AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Jeg har nå to hunder, en på snart tre år og en på tre måneder og begge hundene er fra samme kennel. Det er en rase som er veldig sjelden og det er få oppdrettere i nærheten, bare en, den som jeg bruker. Jeg har veldig lyst på en spesiell farge og en spesiell tegning. Er det dumt av meg å kontakte den samme oppdretteren og å sette meg på en ny valpeliste? Det er bare en måned siden jeg henta den valpen jeg har nå. Oppdretteren får 1-(2)-(3) kull i året og den rasen jeg vil ha kommer i alle forskjellige farger. Sist den samme oppdretteren sist fikk valper med den fargen og den tegningen som jeg ville ha var for tre år siden. Hvis jeg setter meg opp på liste så kan det hende det er 1 år til, 2 år, 3 år osv. oppdretteren får den fargen og tegninga som jeg ønsker. I tillegg har jeg to tisper og hund nummer tre må også være en tispe pga. løpetidene og det er sjelden det både kommer en tispe med akkurat den fargen og tegningene som jeg ønsker. Det kan feks. komme ingen tisper men en hann hund og da får jeg ingen valper. Hvis jeg sier ifra til oppdretteren så kan det også hende det er noen spesielle hunder som gir de og de fargene og de og de tegningene. Jeg aner ikke så mye om arv og genitikk men det er ikke sikkert det betyr noe. Hvis det er noen spesielle hunder som gir de og de fargene så kanskje hun feks. velger en hann hund som gir fargen når folk står på venteliste siden oppdretteren ønsker å selge valpene sine. Tilbud og etterspørsel. Nå er jeg usikker på hva jeg bør gjøre og om det virker helt teit å sette meg opp på venteliste nå siden jeg har en tre måneder gammel valp. Jeg ønsker helst å få hund nummer tre om to-tre år. Jeg er nok veldig kravstor men jeg synes den fargen og tegningene er så fine på den rasen som jeg har. Det er vell lov å ønske seg? Hadde dere satt dere opp på valpeliste alt nå?Anonymous poster hash: 6a5f0...bbe
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Hvordan skal jeg formulere meg med å spørre? Jeg er veldig fornøyd med hundene fra deg og jeg ønsker å sette meg på ny valpeliste? Ser det rart ut? Synes det er litt ekkelt og flaut bare uansett hvordan jeg formulerer meg.Anonymous poster hash: 6a5f0...bbe
summerrain Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Jeg ville skrevet mye av det du skriver her tror oppdretter tar det som ett komplement, og skjønner garantert hvorfor du gjør det når du er såpass "kresen" med tanke på kjønn og farge. Når jeg kjøpte min valp så kjøpte jeg han usett pga fargene/tegningene er såpass sjeldne på hannhunder av den rasen
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #5 Skrevet 12. august 2013 Bare forklar hva du tenker, oppdretter synes sikkert det er greit å ha en sikker kjøper på bestemte kombinasjoner, og at du tenker langt fremover gjør deg bare mer seriøs. Si at du ser for deg ny hund om 2-3 år, og vil vente på neste gang du får denne eksakte kombinasjonen, og at du gjerne vil stå på liste hos denne oppdretteren fordi du er veldig fornøyd så langt. Anonymous poster hash: dc795...ec1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå