AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Vil gjerne ha noen synspunkter. Here it goes: Mens jeg var på jobb fikk jeg sms fra huseieren min, som spørr om det er greit om han låser seg inn i leiligheten min for å ta noen mål. Jeg sa at det passet litt dårlig(hadde hatt jentevors der dagen før så det var ikke kjempestrøkent der) og lurte på om det kunne vente til i morgen. Det sa han var i orden. Når jeg kom hjem fra jobb på ettermiddagen stod huseieren utenfor leiligheten min og sa at han skulle på tur i morgen så han måtte derfor inn i leiligheten min NÅ. Jeg ble litt irritert for i kontrakten(huseiernes landsforbund) står det at utleier skal melde fra i god tid (flere dager på forhånd) om h*n vil inn i leiligheten, med mindre det er krise, typ vannlekkasje, brann osv. Og jeg følte ikke akkurat det her var noe det hastet veldig med. Ba han vente utenfor litt sånn at jeg fikk ryddet opp i all hast og støvsugd, så slapp jeg han inn for å ta målene sine. Fikk meg ikke til å si noe, men hva ville dere gjort her? Hva kan jeg si neste gang han evnt vil inn på så kort varsel? Hilsen ei som er drittlei av å leie leilighet hos idioter:( Anonymous poster hash: 8d028...545
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Huseieren er forresten egentlig en grei person, så jeg syns det er vanskelig å lage "dårlig stemning"... Anonymous poster hash: 8d028...545
kisskissbangbang Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Jeg tenker at det ikke skader å være litt fleksibel. Det var jo en grunn til at han måtte inn i dag. Skjønner godt at du synes det er ubehagelig å vise frem en rotete leilighet, men de fleste har det jo ikke strøkent til enhver tid og det vet nok huseieren din og. Dersom det gjentok seg ofte hadde jeg sagt fra, men som en engangshendelse hadde jeg ikke brydd meg noe om det. 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #4 Skrevet 13. august 2013 Det der har da ingenting med maktmisbruk å gjøre. Så fleksibel bør man faktisk være som leietaker, minste man kan forvente, med mindre dette skjer jamnt. Anonymous poster hash: 09e6d...5ff 1
kalinka85 Skrevet 13. august 2013 #5 Skrevet 13. august 2013 Hahaha! Ler meg skakk! Du bør slå opp ordet "maktmisbruk".
Pseudonym Skrevet 14. august 2013 #6 Skrevet 14. august 2013 Siden det var en engangshendelse, ville jeg latt det gå. Hvis det skjer igjen, kan du si noe sånt som at du ønsker minst 24 timers varsel og at du synes det veldig ubehagelig at husier låser seg inn uten forvarsel og hadde satt pris på om han kan respektere det. 1
Snakkis Skrevet 14. august 2013 #7 Skrevet 14. august 2013 De kan ikke bare ta seg inn når det passer dem. Det gjør ikke folk som eier heller. Man "bor" ikke noe mindre fordi man leier. Du fikk i hvertfall ryddet litt, men send en mld å si at neste gang vil du har beskjed god tid i forveien fordi du liker at alt ser skaplig ut når du tar folk inn i huset og det gjelder ellers når du skal ha besøk av venner/familie også. Dette har han sikkert forståelse for Skriv det med ett smil på sms
Bernardette Skrevet 14. august 2013 #8 Skrevet 14. august 2013 Anbefaler deg å legge neste års ferie til Burma, så kan du selv avgjøre om det du beskriver i teksten over var maktmisbruk, eller ikke. 1
Snakkis Skrevet 14. august 2013 #9 Skrevet 14. august 2013 Ikke bry deg om alle kverrulantene her inne. På KG er ordvalg og rettskriving dødens viktig. Beste ordboken man kan få er KG
Pistolero Skrevet 18. august 2013 #10 Skrevet 18. august 2013 I og med at du skriver at han er en grei person, så er det vel bare å la det passere som et engangstilfelle. Sålenge han forklarer hva ståa er, og er saklig så må man jo bare akseptere at folk er forskjellige og forholder seg til saker ulikt. For han var det kanskje bare et praktisk anliggende om å få tatt målene før han dro bort. At det er rotete hos deg fordi du har hatt jentefest kvelden før er ikke så farlig, spesielt ikke hvis du sier til ham at du har hatt jentefest. Man skal jo leve også. Huseier har ikke låst seg inn til deg, han har bare spurt deg om å låse seg inn. Da er det ikke krav til forvarsel, det er kun hvis han skal låse seg inn uten å spørre deg først. Jeg ser selv bare hvor forskjellig jeg og min far forholder oss til slike saker, for meg kan slikt være litt big deal, men for han er det en 110% praktisk løsning og ingenting annet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå