Gå til innhold

Rensing hos tannlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har prøvd sånn skikkelig rens hos en tannlege som kan komme med litt informasjon om pris og erfaring?

Husker ikke akkurat hva dette heter, men det er sånn skikkelig grundig rens som med sånn spesial"verktøy" som får tennene til å se mye finere ut.

Har hørt at det kan gjøre litt vondt og at det kanskje er litt dyrt, det er derfor jeg spør.

Takker for all informasjon på forhånd! :)

Anonymous poster hash: 0b65a...d26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Noen som har prøvd sånn skikkelig rens hos en tannlege som kan komme med litt informasjon om pris og erfaring?

Husker ikke akkurat hva dette heter, men det er sånn skikkelig grundig rens som med sånn spesial"verktøy" som får tennene til å se mye finere ut.

Har hørt at det kan gjøre litt vondt og at det kanskje er litt dyrt, det er derfor jeg spør.

Takker for all informasjon på forhånd! :)

Jeg har gjort det to ganger. Tennene "spyles" ganske kraftig med noe saltaktig vann også ble de pusset over etterpå. Betalte vel 700 inkl fjerning av tannstein++. Første gangen ble jeg kjempefornøyd, men andre gangen synes jeg ikke hun gjorde en så grundig jobb. Men det var to forskjellige personer. Tror egentlig det er best å gjøre sånt hos tannpleier for de kan mer om sånne type jobber....er bare en tanke jeg har. Var ihvertfall da jeg ble mest fornøyd. Godt å få fjernet alt av belegg. Har prøvd selv med å pusse tennene med bakepulver oppløst i vann og det kan gi noe av den samme effekten, bare et tips!

Anonymous poster hash: 73450...f32

Skrevet

Jeg har gjort det to ganger. Tennene "spyles" ganske kraftig med noe saltaktig vann også ble de pusset over etterpå. Betalte vel 700 inkl fjerning av tannstein++. Første gangen ble jeg kjempefornøyd, men andre gangen synes jeg ikke hun gjorde en så grundig jobb. Men det var to forskjellige personer. Tror egentlig det er best å gjøre sånt hos tannpleier for de kan mer om sånne type jobber....er bare en tanke jeg har. Var ihvertfall da jeg ble mest fornøyd. Godt å få fjernet alt av belegg. Har prøvd selv med å pusse tennene med bakepulver oppløst i vann og det kan gi noe av den samme effekten, bare et tips!

Anonymous poster hash: 73450...f32

Vet du om denne "prosedyren" har et navn, eller er det bare å si at du vil inn for en rensing?

Du sier at det kanskje er best å gjøre sånt hos en tannpleier, hva tenker du på da? Har de en egen ansatt som står for tannpleie på tannlegekontoret eller hvordan blir det?

Skrevet

På klinikken hvor jeg går er dette standard ved de regelmessige kontrollene man går på. Røntgenbilder, undersøkelse, tannsteinfjerning og rens for knappe 900 kroner.

Første gangen hadde jeg aldri fjernet noe tannstein eller misfarging før (!) og hadde ikke vært hos tannlegen på tre år. Merket stor forskjell: tennene fikk helt jevn, hvit farge og det føltes som om jeg hadde bleket dem :P Nå når jeg var der igjen etter 1-1,5 år, brukte hun kortere tid og og jeg merket ikke så stor forskjell. Hadde vel ikke "samlet opp" nok misfarging i løpet av denne tiden, selv om jeg er litt overdrevent glad i kaffe :fnise:

Utstyret/"prosedyren" kalles Air-Flow:

air-flow.jpg

Den fjerner kun overflatisk misfarging, slik at tennene får den opprinnelige fargen sin - det bleker ikke. Så det funker nok best hvis man faktisk har en del misfarging feks etter kaffe, tobakk eller annet :) Tannpleieren min forklarte at det kan ise litt, men selv synes jeg bare det smakte litt rart (salt pulver med mintsmak).

Anonymous poster hash: 08252...3c9
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...