Gå til innhold

Er navnet Liam stygt?

Flekk

Anbefalte innlegg

Jeg syns ikke Liam er et stygt navn, men det er ikke favourittnavnet mitt heller. Kanskje mest fordi jeg forbinder det med en skikkelig dårlig dramaserie jeg så litt på da jeg var yngre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lincoln

Jeg er ikke TS, men det var jeg som likte navna Stacey og Liam. Og jeg er 32 og universitetsutdannet :) Stacey er en forkortelse av Anastasia, har alltid likt det navnet. Høres så nobelt ut. Men Liam er nydelig, er så kjedelig med trauste norske navn og jeg er glad for at det er mer vanlig å hete James, Duncan og Liam! Anonymous poster hash: 94200...674

Du må være et troll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke TS, men det var jeg som likte navna Stacey og Liam. Og jeg er 32 og universitetsutdannet :) Stacey er en forkortelse av Anastasia, har alltid likt det navnet. Høres så nobelt ut. Men Liam er nydelig, er så kjedelig med trauste norske navn og jeg er glad for at det er mer vanlig å hete James, Duncan og Liam!

Anonymous poster hash: 94200...674

Duncan Bottolfsen, Laiam Bottolfsen og Stasei Bottolfsen. Litt av et søskenpar.

Og nei, "Stacey" er ikke en forkortelse for Anastasia på norsk. Hvorfor i all verdens land og rike bruke en engelsk kortform av et russisk navn når man er norsk!??

Anonymous poster hash: 75f2f...979

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duncan Bottolfsen, Laiam Bottolfsen og Stasei Bottolfsen. Litt av et søskenpar.

Og nei, "Stacey" er ikke en forkortelse for Anastasia på norsk. Hvorfor i all verdens land og rike bruke en engelsk kortform av et russisk navn når man er norsk!??

Liam uttales da ikke Laiam på norsk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes Liam er fint jeg :) Hva er galt med unge mødre og moderne navn da? Det lurer jeg på..

Det er ikke moderne. Bare harry (noe man skjønner hvis man setter seg inn i hvordan begrepet harry oppstod).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Må man virkelig være et troll fordi man har andre meninger?

Nei, men når man er norsk og vil kalle ungene sine Stacey og Liam så må man jo lure. Høres ut som en dårlig spøk.

Endret av Lincoln
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men når man er norsk og vil kalle ungene sine Stacey og Liam så må man jo lure. Høres ut som en dårlig spøk. Men så er det kanskje en god grunn for at vedkommende er 32 og barnløs.

Ja det er nok ingen som vil dele livet sitt med ei som syns Stacey og Liam er fine navn! Det er nok grunnen til at hun er barnløs.

:ironi:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Ja det er nok ingen som vil dele livet sitt med ei som syns Stacey og Liam er fine navn! Det er nok grunnen til at hun er barnløs.

:ironi:

Jeg tok bort det fordi det var litt slemt. Men ja, det er ikke normalt. Forhåpentligvis vil barnefaren sette ned foten! Endret av Lincoln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bort det fordi det var litt slemt. Men ja, det er ikke normalt. Forhåpentligvis vil barnefaren sette ned foten!

Godt ikke alle er så dømmende i forhold til andres navnevalg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på engelsk heller. Vet det er vanlig at noen misforstår uttalen og sier det sånn, men det er helt feil. Det uttales nesten helt likt på norsk og engelsk.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Navnet i seg selv er ikke så ille, det er mer det at alle kaller sønnen sin det nå til dags.

Dessuten hadde jeg ikke kalt ungen min et navn som høres (i mine øyne) forferdelig ut når det uttales på norsk og som blir mail baklengs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Sønnen min heter Liham :)Anonymous poster hash: a3b04...4d4

Li-ham? Hvordan kommer man på noe slikt?

Endret av Lincoln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet i seg selv er ikke så ille, det er mer det at alle kaller sønnen sin det nå til dags.

Dessuten hadde jeg ikke kalt ungen min et navn som høres (i mine øyne) forferdelig ut når det uttales på norsk og som blir mail baklengs..

Altså, hvordan tror dere navnet Liam uttales på norsk?? Det uttales jo ganske likt som på engelsk.. ikke "Laiam" som det virker som om mange tror.

Synes forøvrig KG har ekstremt mange navnesnobber..

Anonymous poster hash: 98751...1ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, hvordan tror dere navnet Liam uttales på norsk?? Det uttales jo ganske likt som på engelsk.. ikke "Laiam" som det virker som om mange tror.

Synes forøvrig KG har ekstremt mange navnesnobber..

Så du uttaler et utenlandsk navn på utenlandsk i Norge? Kall meg gjerne kjedelig, men jeg ønsker i det minste å gi barnet mitt et navn som kan uttales både på norsk og i utlandet uten problemer. Presiserer at dette er min mening, og det er det TS etterspør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du uttaler et utenlandsk navn på utenlandsk i Norge? Kall meg gjerne kjedelig, men jeg ønsker i det minste å gi barnet mitt et navn som kan uttales både på norsk og i utlandet uten problemer. Presiserer at dette er min mening, og det er det TS etterspør.

Jeg fikk trykket en pluss på svaret ditt, var ikke meningen ;)

Jeg mente at navnene er relativt like på norsk og engelsk. Ikke LIam og Laiam som endel tror.

Snobbebemerkningen var forøvrig ikke rettet spesielt mot deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk trykket en pluss på svaret ditt, var ikke meningen ;)

Jeg mente at navnene er relativt like på norsk og engelsk. Ikke LIam og Laiam som endel tror.

Snobbebemerkningen var forøvrig ikke rettet spesielt mot deg :)

Relativt like, ja, men jeg synes likevel at navnet ikke er helt heldig på norsk, men det er selvfølgelig min oppfatning av navnet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Det uttales vel ikke slik på engelsk heller? Jeg trodde i alle fall det uttales noe i nærheten av Li-æm på engelsk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...