Gå til innhold

Trenger råd om måltidserstattere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får snart en veldig travel hverdag. Jeg ønsker å ha tid til å trene en god del, samtidig som jeg får i meg nok og riktig mat. Jeg kommer til å måtte hoppe over en del middager i året som kommer, på grunn av jobb, studier, trening med mer.

Derfor er jeg på søken etter en måltidsertatter. Her er noen kriterier jeg er gjerne ønsker at produktet oppfyller:

*En balansert kombinason av protein, karbohydrater og fett. En god del protein er et pluss, da jeg trener en del.

*LITE sukker/kunstige søtningsstoffer. Smaken er forsåvidt ikke så viktig. Det sentrale er at det er spisanes.

*Gjerne i form av en bar. Det er greit å ha noe å tygge på.

Er det noen som har noen aktuelle forslag og/eller erfaringer?

Håper på noen råd her. Jeg har lite erfaring! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest *MaggieQ*
Skrevet (endret)

Ta deg tid til å spise middag. Er bare tullete å si at "en ikke har tid". Middagen kan lages i forveien så en bare trenger å slenge det i mikroen. Noe mat kan spises kald(kylling med pasta f.eks) og alt kan ta med i matboksen om du ikke har tid å være hjemom i løpet av dagen.

Endret av *MaggieQ*
  • Liker 4
Skrevet

Ta deg tid til å spise middag. E bare tullete å si at "en ikke har tid". Middagen kan lages i forveien så en bare trenger å slenge de i mikroen. Noe mat kan spises kald(kylling med pasta f.eks) og alt kan ta med i matbudsjette om du ikke har tid å være hjemom i løpet av dagen.

Herregud, kan ikke folk svare på det som spørres om her i stedet for å ta fram pekefingeren? :riste:

Anonymous poster hash: 7a367...b07

• Liker 4
Skrevet

Jeg får snart en veldig travel hverdag. Jeg ønsker å ha tid til å trene en god del, samtidig som jeg får i meg nok og riktig mat. Jeg kommer til å måtte hoppe over en del middager i året som kommer, på grunn av jobb, studier, trening med mer.

Derfor er jeg på søken etter en måltidsertatter. Her er noen kriterier jeg er gjerne ønsker at produktet oppfyller:

*En balansert kombinason av protein, karbohydrater og fett. En god del protein er et pluss, da jeg trener en del.

*LITE sukker/kunstige søtningsstoffer. Smaken er forsåvidt ikke så viktig. Det sentrale er at det er spisanes.

*Gjerne i form av en bar. Det er greit å ha noe å tygge på.

Er det noen som har noen aktuelle forslag og/eller erfaringer?

Håper på noen råd her. Jeg har lite erfaring! :)

Jeg er en svoren tilhenger av herbalife, men her er det nok bare måltidsbarene som vil ha nok protein for din del.

Jeg liker dem fordi de faktisk ikke smaker helt jævlig, og fordi det er lite kunstig dritt i dem.

Jeg har prøvd andre barer som er enda bedre på næringsinnholdet med tanke på sukker, men når du skal spise noe en-to ganger daglig ER det faktisk viktig at det ikke er en lidelse å komme seg igjennom og at man føler for å tygge tyggis for å fjerne smaken.. :)

Anonymous poster hash: fa751...c8a

Skrevet

Mine måltidserstattere:

Hele grønnsaker. Eksempler på hva jeg kan spise som grønnsaker i lunsjen eller som et mellommåltid:

1/2 agurk, 1 hel paprika, 1 tomat, et par blader kinakål, div salatblader, selleristenger, vasket og uskrelt gulrot.

For proteiner (og litt fett): Skiver, eller staver med hvitost, kjøttpålegg som skinke, roastbeef, skinkesteik, osv.

For fett: Nøtter, smør/kokosfett/fløte i kaffen, (fet ost).

Karbohydrater: Hel frukt.

Det trenger ikke være veldig vanskelig å spise ordentlig mat. Måltidserstattere som er flytende blir ofte tatt opp veldig fort med sulten snikende rett etterpå. Slike barer inneholder ofte mye sukker, sukkeralkoholer, tilsetninger osv.

Et tips for raske middager er å doble mengdene når du lager og fryse ned i porsjonsbokser. Feks. kjøttgryte, tacokjøtt osv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil også anbefale herbalife, er bruker og distributør selv. Her får du måltidserstattere i forskjellige smaker, sjokolader og måltidsbarer og du velger selv hvor mange måltider du vil erstatte.

Jeg selv blander måltidserstatter i pulver med noen frosne bær og vips så har du en smoothie

Skrevet

Jeg er en svoren tilhenger av herbalife, men her er det nok bare måltidsbarene som vil ha nok protein for din del.

Jeg liker dem fordi de faktisk ikke smaker helt jævlig, og fordi det er lite kunstig dritt i dem.

Jeg har prøvd andre barer som er enda bedre på næringsinnholdet med tanke på sukker, men når du skal spise noe en-to ganger daglig ER det faktisk viktig at det ikke er en lidelse å komme seg igjennom og at man føler for å tygge tyggis for å fjerne smaken.. :)

Anonymous poster hash: fa751...c8a

Skal sjekke det ut! Tusen takk :)

Skrevet

Mine måltidserstattere:

Hele grønnsaker. Eksempler på hva jeg kan spise som grønnsaker i lunsjen eller som et mellommåltid:

1/2 agurk, 1 hel paprika, 1 tomat, et par blader kinakål, div salatblader, selleristenger, vasket og uskrelt gulrot.

For proteiner (og litt fett): Skiver, eller staver med hvitost, kjøttpålegg som skinke, roastbeef, skinkesteik, osv.

For fett: Nøtter, smør/kokosfett/fløte i kaffen, (fet ost).

Karbohydrater: Hel frukt.

Det trenger ikke være veldig vanskelig å spise ordentlig mat. Måltidserstattere som er flytende blir ofte tatt opp veldig fort med sulten snikende rett etterpå. Slike barer inneholder ofte mye sukker, sukkeralkoholer, tilsetninger osv.

Et tips for raske middager er å doble mengdene når du lager og fryse ned i porsjonsbokser. Feks. kjøttgryte, tacokjøtt osv.

Takk for rådene! Jeg har tross alt planer om å klare meg så mye som mulig med "ekte" mat

Skrevet (endret)

Lag opp mat for en uke. Ingen problem det. ALLE har tid til å spise ferdiglagde SUNNE måltider.

Eller så kjøper du en pakke speltlomper, en pakke kyllingpålegg og litt grønt.

Endret av Redbull
Skrevet

Det kjappeste måltidet jeg vet om er en halv avokado fylt med reker og litt majones eller rømme. Namnam. Tar tre minutter å lage.

Anonymous poster hash: 8a662...abe
Skrevet

Frukt, grønnsaker (hele med skall), kokte egg, en liten plastboks med morrppølse og ostebiter, en pakke serranoskinke. Kan du gå på butikken så er det toppers med f.eks en halv kylling, en laksebit, omelett.

Skrevet

Hvis noen har det så travelt at dem ikke har tid til å spise, da bør dem prioritere ja, hva med å prioritere bort noe av det som stjeler tid fra å spise? Å spise er så essensielt at det burde prioriteres før noe av det andre i timeplanen.

Trenger ikke settes av for mye tid heller, på mindre enn 20 minutter med effektiv spising hver dag kan man spise seg ekstremt overvektig over tid...

Skrevet

Så er mulig å gi kroppen næring i nær sagt enhver timeplan, selv statsledere med en ekstrem timeplan har hatt tid til å sågar spise seg overvektige. Så å si at man ikke har tid til å spise er en usunn og dårlig prioritering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...