Gå til innhold

Konvertere til katolisismen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Kanskje katolikk

Er det noen her som har konvertert til katolisismen og kan fortelle litt om den personlige prosessen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest King James

kan du ikke heller bare ta og kontakte den katolske kirke de kan nok gi deg mye bedre svar en noen her vist ikke noen her er katoliker da.

eller søk på innternett-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanskje katolikk

Det kan jeg og det har jeg gjort (bortsett i fra å ta veldig personlig kontakt med kirken). Men jeg vil høre litt om den personlige, private prosessen...

Ikke det praktiske med å gå i opplæring osv. Jeg vil vite om det som skjer inni folk på forhånd. Hvor lang tid de brukte fra de begynte å tenke på det osv. Tvilen. Familiens reaksjoner.

Har du konvertert til din kirke (ortodokse), King James? Eller ble du "født" inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanskje katolikk

Ja, da har du vel hatt en litt spesiell prosess kanskje....

Kanskje du kan si litt om den rent åndelige prosessen? Noen ord...

Jeg (og familien min) er medlem av den norske kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er Fadder for en konvertitt jeg da.

Prosessen som min venninne gikk gjennom var:

* Troskurs eller samtale med en pater

* Man skriver et personlig brev til biskopen evt Biskop Gerhard i Oslo Katolske Bispedømme. Dette gjøres etter samtale med presten.

* Når man har fått svar fra biskopen og alt er klart så har man et skriftemål med pateren.

* Man må velge en fadder - det er mange som bruker noen innad i Kirken selv om man ikke kjenner vedkommende særlig godt.

Jeg er født Katolikk og dersom du har noen spørsmål så kan du sende meg en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...