Hattifnatten Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 Dere som fikk strekkmerker i svangerskapet, når kom de? For noen år siden var jeg litt overvektig, og fikk en del strekkmerker på magen. Jeg gikk ned en mye i vekt før svangerskapet, og merkene har lysnet. Nå har magen vokst ganske mye (mer enn da jeg var overvektig, og over et kortere tidsrom), men har ikke fått noen strekkmerker så langt. Jeg synes det er litt rart, ettersom det tydeligvis ikke skulle så mye til før jeg fikk strekkmerker før jeg ble gravid.
Rosebud Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Fikk heldigvis bare noen ytterst få, men de kom faktisk rett etter fødsel...
Marthe75 Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Tre uker før termin, i mitt første svangerskap. I mine andre svangerskap fikk jeg knapt nye strekkmerker. Jeg har lest at unge jenter lettere får strekkmerker enn de med mer moden hud, kanskje derfor du lettere fikk strekkmerker når du var overvektig enn nå?
Hattifnatten Skrevet 10. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2013 Tre uker før termin, i mitt første svangerskap. I mine andre svangerskap fikk jeg knapt nye strekkmerker. Jeg har lest at unge jenter lettere får strekkmerker enn de med mer moden hud, kanskje derfor du lettere fikk strekkmerker når du var overvektig enn nå? Mulig, men ut i fra de svarene som har kommet til nå ser det ut til at jeg kan ha en del strekkmerker i vente! Er straks i tredje trimester, så har jo en stund igjen.
absinthia Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 Tror de begynte å komme da jeg bar rundt 3 måneder på vei og så poppet de frem og ble større og større. Fikk ikke nye strekkmerker i de neste svangerskapene, me går ut fra at jeg fikk så pass mange fordi jeg ikke var helt ferdig utviklet i kroppen enda, de jeg kjenner som har fått mest strekkmerker har alle fått barn før de ble 20 og hadde en kropp som enda ikke var ferdig med å bli en ordentlig damekropp da de ble gravide.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 10. august 2013 #8 Skrevet 10. august 2013 Husker ikke akkurat men de kom ganske sent. Trodde jeg hadde sluppet unna, men plutselig dukket de opp! store og brede var de også
TrickyCicci Skrevet 11. august 2013 #9 Skrevet 11. august 2013 Fikk en haug i første trimester. Usikker på om jeg har fått flere etter det, nå er jeg straks 38 uker på vei, og har så mange at jeg legger ikke merke til om jeg får flere
Sveva Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 De kom helt mot slutten, da magen var begynt å bli gigantisk og huden følgelig ble strukket så mye som det gikk an (rart jeg ikke sprakk ). Jeg som syntes jeg hadde så fin, akkurat passe stor mage hele svangerskapet ser plutselig på bilder fra da jeg var høygravid at den magen var jo blitt enorm! Nå har strekkmerkene bleknet en del, da (10 mnd etter).
ara Skrevet 11. august 2013 #11 Skrevet 11. august 2013 Her kom de også på slutten, og noen kom faktisk rett etter fødselen. Har ikke fått noen nye i dette svangerskapet men er bare 23+3 så har igjen god tid å vokse på...
Sissa Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 (endret) Jeg begynte å få strekkmerker før jeg i det heletatt så gravid ut, i uke 25 kanskje. Endret 11. august 2013 av Sissa
Teriyaki Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Tror de få jeg fikk kom rett etter fødsel. Men de var så små at det var bare fordi jeg strøk meg over magen at jeg fant dem.
Arkana Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 Jeg husker ikke helt, men det var vel uti tredje trimester i allefall. De bleknet raskt etter fødselen og jeg fikk ikke strekkmerker de neste svangerskapene.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Strekkmerker kommer jo også av hormonelle forandringer i kroppen. kanskje du som ungdom fikk strekkmerker av rask vektøkning og andre hormonelle forandringer enn den type hormonelle forandringer som skjer i kroppen din nå? Anonymous poster hash: 7770b...08f
Supergla88 Skrevet 11. august 2013 #16 Skrevet 11. august 2013 Jeg er i uke 33 og strekkmerkene begynte å komme for et par uker siden!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #17 Skrevet 11. august 2013 Uke 38Anonymous poster hash: 33393...4bf
Paddeline Skrevet 12. august 2013 #18 Skrevet 12. august 2013 For en uke siden og en uke til termin..
Gjest Maman Skrevet 12. august 2013 #19 Skrevet 12. august 2013 Fikk masse strekkmerker på puppene med en gang, de er heldigvis borte nå. Fikk strekkmerker på ca 1 cm () på hver side av magen ca en uke før termin. De er så små at det er nesten morsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå