Gå til innhold

Hvor holder eksilbergensere seg i Oslo?

Anbefalte innlegg

Gjest JakeGreen
Skrevet (endret)

Jeg har vært mye ute i Oslo gjennom flere år og har desverre møtt svært begrenset med bergenshøns.

Hvor møter man disse i Oslo?

På forhånd takk!

:)

Endret av JakeGreen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Bergen.

Anonymous poster hash: ad146...527
  • Liker 2
Skrevet

Mye bergensere på plata.

Anonymous poster hash: fd027...31b
Gjest JakeGreen
Skrevet

I Bergen.

Anonymous poster hash: ad146...527

Er det en bydel i Oslo jeg ikke kjenner til eller bare driter du deg ut?

Skrevet

Er det en bydel i Oslo jeg ikke kjenner til eller bare driter du deg ut?

Trodde erkeeksemplet på å drite seg ut var at en bergenser flyttet til Oslo.

Gjest Snørev
Skrevet (endret)

Oslo har ikke et eget bergentown.

Endret av Snørev
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Oslo har ikke et eget bergentown.

Jovisst. Det er bare en myte at Bergentown ikke finnes. Lokalitetene er dog hemmelige, men innvidde vet hvor det er. Krever en opptakelsessermoni og noe annet stuff for å få innpass.

Gjest JakeGreen
Skrevet

Ubeskrivelig vakkert. Sangen altså.

Hvordan kan noen være uenig i at dette er Norges - og kanskje verdens - vakreste dialekt?

Nesten verdt å flytte til Bergen for?

På kvinner vel og merke. Jeg opplever dialekten mindre sjarmerende når den kommer fra en mann.

• Liker 1
Skrevet

Ubeskrivelig vakkert. Sangen altså.

Hvordan kan noen være uenig i at dette er Norges - og kanskje verdens - vakreste dialekt?

Nesten verdt å flytte til Bergen for?

På kvinner vel og merke. Jeg opplever dialekten mindre sjarmerende når den kommer fra en mann.

Liker også sangen veldig godt!! Hilsen bergenserinne i Trondheim (som skal til Oslo i helgen av alle ting ;) , men kommer til å følge min egen løype!)

Gjest JakeGreen
Skrevet

Liker også sangen veldig godt!! Hilsen bergenserinne i Trondheim (som skal til Oslo i helgen av alle ting ;) , men kommer til å følge min egen løype!)

Har du lyst til å gifte deg med meg?

Gjest JakeGreen
Skrevet

På nettdating kan jeg vel kanskje filtrere basert på opphavssted og slik søke opp eksilbergensere i Oslo?

En ide som kom til meg en våt ettermiddag på Sunnmøre.

Gjest JakeGreen
Skrevet

Jeg kom i prat med en Bergenshøns på vei til skolen i dag og hun sa hun kjente mange Bergensere i Oslo. Men jeg glemte å spørre både hvor de var og hva telefonnummeret hennes var. Møter henne sikkert igjen. Bergen er ikke akkurat stort.

:(

Skrevet

Kan du ikke etterlyse dem på KG og avtal og treffes da, så får du deg din egen lille gjeng med eksilbergensere i Oslo.

Gjest JakeGreen
Skrevet

Kan du ikke etterlyse dem på KG og avtal og treffes da, så får du deg din egen lille gjeng med eksilbergensere i Oslo.

Godt tips, men er ikke noen stor tilhenger av nettmøter. Dessuten blir det kanskje litt rart å søke kontakt med noen kun fordi de er bergensere?

Men at det er Norges fineste dialekt er det liten tvil om. Jeg liker bergensere.

Skrevet (endret)

Vi flytter heller til Oslo når vi er ferdig utdannet og lei av alt regnet. Til da finnes vi i Bergen :)

Endret av .-L-.
Gjest JakeGreen
Skrevet

Vi flytter heller til Oslo når vi er ferdig utdannet og lei av alt regnet. Til da finnes vi i Bergen :)

Er regnet ille da?

En kamerat av meg mener at jeg er for optimistisk rundt været i Bergen og at det verste er i vente.

Skrevet

Visste du at Bergen har rekord i våtaste stad på heile jævla planeten? Det er litt fascinerande, tykkjer eg.

Når eg er i Oslo, går eg berre rundt og snakkar med østlendingar på mitt breiaste bergensmål og ler innvendig når dei ikkje forstår. Elles sit eg under tak og syt over kor fælt vêret er.

I Bergen, derimot, står eg som regel og dansar på den blå steinen. Og vinkar og smilar til alle turistane som kjem bort for å få autograf. Då kjenner eg meg litt som Kurt Nilsen.

Anonymous poster hash: d02c6...127
Skrevet (endret)

Er regnet ille da?

En kamerat av meg mener at jeg er for optimistisk rundt været i Bergen og at det verste er i vente.

Her setter man pris på soldager, de fleste går ut med en gang det er noe sol :P Så ja, det regner mye og til tider ganske kraftig. Byen er veldig bra da, alt er veldig sentralisert.

Endret av .-L-.
Skrevet

Her setter man pris på soldager, alle går ut med en gang det er noe sol :P

Ikkje eg!

Anonymous poster hash: d02c6...127

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...