Gjest Gjest Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Jeg har nylig gått gjennom et vondt samlivsbrudd. Det var utroskap fra hans side, og selvsagt var det et sjokk for meg. Har kommet meg gjennom den tøffeste tida, og jeg ser fremover og er spent på hva framtida vil bringe med seg av gode ting. Men jeg leser om utroskap og svik hele tiden og det som går igjen er jo at vi som er sveket og bedratt, vi skal liksom tenke at de svikerne ikke fortjener oss og at vi er så mye bedre enn dem. Vi skal tenke at de fortjener oss ikke.. Greit nok det, men allikevel, vi er jo vraket!! Og det vet vi ikke bare vi, men de fleste rundt oss også.. Noen har vraket oss, valgt oss bort, fordi vi er ikke verdt noe for de svikerne! Sånn tenker jeg nå.. Men dere, hvordan snu den negative tankegangen, selv om vi har blitt vraket?? Dette handler vel til syvende og sist om selvtillit? Vi er jo skrap/ vrak, ingenting verdt, ikke bra nok, eller hva? Føler at de som bedrar på en måte er vinnerne, vi er tapere vi bedratte.. Tips til å klare å snu tankegangen? Få meg til å innse at jeg ikke er et vrak ( selv om jeg BLE vraka, FAKTISK!! Er vi vrakede bare skrot?????
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Vraket.. Joda, forsåvidt. Glemt kanskje, kan jo også være tilfellet. Hvis det er store sandskyer av problemer og dårlig kommunikasjon, kan jeg forestille meg det er vanskelig å se helheten av personen. Og hvertfall ikke det spm er bra med personen. Så ironisk nok, vraker en jo bare de dårlige da eventuelt, som blir fokusert på i øyeblikkets hete. Og de er jo ikke vinnere. Da hadde de ikke angret i ettertid heller. Men utad, ser det nok ikke slik ut heller, utrn innsyn til situasjonen. Og det kan se ut som så mangt utenifra, men stort sett husker bare folk karaktertrekkene, og selvsagt handlingene da. Og dere er ikke tapere heller. Dere kom litt kjipt ut av en situasjon, men det er slikt som skjer i blant. Hvordan dere forholder dere til det i ettertid derimot, kan jo vise mye til en vinner / taper assosiasjon da. Slik jeg ser det hvertfall.Anonymous poster hash: 174bf...f33
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Folk som er utro er skrot. Anonymous poster hash: bc1eb...bef 1
Gjest Snørev Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Du må skille mellom at kjæresten din ikke vil ha deg og at andre ikke vil ha deg, når man blir vraket av kjæresten blir man bare det, man blir ikke vraket av alle de potensielle kjærestene. 2
Steinar40 Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 Jeg har nylig gått gjennom et vondt samlivsbrudd. Det var utroskap fra hans side, og selvsagt var det et sjokk for meg. Har kommet meg gjennom den tøffeste tida, og jeg ser fremover og er spent på hva framtida vil bringe med seg av gode ting. Men jeg leser om utroskap og svik hele tiden og det som går igjen er jo at vi som er sveket og bedratt, vi skal liksom tenke at de svikerne ikke fortjener oss og at vi er så mye bedre enn dem. Vi skal tenke at de fortjener oss ikke.. Greit nok det, men allikevel, vi er jo vraket!! Og det vet vi ikke bare vi, men de fleste rundt oss også.. Noen har vraket oss, valgt oss bort, fordi vi er ikke verdt noe for de svikerne! Sånn tenker jeg nå.. Men dere, hvordan snu den negative tankegangen, selv om vi har blitt vraket?? Dette handler vel til syvende og sist om selvtillit? Vi er jo skrap/ vrak, ingenting verdt, ikke bra nok, eller hva? Føler at de som bedrar på en måte er vinnerne, vi er tapere vi bedratte.. Tips til å klare å snu tankegangen? Få meg til å innse at jeg ikke er et vrak ( selv om jeg BLE vraka, FAKTISK!! Er vi vrakede bare skrot????? Så det du sier er altså at han var utro mot deg, og derfor avsluttet han forholdet deres?
