Gå til innhold

Hardkokt vs bløtkokt - egg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at en skal spise hardkokte egg på lavkarbo, hva er egentlig forskjellen?

Anonymous poster hash: 0239b...b27
Skrevet

Jeg har hørt at det spiller ikke en shite i forskjell om man spiser bløtkokte eller hardkokte egg om man er på lavkarbo.

For øvrig er bløtkokt det som klart smaker best!

Anonymous poster hash: de783...f67
  • Liker 1
Skrevet

Har hørt at en skal spise hardkokte egg på lavkarbo, hva er egentlig forskjellen?

Da har du hørt tull. Egg er egg.

Anonymous poster hash: 3bed1...1ff

Skrevet

Bløtkokte egg er visstnok sunnere. Det blir ikke mere karbohydrater i eggene uansett hva man gjør med dem.

Anonymous poster hash: ec48a...221

Gjest Thai clinch
Skrevet

Det er godt mulig at hardkokte egg blir fortere og bedre tatt opp, da proteinet er fullstendig denaturert. Enzymer i magen må bruke lenger tid til å bryte ned peptidbindingene mellom aminosyrene på råe og halvkokte egg. Just my two cent.....

Skrevet

Hardkokte egg er jo best, daaah :rodmer:

NEI! Bløtkokte er best for det er jeg som bestemmer!!

• Liker 4
Skrevet

NEI! Bløtkokte er best for det er jeg som bestemmer!!

Hahaha :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Om det er forskjell på bløtkokt kontra hardkokt, så er forskjellen så liten at du skal være rimelig rigid på maten, til at det skal utgjøre noen forskjell.

Så bare spis egget slik du liker du - det vil si bløtkokt ;)

Skrevet

Herregud for en gjeng med unger. Spis egget på den måten du liker det du TS.

Skrevet

Herregud for en gjeng med unger.

Hvem er unger, mener du?

• Liker 2
Skrevet

Er nå vel samme innholdet enten man hardkoker eller bløtkoker det?:P Steker man det i fett blir det jo noe anna men. Selv foretrekker jeg bløtkokt egg, med mindre det skal på et rundstykke med røkelaks på toppen^^,

Anonymous poster hash: 387fc...cb4
Skrevet

Har jeg aldri hørt om. Hva skulle forskjellen være,bortsett fra det "obvious" ...?

Gjest Hyssingen
Skrevet

Egg skal ikke være sørpete.

Team hardkokt :danse:

Skrevet

Såvidt jeg har hørt, er forskjellen ikke særlig stor - men et hardkokt egg kan være tyngre å fordøye enn et bløtkokt et. Og; er du i utlandet bør du vite at når egget ikke er gjennomkokt er der større fare for salmonellabakterier i egget.

Jeg stemmer forresten på bløtkokt :lillesky:

Annonse
Skrevet

Det er godt mulig at hardkokte egg blir fortere og bedre tatt opp, da proteinet er fullstendig denaturert. Enzymer i magen må bruke lenger tid til å bryte ned peptidbindingene mellom aminosyrene på råe og halvkokte egg. Just my two cent.....

+1

Forskjellen mellom hardkokt/bløtkokt er vel minimal siden det ikke er så veldig mye protein i plommen kontra hvitten.

Personlig liker jeg posjerte egg best. Gjerne servert på et stykke røkt skinke med hollandaise saus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...