Gå til innhold

Pilates / styrketrening

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er pilates styrketrening? Eller, rettere sagt: er det NOK styrketrening?

Jeg prøver nemlig å gå ned i vekt, trener kondisjon så det holder, i tillegg til Winsor pilates... Dermed lurer jeg på om Winsor pilates er nok styrketrening, eller om jeg i tillegg burde trene litt på et treningsstudio... Og i så fall; hva???

Vil også si TUSEN, TUSEN TAKK til dere her inne som anbefalte Winsor pilates (spesielt TinaK), det er virkelig helt super trening!!! Boikotta egentlig TV-Shop etter utallige feilkjøp der, men dere fikk meg til å ta en liten titt igjen, og det var definitivt verdt det!!! Merci beaucoup! :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Moonshadow
Skrevet

Om du trener den videoen som er på en time så holder det i massevis.. Bare hyggelig å hjelpe vøttu :P

Skrevet

er winsor pilates lett å lære? Må man trene 1 time for effekt? På TV sier de 20 minutter.... Første gang i mitt liv at jeg vurderer hjemmevideo og TVshop.. :oops: Med smått i huset er det ikke så lett å reise på trening lenger... Har vurdert winsor pilates, siden man faktisk må gjøre noe så funker det kanskje på tross av at det er fra tvshop?

Gjest Moonshadow
Skrevet

Det er utrolig lett å sette seg inn i.

De sier det holder med 20min men jeg syntes den videoen ble for enkel. Så jeg bruker den andre som er med, den er på 57min og har en del ekstra øvelser. Synes den er mye bedre :-)

Skrevet

Dere snakker om den pakken som koster 529,- på dvd?! (+ frakt)..

Har også lurt litt på dette, har også lest noen tråder om Winsor Pilates her på forumet. Så den er faktisk verdt pengene? Lurer litt på om jeg skal investere i den jeg da... hm..

Skrevet

Jeg bruker de videoene på 20 minutter fordi jeg ikke bestilte hele pakken (hadde ikke råd). tar gjerne den videoen to ganger (eller tre hvis jeg er i veldig treningshumør) etter hverandre, og det er nok styrketrening hvis du skal ned i vekt. du mister i alle fall ikke musklene dine, du mister riktig masse :P

Skrevet

En liten innrømmelse: jeg har ennå ikke våget å prøve meg på 1 times dvd`en... Burde kanskje gjort det før jeg spurte om det var nok styrketrening..? :oops: Jeg føler meg nemlig stiv som en stokk enda, og at jeg vingler fra side til side på side kick serien.. Synes 1 times dvd`en ser så skummel ut..!

Men altså, jeg har til nå bare trent i 2 uker (daglig) med 20 minutters dvd`en, og jeg vil bare si at jeg er superfornøyd! Var i begynnelsen litt skeptisk fordi det er TV-Shop, men for å si det som Daisy Fuentes: Winsor pilates really works! Det merker jeg allerede nå på mageusklene mine! :P

Skrevet

Lilleputt og Kiki:

Så magemusklene kommer fram, og fettet forsvinner?! :)

Det hadde vært fint til 17-mai det..

hva med midjen da? har du målt den før og etter at du har trent i 2 uker? skulle gjerne forminsket den litt.. =)

Skrevet

I og med at Pilates er styrketrening så forsvinner ikke fettet hvis du ikke forandrer kostvaner og driver med forbrenningstrening i tilegg. jeg har ikke så høy fettprosent fra før av, så mine magemuskler kunne man se ganske så fort. når du får strammere magemuskler får du automatisk finere holdning og magen blir flatere i den form av at magemusklene "holder maten inne".. er dårlig til å forklare, men håper du skjønner hva jeg mener :P

Skrevet
I og med at Pilates er styrketrening så forsvinner ikke fettet hvis du ikke forandrer kostvaner og driver med forbrenningstrening i tilegg. jeg har ikke så høy fettprosent fra før av' date= så mine magemuskler kunne man se ganske så fort. når du får strammere magemuskler får du automatisk finere holdning og magen blir flatere i den form av at magemusklene "holder maten inne".. er dårlig til å forklare, men håper du skjønner hva jeg mener :P

Skjønte hva du mente!! Godt nok forklart for meg ihvertfall :)

Tror kanskje jeg skal bestille den pakken jeg...bli "fin" til våren og sommeren :kul:

Skrevet

Får man kjøpt Pilates videoer noen andre steder enn på tv-shop?

Er det noen butikker som har dem?

Skrevet

Jeg har ikke sett videoene andre steder enn på tvshop.. går selvsagt ann å bestille fra usa, men når det kommer til pris tror jeg du kommer like langt.

Skrevet

eller du kan laste ned fra kazaa..

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg trener Pilates i studio i Oslo. Dyktig instruktør og meget gode timer. Føler jeg får mye ut av dette, selv om de bare har tilbudet en gang i uka. Trener ellers vanlig styrketrening, yoga og kinetisk trening, alt å anbefale :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Får man kjøpt Pilates videoer noen andre steder enn på tv-shop?

Er det noen butikker som har dem?

Sist jeg sjekka hadde cdon.com noen.

Gjest Étoile
Skrevet

Noen som har prøvd andre typer pilates dvd'er?

Så en på play.com til 4.99 pund, og det har jeg jo råd til. Spørsmålet er vel om det er noe bra da...

Skrevet
Noen som har prøvd andre typer pilates dvd'er?

Så en på play.com til 4.99 pund, og det har jeg jo råd til. Spørsmålet er vel om det er noe bra da...

Jeg regner med at det går ut på de samme grunnøvelsene. Det var ikke Winsor som 'oppfant' pilates, det var en mann for nesten hundre år siden. Hun har bare brukt grunnøvelsene, laget et treningsprogram og gjort seg rik på det. Derfor vil jeg tro at du trygt kan kjøpe det du fant, sikkert like bra som Winsor.

Skrevet

Hvis du søker etter pilates på Amazon får du opp ganske mye. Serien til Lynn Robinson(???) er kjempebra. Ihvertfall det jeg har testet frem til nå.

Men det er forsåvidt riktig som Lilleputt sier, at grunnøvelsene er de samme. Sånn sett spiller det vel ikke så stor rolle hvem som har produsert videoen. Det viktige er at de forklarer på en måte som du forstår.

Skrevet

de har til 129,- på www.dvdstrax.com også.. tok en titt innom tidligere idag, men ikke "winsor pilates" - kalles bare pilates. Filmer både på svensk, dansk og engelsk. =) De har forresten yoga filmer også, bare søk på yoga eller pilates på siden.

Jeg har avinstallert alt som heter Kazaa, fordi programmet sprer virus osv osv... men har fortsatt filer igjen fra Kazaa, uansett hvor mange programmer jeg har brukt for å fjerne filer.. Men synd, fordi jeg liker Kazaa veldig godt! =) Kanskje søke på IRC?! hehe, går jo an å teste ;)

Lurer på om jeg skal kjøpe den på tv-shop, eller om jeg skal kjøpe en billig først på dvdstrax først - for å se om dette er noe for meg.

Er det forresten tekstet på tv-shops videoer?! Synes 529 + 79 i frakt blir litt mye for et par dvder liksom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...