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 Jeg tror ikke du skal se på deg selv som skrot. Vet ikke om mannen din kan være i den berømte midtlivskrisa, og er haaan det, er han ikke alene. Menn gjør mye rart i den alderen der. Var det du som gjorde det slutt, eller dro han ? Det er HAN som er søppel og skrot, ikke du ! Folk som er utro er ikke noe å samle på, er min erfaring. Har du en gang vært utro, så er det lettere å være det igjen. Det er et tillitsbrudd man ikke kommer unna med uansett. Kan være denne eksen din har gjort en tabbe, og det kan godt være han kommer krypende en dag... Mange før som haar gjort det. Og når man føler seg vraket, så er det ikke deg det er noe galt med. Kanskje var du sammen med en umoden mann, kanskje rømte han fra problemer, da er han ikke MANN vet du. Hev deg over søppelmannen din du, du trenger ikke han i livet ditt. Finn deg en mann som fortjener deg og verdsetter deg for den du er. Ikke bruk mer tanker på en drittsekk. Vær glad du er kvitt skrotet !! Lykke til videre
Gjest mann Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 Jeg har nylig gått gjennom et vondt samlivsbrudd. Det var utroskap fra hans side, og selvsagt var det et sjokk for meg. Har kommet meg gjennom den tøffeste tida, og jeg ser fremover og er spent på hva framtida vil bringe med seg av gode ting. Men jeg leser om utroskap og svik hele tiden og det som går igjen er jo at vi som er sveket og bedratt, vi skal liksom tenke at de svikerne ikke fortjener oss og at vi er så mye bedre enn dem. Vi skal tenke at de fortjener oss ikke.. Greit nok det, men allikevel, vi er jo vraket!! Og det vet vi ikke bare vi, men de fleste rundt oss også.. Noen har vraket oss, valgt oss bort, fordi vi er ikke verdt noe for de svikerne! Sånn tenker jeg nå.. Men dere, hvordan snu den negative tankegangen, selv om vi har blitt vraket?? Dette handler vel til syvende og sist om selvtillit? Vi er jo skrap/ vrak, ingenting verdt, ikke bra nok, eller hva? Føler at de som bedrar på en måte er vinnerne, vi er tapere vi bedratte.. Tips til å klare å snu tankegangen? Få meg til å innse at jeg ikke er et vrak ( selv om jeg BLE vraka, FAKTISK!! Er vi vrakede bare skrot????? Når du blir vraket på denne måten, sier det alt om eksen din. Han er skrot, enkelt og greit. Ikke ofre taperen en tanke!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 Folk som er utro er skrot. Anonymous poster hash: bc1eb...bef Eller de som blir bedratt er skrot. Hadde de ikke vært skrot, så hadde ikke partneren hatt behov for å være utro, ikke sant. Anonymous poster hash: 015a4...420 1
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2013 #9 Skrevet 11. august 2013 Eller de som blir bedratt er skrot. Hadde de ikke vært skrot, så hadde ikke partneren hatt behov for å være utro, ikke sant. Anonymous poster hash: 015a4...420 Tull! Det er mange grunner til utroskap, og det går ikke an å generalisere og si at "slik er det" for alle, eller å dele ut skylden til den som er bedratt.
Neket Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 Resirkulering er jo veldig i tiden noens skrot er andres gull 1
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2013 #11 Skrevet 11. august 2013 Jeg har nylig gått gjennom et vondt samlivsbrudd. Det var utroskap fra hans side, og selvsagt var det et sjokk for meg. Har kommet meg gjennom den tøffeste tida, og jeg ser fremover og er spent på hva framtida vil bringe med seg av gode ting. Men jeg leser om utroskap og svik hele tiden og det som går igjen er jo at vi som er sveket og bedratt, vi skal liksom tenke at de svikerne ikke fortjener oss og at vi er så mye bedre enn dem. Vi skal tenke at de fortjener oss ikke.. Greit nok det, men allikevel, vi er jo vraket!! Og det vet vi ikke bare vi, men de fleste rundt oss også.. Noen har vraket oss, valgt oss bort, fordi vi er ikke verdt noe for de svikerne! Sånn tenker jeg nå.. Men dere, hvordan snu den negative tankegangen, selv om vi har blitt vraket?? Dette handler vel til syvende og sist om selvtillit? Vi er jo skrap/ vrak, ingenting verdt, ikke bra nok, eller hva? Føler at de som bedrar på en måte er vinnerne, vi er tapere vi bedratte.. Tips til å klare å snu tankegangen? Få meg til å innse at jeg ikke er et vrak ( selv om jeg BLE vraka, FAKTISK!! Er vi vrakede bare skrot????? Det er mange grunner til utroskap. Jeg synes at man bør avslutte det forholdet man er i før man innleder et forhold til andre, men noen ønsker f.eks å ha i pose og sekk. Alle mennesker gjør feil. Og også selvfølgelig i forhold. Det er viktig å snakke sammen. Noen velger å ikke snakke om ting som er vanskelig. Men jeg synes ikke at det finnes unnskyldning for utroskap. Mange er utro ikke p.g.a. problemer i det forholdet de er i, men av ganske andre grunner (spenning o.a) Noen er utro fordi de savner nærhet. Det er allikevel ingen unnskyldning, da de kan velge å gå fra sin partner _først_. Mange tar kanskje ikke opp med partneren sin engang, det de savner i forholdet. Når noen er utro sier det noe om den som er utro først og fremst (og ikke den bedratte), fordi den som er utro kunne ha valgt å avslutte det forholdet som hun eller han er i før hun/han innleder et seksuelt eller kjærestelignende forhold til noen andre. Du vet kanskje av noen feil som du har gjort i forholdet, som du kan lære av? Har han fortalt om noe han savnet i forholdet mellom deg og han? Hvordan var han ellers? Det kan hende at du var uheldig i valg av mann og at hadde kommet til å vært utro uansett, og at han kommer til å være utro mot nye erobringer.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 Resirkulering er jo veldig i tiden noens skrot er andres gull Definitivt. Anonymous poster hash: 174bf...f33
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Du må IKKE tenke sånn! Veldig mange er utro - selv mot den vakreste, nydeligste og flotteste kjæreste. Anonymous poster hash: a1eca...338 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 Tull! Det er mange grunner til utroskap, og det går ikke an å generalisere og si at "slik er det" for alle, eller å dele ut skylden til den som er bedratt. Og det samme kan sies om de som er utro, de er ikke nødvendigvis skrot. Du så innlegget jeg svarte, ikke sant? Anonymous poster hash: 015a4...420 1
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Og det samme kan sies om de som er utro, de er ikke nødvendigvis skrot. Du så innlegget jeg svarte, ikke sant? Anonymous poster hash: 015a4...420 Jo, jeg er enig med deg. Det var meningen å gi samme svar til den du svarte til, men det ble problem med svar-funksjonen.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2013 #16 Skrevet 11. august 2013 Og det samme kan sies om de som er utro, de er ikke nødvendigvis skrot. Du så innlegget jeg svarte, ikke sant? Anonymous poster hash: 015a4...420 Enig Noen som er utro er nok "fanget" i et forhold til en "trollkjerring"/"troll", som de ikke greier å komme seg ut av på nåværende tidspunkt, også. Det er nok svært mange forskjellige caser.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #17 Skrevet 11. august 2013 Nå ble jeg også nylig... æsj... vraket. Det var ikke noe utroskap, ikke noen vonde miner. Det er da jeg stiller spørsmålet... Jeg er ikke bra nok? Men så må jeg være ærlig med meg selv, og sånne spørsmål er bare dumme. Fordi jeg er bra nok - bare at HAN ikke synes det. Og når han ikke synes det, da fortjener jeg faktisk noen som synes det. Anonymous poster hash: 48db8...8e6 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #18 Skrevet 11. august 2013 Så absolutt. Anonymous poster hash: 174bf...f33
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2013 #19 Skrevet 11. august 2013 Eller de som blir bedratt er skrot. Hadde de ikke vært skrot, så hadde ikke partneren hatt behov for å være utro, ikke sant. Anonymous poster hash: 015a4...420 De som er utro kommer ikke utenom det at de er skrot, fordi de gjør en umoralistisk og egoistisk handling, SÅ DE ER SKROT UANSETT. Men det samme kan IKKE sies om de bedratte. Det blir å generalisere for mye. En som blir bedratt er uten skyld oppi det hele. Det er den som er utro som er skrot, fordi det han gjør er galt. Noe annet ville være å si at " Bare vær utro, fordi da kan du bare skylde på at du har ei heks/ psykopat hjemme". DET blir feil. Så til TS: Du er ikke skrot, men det er din utro eks.
Gjest Trofast Skrevet 11. august 2013 #20 Skrevet 11. august 2013 Enig Noen som er utro er nok "fanget" i et forhold til en "trollkjerring"/"troll", som de ikke greier å komme seg ut av på nåværende tidspunkt, også. Det er nok svært mange forskjellige caser. Men man behøver da ikke være UTRO for det ??????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå