Gå til innhold

Vielse kl. 13, oppmøte på festlokalet kl. 17?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer rett og slett på om dere synes dette er for lenge å vente?

Vi regner med at vi drar fra kirken kl 14, og så tar det 30 min å kjøre bil til festlokalet. Vi har valgt lokale på et hotell, så det er lobby med sittegrupper hvor man kan vente til kl 17. Mange har bestilt rom også, så man må sjekke inn.

Det er mulighet til å spise noe lett eller drikke, men kl 17 blir det frukt og musserende, og kl 18 blir det en stooor buffet.

Anonymous poster hash: 2199a...556
Videoannonse
Annonse
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

For de som har rom, så er det sikkert greit. Men for de som ikke har noe annet å gjøre enn å sitte der så syns jeg det er veldig lenge fra 14.30 til 17.00.

• Liker 7
Skrevet

Ingenting er verre en dødtid midt i bryullpet. Vi valgte å legge vielsen til kl 15, å middagen blir servert kl 17. Dette er for å ikke "ødelegge" hele dagen til gjenstene.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det blir for lenge å vente...

Det må da være mulig å lage en kjøreplan som er litt mer praktisk for gjestene også...

• Liker 2
Skrevet

Alt for lenge. Hva tenker dere at folk skal ta seg til i 2,5 timer?

Anonymous poster hash: 57b47...b66
  • Liker 1
Skrevet

Det er altfor lenge å vente, etter min mening. Gjestene er jo ferdig pyntet og ikledd finstasen under vielsen, så det begrenser seg hva man kan finne på alle de timene fram til det skjer noe kl 17. Som gjest hadde jeg ikke likt å vente så lenge.

• Liker 5
Skrevet

Vi hadde vielse klokka 14:30 og middag lokken 18:00 med apertiff i hagen utenfor hotellet klokken 17:00. Vi syntes dødtiden ble for lang og arrangerte det slik at gjestene kunne drikke champagne og spise frukt på vår regning på en cafè som lå mellom tinghuset og festlokalene. Og begge deler lå i Bergen sentrum.

Skrevet

Syntes også det blir i overkant lenge.

Hva er grunnen til at dere ønsker så langt opphold mellom vielse og resten av programmet? Antagelig skal dere ta bilder da, men det tar jo ikke så lang tid.

Gjest Daenerys
Skrevet

Det høres ganske lenge ut for de som ikke har rom syns jeg.

Skrevet

Vi har mulighet til å legge inn omvisning/tur kl 16 for de som ønsker det! Greit å få tilbakemeldinger, da vet vi at vi kan bestille omvisningen. Grunnen til at vielsen er så tidlig er fordi at det var da det var ledig i kirken.

Skrevet

Hva slags omvisning/tur? Jeg vet ikke om det der en omvisning jeg hadde hatt mest lyst å gjøre som gjest mens man venter i finstasen - men det kommer helt an på hva og hvordan.

• Liker 2
Gjest oreokaka
Skrevet

Hva med at de kan møte opp til lokalet? Spise litt fingermat, så kan evt brudeparet ta bilder i fred. Det er jo mange som gjør det på den måten. Så kan gjestene "migle" litt, istedenfor å bare vente et annet sted.

Skrevet

åpne lokalet rett etter ielsen, pass på at gjestene får fingermat feks mens de venter Å ikke ha middagen sent, da blir gjeste sulte, å sultne gjester er ikke gøy

Skrevet

Vi har vielse kl 13 og middag kl 17.00. Oppmøte kl 1600 og ingen 'reisetid' eller opplegg før det. Synes ikke det er nødvendig å ordne noe i mellomtiden. I hvertfall ikke når de har mulighet til å sjekke inn på hotell. Er brudeparets dag, ikke gjestenes så får være grenser for hvor mye man skal stå på hodet for at gjestene skal være fornøyde. Personlig synes jeg det hadde vært fint med en pause, lang dag også for gjestene.

Anonymous poster hash: 4f580...74b

• Liker 1
Skrevet

Vi har vielse kl 13 og middag kl 17.00. Oppmøte kl 1600 og ingen 'reisetid' eller opplegg før det. Synes ikke det er nødvendig å ordne noe i mellomtiden. I hvertfall ikke når de har mulighet til å sjekke inn på hotell. Er brudeparets dag, ikke gjestenes så får være grenser for hvor mye man skal stå på hodet for at gjestene skal være fornøyde. Personlig synes jeg det hadde vært fint med en pause, lang dag også for gjestene.

Dette må da være trolling for å få litt action i diskusjonen.... Hvis ikke, så sier noe meg at du/dere ikke er spesielt gode festplanleggere...

• Liker 15
Skrevet

Har du fått noen tilbake melinger om hva gjestene synes om det ?

De jeg har hørt ( som har vært gjester) i bryllup der det er lang ventetid sier at det er kjedelig å blir en slags demper i bryllupet

• Liker 1
Skrevet

Dette må da være trolling for å få litt action i diskusjonen.... Hvis ikke, så sier noe meg at du/dere ikke er spesielt gode festplanleggere...

haha å jeg hiver meg med på diskusjon med en gang :P Huff

• Liker 1
Skrevet

haha å jeg hiver meg med på diskusjon med en gang :P Huff

...og det gjorde jo jeg også :-)

Skrevet

TS her: leste nå at hovmesteren ønsker at gjestene møter opp kl 1630. Vi regner med å dra fra kirken rundt kl 14, og det tar 30 min til festlokalet. De som ønsker å dra rett opp, kan sjekke inn på rommene sine, vente i lobbyen eller bli med på omvisning (historisk hotell) før oppmøte 1630 med musserende og noe lett å spise. Kl 1730 er det stor middag. Tror dette går greit, da kan gjestene velge mellom å bli med på omvisningen om de skulle kjede seg, og de som ønsker å skravle kan gjøre det.

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde kirke 1330 og middag 1700, men hadde mottkelse i kirkestallen etter kirken med fingermat og drikke. Lokalet var bare 10 min unna men valgte å legge mottakelsen et annet sted slik at ikke alt rotet og ryddingen ble på en plass. Vi hadde snille naboer og kolleger som hjalp til, ett sett på mottakelsen og ett sett på lokalet slik at det ikke ble så lang en dag for noen. Selv var jeg i bryllup i sommer som hadde det på samme måte som oss, men de hadde ikke noe arrangert før 1600, det var litt lenge å vente (det var sikkert lenge i vårt bryllup også men vi tok bilder i ventetiden så man merker det ikke på samme måte selv).

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...