AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 Hvofor gifter folk seg egentlig?. Hva er vitsen med og gifte seg? Jeg og min mannskap aldri gifte oss. Er det ikke overdrevet og gifte seg?Anonymous poster hash: 3fd52...8be 3
Anglofil Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 For oss var det en feiring av kjærligheten. Dessuten ble det mer formelt på papiret. Men har man ikke lyst til det så er det jo bare å la være, men jeg ser ikke hvorfor det er overdrevent. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 - juridiske fordeler man ikke har som samboer (noen kan ordnes med egne papirer, noen ikke) - formalisering av forholdet - feire at man har funnet og valgt hverandre, ha en hyggelig dag med familie og venner Anonymous poster hash: 87814...218 17
Knitalong Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 (endret) Både samboer og jeg var gift på hver vår kant som unge. Den gang var det nok ikke veloverveid. Idag ser jeg ikke vitsen med ekteskap å kommer ikke til å gifte meg - men det er meg da. Jeg respekterer de som velger å gifte seg, å stiller ingen spørsmålstegn ved det. Hver sin lyst tenker jeg. Overdrevent? Nei, syns ikke det. Endret 10. august 2013 av Knitalong
Meridian Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 (endret) Å gifte seg er bare tull! Ingen som blir drept eller kastet i fengsel i norge idag om mann og kvinne bor under samme tak uten å bli gift, og itillegg får barn! Gud forby! Eneste grunnen til at jeg skulle gifte meg var for å få de økonomiske godene og en trygghet på papiret. Mye lettere når man skal skille seg også - for det skjer rett som det er fordi man var blendet av kjærligheten og rushet inn i et ekteskap altfor tidlig, også tror de at alt er en dans på roser helt til den harde hverdagen kommer, også takler ikke de den! Da var det kanskje lurt å være tørr bak øra først, var det ikke???!! Er selvfølgelig hyggelig med en tradisjonsrik dag der man kan samle familie og venner, men det kan man også om man bare samles i hjemmet for å feire at man er blitt samboere. Endret 10. august 2013 av Bølle 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 Hvis du gifter deg får du penger når mannen dør. Anonymous poster hash: 56b31...e06 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 Man gifter seg for å få oppleve gleden ved å skille seg senere. Anonymous poster hash: 6fffe...79c 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #8 Skrevet 10. august 2013 Hvis man er heldig, får man en mann som kan lære en forskjellen på "og" og "å"! Anonymous poster hash: 3277d...cc2 14
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #9 Skrevet 10. august 2013 Juridiske fordeler først og fremst, men også en mer forpliktende formalisering av forholdet enn samboerskap.Anonymous poster hash: d36e7...63b 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #10 Skrevet 10. august 2013 Ingen som blir drept eller kastet i fengsel i norge idag om mann og kvinne bor under samme tak uten å bli gift, og itillegg får barn! Wow. Kveldens sakligste. Anonymous poster hash: 87814...218 2
Gjest Daenerys Skrevet 10. august 2013 #11 Skrevet 10. august 2013 Vi skal gifte oss i hovedsak på grunn av de juridiske forskjellene (uskiftet bo osv om noe skulle skje), og for å formalisere forholdet. Vil ikke si det er noe vi rusher inn i, har vært sammen i over 8 år.
Meridian Skrevet 10. august 2013 #12 Skrevet 10. august 2013 Vi skal gifte oss i hovedsak på grunn av de juridiske forskjellene (uskiftet bo osv om noe skulle skje), og for å formalisere forholdet. Vil ikke si det er noe vi rusher inn i, har vært sammen i over 8 år. Da blir det nok bare skilsmisse om du er utro eller han blir konemishandler, f.eks ...
Meridian Skrevet 10. august 2013 #13 Skrevet 10. august 2013 Wow. Kveldens sakligste. Anonymous poster hash: 87814...218 Wow, kveldens AB. 1
Portvinpiken Skrevet 10. august 2013 #14 Skrevet 10. august 2013 Enhver unnskyldning til fest og feiring er god nok ;-) 3
MissEi Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Synes bryllup er en veldig koselig dag/kveld. Feire at to har funnet hverandre å vil dele livet med hverandre. For oss ser jeg for meg ( inni hode) at her starter vår familie, vi starter en familie sammen.
Amens Skrevet 11. august 2013 #16 Skrevet 11. august 2013 For oss handlet det i stor grad om det juridiske. Jeg sa til min mann ganske tidlig at jeg ville være gift før vi fikk barn. Er noen skattemessige fordeler og. Også slipper vi å tinglyse testament og samboeravtale. 1
OnlyGemini Skrevet 11. august 2013 #17 Skrevet 11. august 2013 Jeg ble enke da jeg var 29 år, og da var det en klar fordel at vi var gift. Jeg kjenner ei som opplevde det samme, men de var samboere med både samboerkontrakt og testamentet. De dokumentene ble ikke verdt noe, og svigerfamilien kjørte over henne og tok alt. Når du opplever en slik tragedie er det grenser hvor mye du orker å kjempe. De fleste har nok med sorgen. Dette er mitt hovedargument om hvorfor man bør gifte seg. 10
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #18 Skrevet 11. august 2013 Jeg ble enke da jeg var 29 år, og da var det en klar fordel at vi var gift. Jeg kjenner ei som opplevde det samme, men de var samboere med både samboerkontrakt og testamentet. De dokumentene ble ikke verdt noe, og svigerfamilien kjørte over henne og tok alt. Når du opplever en slik tragedie er det grenser hvor mye du orker å kjempe. De fleste har nok med sorgen. Dette er mitt hovedargument om hvorfor man bør gifte seg. Men hvorfor var ikke testamentet de hadde satt opp gyldig? hadde de fått juridisk hjelp med vitner osv for å sette opp testaementet? jeg er idag samboer med testamentet som vi fikk satt opp av advokat og det er levert til tingretteten osv... kan ikke skjønne at jeg ikke er godt nok sikret da?? Anonymous poster hash: 4d7ac...3ae 3
OnlyGemini Skrevet 11. august 2013 #19 Skrevet 11. august 2013 Men hvorfor var ikke testamentet de hadde satt opp gyldig? hadde de fått juridisk hjelp med vitner osv for å sette opp testaementet? jeg er idag samboer med testamentet som vi fikk satt opp av advokat og det er levert til tingretteten osv... kan ikke skjønne at jeg ikke er godt nok sikret da?? Anonymous poster hash: 4d7ac...3ae Hun sier at de hadde gjort alt rett, men at hun måtte tatt en rettssak, og det orket hun ikke.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #20 Skrevet 11. august 2013 Det var før etter forlovelsen jeg skjønte at det absolutt har betydning å gifte seg. Ikke bare av økonomiske årsaker heller. Har alltid tenkt at det er gammeldags at noen il være gift før de får barn... Men nå ser jeg absolutt poenget! Det føles utrolig deilig å vite at min mann vil ha meg, ønsker å dele livet sitt med meg, helt uavhengig om han "må" fordi vi har barn sammen. At det ikke bare er fordi han føler at "det er det riktige å gjøre". Jeg har flere venninner som ført fikk barn med kjæresten sin, og så har mast de inn i ekteskap ved å si at de ikke vil være "bare mor til hans barn". Jeg må si at jeg har tro på at parforholdet/ekteskapet har bedre sjanse når vi velger hverandre fordi i vlil ha hverandre, ikke fordi vi har barn sammen... Slik føles det i alle fall Jeg vil jo at forholdet vårt skal vare evig og at barna vi måtte få skal vokse opp med at far og mor er gift og glade i hverandre. Så jeg innser at den gammeldagse tankegangen om at man gifter seg først kan være viktig, det øker sjansene for at man får barn med rett mann f.eks. I gamledager var det ikke nødvendigvis sånn, men satt sammen med alle mulighetene vi har i dag, så er det nok færre som gifter seg med feil mann hvis man ser bort i fra tilfellene der barna kom først og at de deretter gjorde det "riktige". Sikkert veldig rare tanker, men jeg elsker å vite at mannen min vil ha MEG altså Hadde det hele startet med en graviditet ville jeg aldri kunnet være sikker på om han giftet seg med meg pga at han elsker meg, eller pga barnet vi har sammen... Anonymous poster hash: 9c210...0ce 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå