Gå til innhold

Hvor ofte tar dere graviditetstest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er seksuelt aktive og/eller har fast partner altså.

Jeg vil absolutt ikke bli gravid akkurat nå, fordi jeg ikke kunne greid å tatt meg av barnet økonomisk osv. Jeg vil ha stabil økonomi, fast inntekt og en leilighet/hus som passer til å få barn før jeg får det.

Så jeg lurer på hvor ofte dere tar graviditetstest? Jeg går på p-piller, men ingen prevensjonsmetoder er 100% sikker, så jeg vurderer å ta en test hver måned. Hva tenker dere om det?

Anonymous poster hash: a0ef0...d80
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satser på at når jeg får mensen så er jeg ikke gravid. Hvis du hopper over mensen så kan det kanskje være lurt å teste i blant. Men hvis du skal teste hver mnd så kanskje kjøpe billige strimler?

Anonymous poster hash: e293b...e62

Skrevet

Jeg bruker hormonprevensjon og har bare blødning en eller to ganger i året, så jeg tester meg omtrent hver eller hver andre måned. Har kjøpt billige tester (strimler) på eBay.

Anonymous poster hash: df075...6c7
Skrevet

Jeg bruker hormonprevensjon og har bare blødning en eller to ganger i året, så jeg tester meg omtrent hver eller hver andre måned. Har kjøpt billige tester (strimler) på eBay.

Okei, men er disse like sikre som de man kjøper på apoteket her i Norge?

-TS

Skrevet

Så jeg lurer på hvor ofte dere tar graviditetstest? Jeg går på p-piller, men ingen prevensjonsmetoder er 100% sikker, så jeg vurderer å ta en test hver måned. Hva tenker dere om det?

Herregud, skjerp deg. Du skal da ikke drive og ta tester når du går på prevensjon, da er du beskyttet mot å bli gravid.

Det er snakk om en promillesjanse, alle disse du hører om som "ble gravid på pillen" har enten slurvet eller vært dårlig i magen så pillene har fungert dårligere.

Du trenger IKKE ta tester regelmessig om du ikke misser mensen.

Anonymous poster hash: eaed7...d67

• Liker 1
Skrevet

Okei, men er disse like sikre som de man kjøper på apoteket her i Norge?

-TS

Det er akkurat samme type strimler, bare at de du kjøper på apoteket er ferdigpakket i plast.

Skrevet

Jeg er prøver. Tester ca 7-10 ganger i mnd.

Anonymous poster hash: f7240...6eb
Skrevet

Herregud, skjerp deg. Du skal da ikke drive og ta tester når du går på prevensjon, da er du beskyttet mot å bli gravid.

Det er snakk om en promillesjanse, alle disse du hører om som "ble gravid på pillen" har enten slurvet eller vært dårlig i magen så pillene har fungert dårligere.

Du trenger IKKE ta tester regelmessig om du ikke misser mensen.

Jeg hopper over mensen pga medisinsk grunn og sjansen er vel 1% for å bli gravid med p-piller om de brukes riktig.

-TS

Skrevet

Det er akkurat samme type strimler, bare at de du kjøper på apoteket er ferdigpakket i plast.

Åja. Da kan jeg jo kjøpe der siden det er så dyrt å kjøpe på apoteket. Takk for tips :)

Skrevet

Åja. Da kan jeg jo kjøpe der siden det er så dyrt å kjøpe på apoteket. Takk for tips :)

Det står at det er de samme som helsevesenet i Storbritannia bruker, så jeg stoler på at de er like sikre.

Selv om jeg går på prevensjon og det er 99 % sikkert vil jeg likevel teste meg, for det er den 1 % sjansen for å bli gravid. Jeg kjenner flere som har blitt gravid på både spiral og implantat, så jeg anser meg ikke som 100 % beskyttet. Ikke at det vil være krise å bli gravid, men hvis jeg skulle slumpe til å bli det vil jeg vite det tidlig så jeg kan kutte ut alkohol og ta folat.

• Liker 1
Skrevet

Det står at det er de samme som helsevesenet i Storbritannia bruker, så jeg stoler på at de er like sikre.

Selv om jeg går på prevensjon og det er 99 % sikkert vil jeg likevel teste meg, for det er den 1 % sjansen for å bli gravid. Jeg kjenner flere som har blitt gravid på både spiral og implantat, så jeg anser meg ikke som 100 % beskyttet. Ikke at det vil være krise å bli gravid, men hvis jeg skulle slumpe til å bli det vil jeg vite det tidlig så jeg kan kutte ut alkohol og ta folat.

Det er ingen vits i å kaste bort penger på å teste seg. Bruk prevensjonen korrekt, du.

• Liker 1
Skrevet

Har spiral og tester meg innenfor hver 3. måned.

Skrevet

Wow.

Kvinner på prevensjon som tester seg regelemessig, nå har jeg hørt om det også. Snakk om hysteri. :fnise:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Wow.

Kvinner på prevensjon som tester seg regelemessig, nå har jeg hørt om det også. Snakk om hysteri. :fnise:

Noen vil absolutt ikke ha barn, og derfor tester jeg innenfor abortgrensa. Er ikke alltid jeg får mensen iom at jeg har spiral, og da synes jeg det er greit å være føre var.

Endret av Gitte.
  • Liker 1
Skrevet

Noen vil absolutt ikke ha barn, og derfor tester jeg innenfor abortgrensa. Er ikke alltid jeg får mensen iom at jeg har spiral, og da synes jeg det er greit å være føre var.

Synes dette er veldig ansvarsfullt både ovenfor seg selv og et evt barn, jeg. Ikke alle som gjør det selv om de ikke der og da ønsker barn, og kanskje ender opp med barn de ikke ønsker fordi de testet for sent/ikke testet.

Jeg testet hvis jeg "følte meg gravid", ikke ellers, det høres vedlig diffust ut, men de gangene jeg har vært gravid har jeg følt det på meg før symptomene har kommet, og derfor testet, magefølelsen har enda ikke tatt feil.

• Liker 1
Skrevet

Tester meg hver gang jeg kan bære usikker på om jeg er det. Og det kan være annet hvert år, eller annen hver uke. Jeg har mensen kanskje 1 gang i året, og gynekologen min sa at jo oftere jeg hoppa over mensen, jo mindre sjangs var det for å bli gravid. Sånn med tanke på om man hadde mensen 1 gang i mnd.

Skrevet

Det er ingen vits i å kaste bort penger på å teste seg. Bruk prevensjonen korrekt, du.

Jeg styrter ikke akkurat økonomien på å kjøpe 20 graviditetstester til 60 kroner annet hvert år.

Og jeg bruker prevensjonen korrekt. Faktisk har jeg blødning en eller to ganger i året etter anbefaling av lege fordi jeg får svært store plager som setter meg ut av spill i omtrent en uke ved hver blødning.

Ikke alle kan leve etter den fantastiske malen du setter opp i det trangsynte hodet ditt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg går på p-piller og har vert i fast forhold i litt over 5år nå. Tester ikke med mindre jeg føler det er behov for det. Jeg har som regel mens hver tredje mnd og den er alltid regelmessig, om det er noen forsinkelser eller slikt, så kan jeg finne på og ta en test. Har tatt 5 tester på 5år, så jeg vil ikke si at det er en rutine i hverdagen altså. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...