AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Jeg vet det ikke har noe å si, for jeg synes han er en fantastisk fyr, men likevel så tenker jeg litt på det. Jeg vet at han har noen gode kompiser og slikt, men på facebook har han 60 venner, og i vår alder er det vel vanlig å ha over 100. Til og med faren min har flere venner. Han er veldig sjenert så jeg tror kanskje det kan være grunnen da. Hva tenker dere? Jeg er selv en veldig utadvent jente som er lett å like og jeg har vel hobbyer som gjør at jeg også lett får meg mange venner. Ingen av oss bruker facebook så mye at det har noe å si, så det kan vel også være en grunn. Anonymous poster hash: 8ead8...91d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Noen få gode kompiser i virkeligheten er vel hundre ganger bedre enn å ha et par tusen "venner" på FB? Anonymous poster hash: 0922a...144 19
AnonymBruker 42 Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Siden jeg kjører 0-filter akkurat nå skal jeg være helt ærlig.....Dra deg i grekern Du er alt for umoden til å ha en kjæreste uansett.... 12
Meridian Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Heller 1 skikkelig god venn enn 1000 overfladiske venner på facebook! 8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 Kanskje han bare foretrekker å ikke legge til alle verdens folk man "kjenner" på facebook. Anonymous poster hash: 5c841...062 7
Alja Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 Folk henger seg ekstremt opp i facebook. Selv har jeg 400 venner og kun 5 av de er mine gode venner som jeg er i kontakt med å møtes ukentlig. Resten? Overfladiske festevenner, noen familiemedlemmer, moren til venninna, en random her og en random der, venn av venn, venn av kjæreste osv. Det kan jo godt hende han ikke gidder å ha så mange randome bekjente? Antall facebook venner kan ikke si noe som helst om hvordan det står til i det "virkelige" liv når det kommer til hvor mange venner man har. 5
Alja Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 Jeg må bare si en ting til. De 5 vennene jeg skreiv i innlegget over, det er de 5 vennene jeg har. Disse er mine gode venner som jeg stoler på å finner på ting med, og vet du hva? Jeg er 120% oppegående Det er bedre med få gode venner, enn mange dårlige/falske. 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 Slik facebook funker nå så ser man kun innlegg fra de nærmeste vennene uansett, selv om man har hundrevis av venner. Ser ikke vitsen i å gi "bare bekjente" innsikt i personlige bilder og innlegg. Anonymous poster hash: 0922a...144
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #9 Skrevet 11. august 2013 Foreldrene mine har også flere venner enn meg. De legger til alt mulig av randoæs som de har arbeidet, gått på videregående med osv. De på facebook snakker jeg me jevnt, og jeg gidder ikke å ha mennesker som jeg ikke liker eller aldri snakker med. Finnes grenser, altså.Anonymous poster hash: fbdbf...6c7 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 Overfladiske festevenner, noen familiemedlemmer, moren til venninna, en random her og en random der, venn av venn, venn av kjæreste osv. Det kan jo godt hende han ikke gidder å ha så mange randome bekjente? If you think English is so much better than Norwegian, then why not write all of your post in English? Anonymous poster hash: d2606...9f9 3
navnet Skrevet 11. august 2013 #11 Skrevet 11. august 2013 Hva spiller det for noen rolle da? Ærlig talt, er det han eller hans eventuelle sosiale status du vil ha?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 Hvis han er veldig sjenert, er det vel ikke så rart at han ikke har hundrevis av venner? (kan jeg skrive under på, som er kjempesjenert og venneløs) Det kan også hende at han ønsker å prioritere å ha få, men nære venner i stedet for mange fjerne bekjente. En ting til, å kjenne mange er ikke det samme som å ha mange venner eller være likt av mange. Som Alja91 skrev, så er det bare noen få av alle Facebookvennene som virkelig er nære, gode venner. Anonymous poster hash: 90fec...6d1
Kjempeliten Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Foreldrene mine har også flere venner enn meg. De legger til alt mulig av randoæs som de har arbeidet, gått på videregående med osv. De på facebook snakker jeg me jevnt, og jeg gidder ikke å ha mennesker som jeg ikke liker eller aldri snakker med. Finnes grenser, altså.Anonymous poster hash: fbdbf...6c7 hehe ja jeg tror de som er eldre bruker face til å legge til alle de gikk på skole med o.l. Faren min ble litt overraska en gang da han fikk vite at jeg ikke hadde en gammel barnehagevenninne som de kjenner foreldrene til, på face. Men jeg sluttet jo å ha kontakt med henne da vi flytta og jeg begynte på skole men ts det er ingenting å bry seg om. Verken jeg eller min kjæreste har masse venner, vi er fint sosiale likevel. Med de få vennene vi har. Det er ikke noe negativt med det:)
codeman Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 (endret) Vitner om lav selvfølelse og puslete mental helse dersom man bryr seg om man har mange venner på facebook eller ikke. Selv har jeg mest lyst til å slette meg fra facebook, men det er dessverre den beste kanalen for å finne ut hvor ting skjer i helger, så jeg har ventet med det til nå. Vi har godt av å "savne" gamle venner og lure på hva den og den holder på med, slik man alltid har gjort. Å dele alt som skjer i livet sitt med hvermansen og stalke bekjente er ikke helt sunt spør du meg. Anerkjennende nikk til dem som ikke har facebook, men som er oppegående læll. Den mest sosiale og "beste" personen jeg vet om har ikke face, kanskje den best likte personen jeg har møtt. Endret 11. august 2013 av codeman
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Alt hva dere kvinner kan lage problemer ut av Anonymous poster hash: 1b1ec...5a3 2
Havbris Skrevet 11. august 2013 #16 Skrevet 11. august 2013 Facebook avspeiler ingen virkelighet - det er kun en tumleplass. Om du vil bli kjent med denne fyren må du være sammen med han og drite i hvordan FB profilen hans er. 2
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2013 #17 Skrevet 11. august 2013 Vitner om lav selvfølelse og puslete mental helse dersom man bryr seg om man har mange venner på facebook eller ikke. Selv har jeg mest lyst til å slette meg fra facebook, men det er dessverre den beste kanalen for å finne ut hvor ting skjer i helger, så jeg har ventet med det til nå. Vi har godt av å "savne" gamle venner og lure på hva den og den holder på med, slik man alltid har gjort. Å dele alt som skjer i livet sitt med hvermansen og stalke bekjente er ikke helt sunt spør du meg. Anerkjennende nikk til dem som ikke har facebook, men som er oppegående læll. Den mest sosiale og "beste" personen jeg vet om har ikke face, kanskje den best likte personen jeg har møtt. Kloke ord! En bekjent av meg fortalte hva han hadde gjort den siste uken, og det hørtes ut som om han hadde gjort svært mye sammen med venner. Da jeg spurte nærmere, var det han fortalte om at han hadde gjort ikke noe som var gjort IRL....men foran PC-n sin. Han levde et Second Life på nett, gjennom en nettside, og der hadde hanbl.a vært på "fest" osv...i en "by" i en liksomverden..
Athena27 Skrevet 11. august 2013 #18 Skrevet 11. august 2013 Det skremmer meg litt at du faktisk henger deg mer opp i at han har få venner på facebook enn hans personlige egenskaper. At mennesker har kommet dit i dag er.... nei, jeg vet ikke hvilket ord som blir riktig her, annet enn tragisk (de andre ordene egner seg ikke i ett åpent forum). Jeg er ikke på facebook. Så, da spørr jeg igjen: Skal kjæresten min da dumpe meg, for jeg er jo ikke på facebook og ikke kan "vise til omverden" hvor mange "venner" jeg har? Nyhetsoppdatering: En person som har 300 venner på facebook. Spørr den personen hvor mange av disse "vennene" vedkommende har en EKTE vennskapsrelasjon med? 3
muttra Skrevet 11. august 2013 #19 Skrevet 11. august 2013 jeg har mellom 30 og 40 venner på facebook , og bare 5 er jeg ikke i famile med på en eller annen måte , men de er venner fra barndommen, eller nyere venner, ikke mine barn, fettere, kusiner, eller deres partner, eller barn, da jeg opprettet min facebook så hadde jeg bestemt meg for å kun ha familemedlemmer/slektninger/inngiftetslekt fra inn og utland der, og så var det noen barndomsvenner som sendte venneforespørsel og jeg la til de jeg hadde hatt aller mest med å gjøre og så er det en nyere venninne som flyttet bort og etter at hun flyttet så la vi hverandre til på fb, men ikke før da lokale venner som har sendt meg venneforespørsel på fb har jeg snakket med og sagt at jeg her kun slekt på fb og legger ikke til alle som spør så kan det være at din kjæreste har hatt litt av den samme tanken som jeg hadde at han ikke vil legge til alle og enhver, men er nøye på hvem han legger til
Gjest Svampebob1 Skrevet 11. august 2013 #20 Skrevet 11. august 2013 Jeg har endt opp med å gi så fullstendig f*** i Facebook! Det er et sted som nesten ikke gir meg noen ting lenger, men jeg kan kommunisere med de nære vennene mine der. Det som betyr noe er ikke hvor mange venner man har, men hvor gode venner man har. Det hjelper ikke om man har 5000 venner på Facebook, hvis man ikke kan åpne seg for noen av dem. Det å ha noen få man kan være seg selv ovenfor, som støtter en i vanskelige situasjoner og som man kan prate åpent med er så utrolig mye mer verdifullt enn å ha mange venner på Facebook. Stort sett er det slik at veldig mange mennesker jeg møter har ingen de kan prate fortrolig med. Om jeg hadde hatt det slik, så ville jeg ha hatt så utrolig mye mindre dybde og innhold i livet. Der er jeg heldig! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå