AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Hvordan var deres navnefest? Mat, kaker, kjole til barnet, gjester, osv? Trenger tips!Anonymous poster hash: adece...561
ara Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Vi hadde navnefest i regi av Human-etisk forbund. Enkel og fin seremoni i kulturhuset der vi bor.. Familien til samboer er Jehovas vitner så de feirer ingenting. Derfor inviterte vi mine nærmeste hjem til oss etter seremonien. (Onkler, tanter, besteforeldre og oldeforeldre til gutten vår). Gutten brukte en nydelig dress, kjøpt på Amazon.com. Vi og gjestene var pene i tøyet med kjoler og skjorter og slips Vi lagde hjemmelaget elg-gryte som ble servert med ris, loff og salat til. Stor suksess! :D Det var rundt 20 gjester. Hadde ikke dessert men kaffe og kaker en stund etter maten. ' 5 forskjellige kaker hadde vi. Jeg bakte et par selv og hadde bedt noen andre i familien bake også bestilte vi en marsipankake Ingen sanger, taler eller andre innslag her. Bare kos og skravling. Vi ønsket selvsagt velkommen og sånn da Lykke til med navnefest
Sunshine Skrevet 13. august 2013 #3 Skrevet 13. august 2013 Vi hadde navnefest i regi av Human etisk forbund på rådhuset i Oslo. En utrolig fin seremoni som virkelig satte barnet i fokus! Vi ordnet felles taxi til og fra og tok med oss de 20 gjestene hjem til hjemmelaget koldtbord etterpå. Vi inviterte besteforeldrene, oldeforeldre og våre nærmeste venner. (Vi har ingen søsken og lite kontakt med resten av slekta). Vi hadde laget noen kaker og bestilt en kjempefin kake i sjokolade med rosa trekk av en lokal hobbybaker. Av pynting hadde vi laget hjemmelagde blomsteroppsatser, og vi var alle kledd i pentøy. Jenta vår hadde en fin penkjole fra Monsoon.
Gjest Trolletrine Skrevet 13. august 2013 #4 Skrevet 13. august 2013 Vi hadde også navnefest gjennom Human-Etisk forbund. Fantastisk rørende og flott seremoni med fokus på barnet og livet. Nærmeste familie ( besteforeldre, tanter, onkler, fettere og kusiner av barnet) var tilstede, og etter seremonien dro vi alle hjem til oss der vi serverte kombinert koldtbord/ tapasbord. Vi hadde ikke dessert fordi vi hadde 4-5 kaker til kaffen. Den ene kaken hadde vi forhåndsbestilt fra konditori med passende pynt på, og den var flott:-) Jenten vår hadde faktisk på seg dåpskjole under seremonien,rett og slett fordi det var viktig for meg. Kjolen er godt over 100 år gammel, og den er brukt av alle i familien. Men en stund etter vi kom hjem, skiftet vi til en annen fin kjole. Vi andre hadde på oss dresser, bunader og øvrige finklær. Spisebordet var dekket med blomsteroppsatser, fint service etc, så rammen rundt dagen var vel som ved en dåp, tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå