Gjest JakeGreen Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 (endret) Jeg har vært mye ute i Oslo gjennom flere år og har desverre møtt svært begrenset med bergenshøns. Hvor møter man disse i Oslo? På forhånd takk! Endret 11. august 2013 av JakeGreen
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 I Bergen. Anonymous poster hash: ad146...527 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Mye bergensere på plata. Anonymous poster hash: fd027...31b
Gjest JakeGreen Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 I Bergen. Anonymous poster hash: ad146...527 Er det en bydel i Oslo jeg ikke kjenner til eller bare driter du deg ut?
Gjest Bud Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 Er det en bydel i Oslo jeg ikke kjenner til eller bare driter du deg ut? Trodde erkeeksemplet på å drite seg ut var at en bergenser flyttet til Oslo.
Gjest Snørev Skrevet 12. august 2013 #6 Skrevet 12. august 2013 (endret) Oslo har ikke et eget bergentown. Endret 12. august 2013 av Snørev
Gjest Gresshoppesang Skrevet 12. august 2013 #7 Skrevet 12. august 2013 Oslo har ikke et eget bergentown. Jovisst. Det er bare en myte at Bergentown ikke finnes. Lokalitetene er dog hemmelige, men innvidde vet hvor det er. Krever en opptakelsessermoni og noe annet stuff for å få innpass.
Gjest JakeGreen Skrevet 14. august 2013 #8 Skrevet 14. august 2013 Ubeskrivelig vakkert. Sangen altså. Hvordan kan noen være uenig i at dette er Norges - og kanskje verdens - vakreste dialekt? Nesten verdt å flytte til Bergen for? På kvinner vel og merke. Jeg opplever dialekten mindre sjarmerende når den kommer fra en mann. 1
sofie777 Skrevet 14. august 2013 #10 Skrevet 14. august 2013 Ubeskrivelig vakkert. Sangen altså. Hvordan kan noen være uenig i at dette er Norges - og kanskje verdens - vakreste dialekt? Nesten verdt å flytte til Bergen for? På kvinner vel og merke. Jeg opplever dialekten mindre sjarmerende når den kommer fra en mann. Liker også sangen veldig godt!! Hilsen bergenserinne i Trondheim (som skal til Oslo i helgen av alle ting , men kommer til å følge min egen løype!)
Gjest JakeGreen Skrevet 14. august 2013 #11 Skrevet 14. august 2013 Liker også sangen veldig godt!! Hilsen bergenserinne i Trondheim (som skal til Oslo i helgen av alle ting , men kommer til å følge min egen løype!) Har du lyst til å gifte deg med meg?
Gjest JakeGreen Skrevet 16. august 2013 #12 Skrevet 16. august 2013 På nettdating kan jeg vel kanskje filtrere basert på opphavssted og slik søke opp eksilbergensere i Oslo? En ide som kom til meg en våt ettermiddag på Sunnmøre.
Gjest JakeGreen Skrevet 20. august 2013 #13 Skrevet 20. august 2013 Jeg kom i prat med en Bergenshøns på vei til skolen i dag og hun sa hun kjente mange Bergensere i Oslo. Men jeg glemte å spørre både hvor de var og hva telefonnummeret hennes var. Møter henne sikkert igjen. Bergen er ikke akkurat stort.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2013 #14 Skrevet 20. august 2013 Kan du ikke etterlyse dem på KG og avtal og treffes da, så får du deg din egen lille gjeng med eksilbergensere i Oslo.
Gjest JakeGreen Skrevet 21. august 2013 #15 Skrevet 21. august 2013 Kan du ikke etterlyse dem på KG og avtal og treffes da, så får du deg din egen lille gjeng med eksilbergensere i Oslo. Godt tips, men er ikke noen stor tilhenger av nettmøter. Dessuten blir det kanskje litt rart å søke kontakt med noen kun fordi de er bergensere? Men at det er Norges fineste dialekt er det liten tvil om. Jeg liker bergensere.
Gjest .-L-. Skrevet 21. august 2013 #16 Skrevet 21. august 2013 (endret) Vi flytter heller til Oslo når vi er ferdig utdannet og lei av alt regnet. Til da finnes vi i Bergen Endret 21. august 2013 av .-L-.
Gjest JakeGreen Skrevet 21. august 2013 #17 Skrevet 21. august 2013 Vi flytter heller til Oslo når vi er ferdig utdannet og lei av alt regnet. Til da finnes vi i Bergen Er regnet ille da? En kamerat av meg mener at jeg er for optimistisk rundt været i Bergen og at det verste er i vente.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #18 Skrevet 21. august 2013 Visste du at Bergen har rekord i våtaste stad på heile jævla planeten? Det er litt fascinerande, tykkjer eg. Når eg er i Oslo, går eg berre rundt og snakkar med østlendingar på mitt breiaste bergensmål og ler innvendig når dei ikkje forstår. Elles sit eg under tak og syt over kor fælt vêret er. I Bergen, derimot, står eg som regel og dansar på den blå steinen. Og vinkar og smilar til alle turistane som kjem bort for å få autograf. Då kjenner eg meg litt som Kurt Nilsen. Anonymous poster hash: d02c6...127
Gjest .-L-. Skrevet 21. august 2013 #19 Skrevet 21. august 2013 (endret) Er regnet ille da? En kamerat av meg mener at jeg er for optimistisk rundt været i Bergen og at det verste er i vente. Her setter man pris på soldager, de fleste går ut med en gang det er noe sol Så ja, det regner mye og til tider ganske kraftig. Byen er veldig bra da, alt er veldig sentralisert. Endret 21. august 2013 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #20 Skrevet 21. august 2013 Her setter man pris på soldager, alle går ut med en gang det er noe sol Ikkje eg! Anonymous poster hash: d02c6...127
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå