Gå til innhold

Irriterende eks

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er gift med en mann som har 2 barn fra et tidligere forhold.

Det som er problemet mitt er at denne moren til barna hans tar over livet mitt litt.
Hun ringer ofte, og ofte på kvelden etter barna da har lagt seg, ca rundt 22.30. Noe som for meg er litt sent, og ved den tiden sitter vi ser film osv. Det blir da dårlig stemning, jeg klarer ikke slappe av når hun ringer.

Og her om dagen fikk mannen min en tekst om at hun ville snakke med han, ikke på tlf el sms. Så skriver mannen min tilbake at da får de møtes nå. På oppfordning fra meg pga hun da nekter å si hva emnet er. Hun skriver tilbake at hun ikke kan nå, men til uka. Da blir jegganske trekt og forlanger at de skal møtes, for jeg takler virkelig ikke at den dama skal ha makt over alt. Det har vært flere slike episoder, og min mann er en slik som nikker og sier ja for å beholde freden med henne, for barna sin skyld som han sier. Riktig nok det, men hva med å beholde freden med kona si? ;)

Møtet ble heldigvis holdt samme kvelden, takknemlig for det.

Episoder som 5-6 mnd etter jeg flyttet inn kom hun innom, husker ikke helt hva det var. Mulig for å levere eller hente unger. Hun gikk da rett inn i stua, åpnet dører og skuffer på skjenken vår og fortalte at hun manglet noe og hun lurte på om det var her. Hun kunne da spurt om mannen min kunne sjekket i stede? De hadde da vært fra hverandre 11/2 år..

Neste episode var når meg og mannen min skulle gifte oss. Vi haddea barna hans med i kirken, og moren skulle hente de føre selskapet. Vi hadde selskapet hjemme så hun skulle komme dit. Det som skjedde når hun kom dit var at hun sa hei til meg utenfor hjemmet mitt, men massjerte videre forbi meg og inn i huset hvor vi hadde gjester og partytelt i hagen, hun hilste på sin tidligere "familie" + min.. Jeg ble sjokkert. Og enda nå flere år etterpå klarer jeg ikke legge det bak meg. Og i det siste har det kommet flere og kommentert denne hendelsen i bryllupet vårt. Jeg blir lei meg og frustrert. Tenker at jeg trenger en unnskylnng, eller at hun trenger å få vite hvor dum hun var/ER.

Så er det små episoder hvor hun har ring min mann for å be om hjelp ang ungene. Feks når hun skulle ha barn, var mye komplikasjoner, om min mann var bare glad for å ha barna. Men når jeg skulle ha vårt barn var det ikke snakk om noe hjelp fra den kanten. Fra vår datter ble født og til hun var 3 mnd kom de ungene først med kraftig forkjølse, vannkopper og munn/klovsyke. Som førstegangs mamma er man ganske forstyrret. Men ikke noe hjelp når man spurte.

En gang ble hun ringt opp fra skolen når hun satt hos frisøren. Datteren var syk. Hun ringte min mann, som egentlig skulle vært på jobb,menlå syk hjemme pga influensa. Han hoppet opp og sa så klart. Og hentet.

Er nok litt min mannsinskyld også. Han er redd for å si nei tror jeg,for han vil ikke ha sure miner. For sure miner gjør vist til at han mister samvær. Gud vet hvor ham har fått det fra.

Det verste er at om vi ikke hadde hatt barn sammen. Mannen min og jeg, så tror eg nok ikke vi hadde vært sammen. Så jeg må bite tennene sammen. Gått til psykolog har jeg, samtaleterapi, familievernkontoret, atideprisiva osv..
Er hardt å ha mann,barn og eks. Føler jeg kommer på siste plass.

Anonymous poster hash: e386a...2a2

Identifiserende informasjon fjernet

Bond, adm

Endret av Bond
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy søren, du høres helt jævlig ut. Ta deg kraftig sammen.

Anonymous poster hash: 41bcf...470

• Liker 9
Gjest Belle âme
Skrevet

heilt greit å masjere rett inn i andres hus og leite i skuffene deires ja....Stakkars ts :fnise:

Skrevet

Det vil aldri bedre seg dessverre... Min mann har selv en heks av en eks. Hun setter alltid sitt liv foran barna, og barnefar "hopper" alltid når hun sier "hopp". Du må bare lære deg å leve med det eller bli singel og selv bli en eks....

Anonymous poster hash: 15dcf...c80

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for identifiserende innlegg.

Sulosi, mod.

Skrevet

Du må jo bare skjerpe deg litt.

Er sjalusi som driver deg og sinne ditt.og en liten smule dårlig psyke kansje?

du sier jo at du har gått til psykolog osv.

Du lager storm i ett vannglass fordi du er sjalu på det dem hadde en gang og du føler tydlighvis henne som en trussel idag.

At hun hilser på sine gamle svigerforeldre er normal folkeskikk.At hun hilste på dine foreldre var kansje av bare ren høflighet?

At hun ringer på kvelden når ungene har lagt seg for og prate om ungene er helt legitimt.

Prate om ungene når dem er våkne og tilstede hører inget sted hjemme.

Du får bare tolerer henne som en del av fortiden hans og mor til barna hans.Dette er ei dame som alltid kommer til og være der.

Hvis du ikke tolerer henne,så gå ut av forholdet.Enklest for alle enn at du lager tull og surt tryne av bagateller.

• Liker 4
Skrevet

Seriøst? Kan ikke mene at det er normalt å bare tråkke inn i et bryllup? Og det er heller ikke normalt å snakke sammen på kvelden selv om man har barn sammen, det mn trenger av info kan man få ved levering/henting,

Det er heller ikke normalt å begynne å rote rundt i skuffene til folk! Hvorfor avverger du det ikke og spør litt "strengt" hva hu leter etter så kan du gjerne se om du finner det?

Virker som om hu har litt rare intimgrenser...

• Liker 5
Skrevet

Seriøst? Kan ikke mene at det er normalt å bare tråkke inn i et bryllup? Og det er heller ikke normalt å snakke sammen på kvelden selv om man har barn sammen, det mn trenger av info kan man få ved levering/henting,

Det er heller ikke normalt å begynne å rote rundt i skuffene til folk! Hvorfor avverger du det ikke og spør litt "strengt" hva hu leter etter så kan du gjerne se om du finner det?

Virker som om hu har litt rare intimgrenser...

Hun tråkka vel ikke bare inn i bryllupet?Hun skulle hente barna.

Hender man må prate sammen om barna uten at barna skal høre hva som blir sagt.Dette kan ikke tas ved henting/bringing.

Skrevet

Synes det er litt både og her jeg...

Du virker en smule sjalu Ts, iallefall når det kommer til telefonsamtaler. Skal min eks og jeg snakke om noe som angår barna så ringer vi hverandre om kvelden, når barna sover og ikke kan sitte å tyvlytte på hva som blir sagt.

Når det kommer til det å gå inn og åpne en skuffe for å sjekke om noe hun mangler ligge der er litt drygt, men samtidig så kan det være at hun trodde det lå der, og at mannen din ikke har helt oversikt over hvor ting er.

Det at hun hilser og har kontakt med sin eks-svigerfamilie er helt normalt, de er faktisk tross alt fortsatt familien til hennes barn, selv om de ikke er hennes familie lengre. Og det er faktisk normal folkeskikk å hilse på din familie også, hvis de sto i nærheten av mannen din sin familie.

Jeg synes derimot ikke det er greit at hun marsjerte inn i huset deres, i deres bryllup. Jeg hentet selv barnet mitt da hun var brudepike i sin fars bryllup, men da sendte faren meg ei melding når jeg skulle hente henne, og jeg møtte de utenfor lokalet. Og ja, jeg hilste på noen av min eks-svigerfamilie da de også sto utenfor lokalet....

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere reagerer på at hun hilste på min familie. Det var uhøflig av henne å gå inn i mitt hus i mitt bryllup. Og ja hun skulle hente barna. Men det kunne hun gjort utenfor. Min og min manns familie reagerte på at hun kom inn slik. Negativt

Skrevet

Jeg må også si jeg synes det er litt både og her.

Nei, hun skulle ikke rotet i deres skuffer, og hun skulle latt være å gå inn på bryllupsdagen om hun ikke ble invitert inn. Men dette er i mine øyne bare enkeltepisoder som kom litt dumt ut.

Som flere har påpekt, når jeg og min eks skal snakke om ting som har med barnet å gjøre så skjer dette alltid når han ikke er tilstede, ofte etter leggetid. Det er av hensyn til barnet som ikke skal få med seg en halv samtale om seg selv.

Våre barn (jeg og min mann har et hver fra før) blir storesøsken om ca 6 mnd, og det kunne ikke falle meg inn å ekskludere noen av dem fra å være med oss den første tiden. Er et av de syke, ja da må vi passe syke barn samtidig som babyen er der da. Det er heller ikke hverken min eller hans eks' ansvar å ta vare på barna når det er vår tid med dem det er snakk om.

Likevel, mannen hadde barn fra før, dette visste du. Blir man sammen med folk med barn fra før må man ta høyde for at man får et menneske inn i livet sitt som man ikke nødvendigvis liker eller kommer godt overens med i det hele tatt.

Det er selvfølgelig likevel ok å si fra når dette mennesket tråkker over grenser som å lete i skuffer.

• Liker 4
Skrevet

Akkurat det med sykdom må jeg si noe mer om. Min mann fikk også svineinluensa samtidig som ungene var syke, fikk ikke noe hjelp og det syns jeg var skuffende. For vi er de som sier ja uansett hva det er ang ungene. Var ikke at jeg ikke ville ha de der når de var sjuke, men at moren kunne steppet inn og vist litt gjengjeld akkurat den tiden. Men men. Sånn ble det ikke.

Og det med å ringe så seint forstår jg på en måte. Men er ikke bare da hun ringer. Hun ringer til alle tider, og selvom barna ikke har lagt seg. Har ikke hengt meg opp i det på kvelden.

Jeg er nok litt sjalu ja, pga jeg føler meg sist i rekka. Min mann kan snakke med sin eks på en normal og rolig måte. Men med meg så fyker han opp og blir ikke til å snakke med.

Er mye annet også enn det jeg har skrivd.

Mye jeg sikkert bare må bite i det sure eple på, men er ikke så lett

Vi har barn i samme barnehage også, og til og med der har hun startet samtaler om min manns barn. Det er noe jeg ikke setter pris på. Eller er jeg helt på jordet? Snakke om sønnens problemer i døra på barnehagen mens flere andre passerer.

Skrevet

Hun tråkka vel ikke bare inn i bryllupet?Hun skulle hente barna.

Hender man må prate sammen om barna uten at barna skal høre hva som blir sagt.Dette kan ikke tas ved henting/bringing.

Hvis jeg skal hente noen i bryllup, bursdag eller andre tilstelninger så pleier jeg ikke spasere rett inn og begynne å prate med folk...

Det hender at man må ja, men det er ikke veldig vanlig. Har stedatter selv og det er ytterst sjeldent typen min snakker med mora til ungen annet enn en kort melding om det er forandring i samvær eller selvfølgelig noe spesielt! Jeg hadde lurt litt hvis hu hadde begynt å ringe sent på kvelden hver gang han har samvær...

Skrevet

Vi hentet også barna når hun hadde bryllup. Men vi sto pent på parkeringen og hun kom ut med barna. Mannen min snakket med en felles venn det, men han kom da ut for å hilse på. Kunne ikke falt meg inn å kommet inn, pratet med folk og vært så nysgjerrig. Respektløst syns jeg. Noen ting kan man spare seg for.

Skrevet

Vi hentet også barna når hun hadde bryllup. Men vi sto pent på parkeringen og hun kom ut med barna. Mannen min snakket med en felles venn det, men han kom da ut for å hilse på. Kunne ikke falt meg inn å kommet inn, pratet med folk og vært så nysgjerrig. Respektløst syns jeg. Noen ting kan man spare seg for.

Men det er jo ikke sikkert hun tenkte særlig over det, noen har bare ikke like mye "folkeskikk" som andre.

Min eks har en sønn sammen. Da han (barnefaren) skulle levere sønnen etter samvær en gang, var moren hans med, da jeg åpnet døren gikk de bare rett inn, tok av seg på beina, satte seg ved tv'en og skiftet kanal uten å spørre om jeg faktisk så på det som allerede var på (noe jeg gjor). Jeg ble ganske paff og det ble ikke bedre av at barnefaren etter en stund spurte om jeg kunne sette på kaffe.. Jeg hadde faktisk tenkt at de kun bare skulle levere gutten og kanskje prate bittelitt om hva de hadde gjort på i løpet av helgen.

Skrevet

Høres ut som om mannen til TS har to strie damer å hanskes med!

• Liker 4
Skrevet

du nevner at mannen din kan prate rolig og behersket med x,mens med deg farer han opp og er irritert.

Forholdet deres er dårlig og du må legge skylda på noen.Nemlig x.

Ta en titt på deg selv og forholdet du sitter i.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...