja, man taper uansett!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #16 Skrevet 11. august 2013 Eventuelt vinner da. Spørs jo hvordan en ser på det. Altså, om glasset er halvfult eller halvtomt da. Eller om det egentlig er fult hele tiden, siden det alltid vil være oksygen i glasset i tillegg. Anonymous poster hash: 02a19...675 1
Gjest Emmanuelle Skrevet 11. august 2013 #17 Skrevet 11. august 2013 Synes litt synd på dere mannfolk som må tåle oss overanalyserende jenter. En på jobb sa her en dag at jeg kledde lilla. Tolket ikke det som at jeg IKKE kler alle andre farger. 1
Mab75 Skrevet 11. august 2013 #18 Skrevet 11. august 2013 Overanalysering! Har gått i den fella rimelig mange ganger selv Bare ta til deg komplimentet Du så nok ekstra pen ut
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #19 Skrevet 11. august 2013 Dette er veldig, veldig bra, og brukes veldig effektivt i NEGs. Anonymous poster hash: 391e3...801
lalaB Skrevet 11. august 2013 #20 Skrevet 11. august 2013 "Så fin den genseren din der er" "så du mener jeg vanligvis har stygge klær?"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå