Gå til innhold

Utleier er skattesnylter? Hvis ja, hvem kan jeg informere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå flyttet ut av leilighet som jeg har leid i flere år. Jeg er ikke sikker på om han har snyltet skatt, men jeg syntes det er pussig at posten hennes ble sendt til våres addresse istedenfor hans egen. Han bor jo i samme kommune. Hva syntes dere?

Anonymous poster hash: 048e6...001
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter å ikke betale inn skatt, å snylte er å leve på andre.

Noen grunn til at du er hevngjerrig? Eller bruker du bare generelt blande deg opp i andres saker?

• Liker 2
Skrevet

du kan vel tipse skatteetaten anonymt?

Anonymous poster hash: d388c...15e
  • Liker 4
Skrevet

Er det en leilighet i en husgård eller noe? Jeg tror jeg heller ville sagt ifra til husverten som advarsel, for det kan fort bli smell på mange tusen om ikke oppi millionen alt etter hva han driver med.

Anonymous poster hash: 24128...e23
Skrevet

Noen grunn til at du er hevngjerrig? Eller bruker du bare generelt blande deg opp i andres saker?

Så du syntes det er greit at andre unnlater å betale skatt, da? Jeg syntes ikke det er greit. Problem?

Anonymous poster hash: 048e6...001

• Liker 13
Skrevet

Send et anonymt tips, si at du vil melde fra om at "navn" leier ut en leilighet med adresse xx og selv bor en helt annen plass, gjerne oppgi den nye adressen om du har den.

Rett skal være rett!

Anonymous poster hash: 428f4...651
  • Liker 2
Skrevet

Man snylter jo, dersom man dropper å betale skatt, og likevel tar ut samfunnsgoder som helsetjenster, utdanning og eldreomsorg, siden man da lever på skatten andre har betalt.

Anonymous poster hash: ee024...113

• Liker 2
Skrevet

Så du syntes det er greit at andre unnlater å betale skatt, da? Jeg syntes ikke det er greit. Problem? Anonymous poster hash: 048e6...001

Jeg snylter på skatten. Betaler ikke nrklisens heller, kunne ikke falt meg inn.

Anonymous poster hash: 24ca7...6de

• Liker 2
Skrevet

Man snylter jo, dersom man dropper å betale skatt, og likevel tar ut samfunnsgoder som helsetjenster, utdanning og eldreomsorg, siden man da lever på skatten andre har betalt.

Anonymous poster hash: ee024...113

Nei. Å snylte er å leve på andre. Et dyr som lar være å bli snyltet på av andre er ingen snylter - ei heller er en person som nekter å la andre ta sin verdiskapning en snylter. Det er viktig å holde seg til definasjonene og ikke skape sine egne.

"skattesnylter" er et feilkonstruert ord fra venstresiden som spiller på grådighet og missunnelse.

Hvis jeg slutter å stjele penger fra deg - gir jeg deg da penger?

Jeg snakker nå kun om definasjonene og disse er feil - man er ingen skattesnylter om man lar være å betale skatt. Derimot er man skattesnylter om man som Tjen folket og SU karrer til seg skattepenger. Disse lever på andres skatt.

Skrevet

Nei. Å snylte er å leve på andre. Et dyr som lar være å bli snyltet på av andre er ingen snylter - ei heller er en person som nekter å la andre ta sin verdiskapning en snylter. Det er viktig å holde seg til definasjonene og ikke skape sine egne.

"skattesnylter" er et feilkonstruert ord fra venstresiden som spiller på grådighet og missunnelse.

Hvis jeg slutter å stjele penger fra deg - gir jeg deg da penger?

Jeg snakker nå kun om definasjonene og disse er feil - man er ingen skattesnylter om man lar være å betale skatt. Derimot er man skattesnylter om man som Tjen folket og SU karrer til seg skattepenger. Disse lever på andres skatt.

Betaler man ikke skatt er man skattesnylter. Kall en spade en spade.

• Liker 5
Skrevet

Uttrykket er altså "å snyte på skatten / være en skattesnyter".

Anonymous poster hash: 7cfb3...fa1
  • Liker 1
Skrevet

Betaler man ikke skatt er man skattesnylter. Kall en spade en spade.

Det er fremdeles feil i forhold til definasjonen av en snylter. I dette tilfelle er det akkurat det jeg gjør - kaller en spade for en spade uten å blande inn følelsesmessige konstruerte ord som missbruker og radbrekker kjente utrykk.

"skattesnylter" er kun skapt av forkjempere av høy skatt som en hersketeknikk ovenfor motstandere av statlig sløsing og tyveri av innbyggernes verdiskapning. Det er staten som er skattesnylteren.

Jeg blir like irritert hver gang media skriver "ønsker å gi xx i skattelette". Nei det heter "ønsker å la folk beholde xx mer av egne verdier".

Skrevet

"skattesnylter" er kun skapt av forkjempere av høy skatt som en hersketeknikk ovenfor motstandere av statlig sløsing og tyveri av innbyggernes verdiskapning. Det er staten som er skattesnylteren.

Jeg blir like irritert hver gang media skriver "ønsker å gi xx i skattelette". Nei det heter "ønsker å la folk beholde xx mer av egne verdier".

Jeg er enig med at skattenivået er for høyt og at staten sløser for mye, men vil man kvitte seg med det må man gjøre det via de rette kanalene, dvs valg av partier som står for mer ansvaret hos den enkelte. Å ikke betale skatten man p.t. skal betale er unndragelse og skal straffes.

Vet man at noen ikke betaler skatten sin kan man godt si fra til skatteetaten, også anonym. Ser ikke noe galt med det, på lik linje med jeg melder fra andre gjerninger (les ran, innbrudd, lommetyverier. Bare at offeret er samfunnet som helhet)

Skrevet

Jeg er FOR et rimelig høyt skattenivå for å opprettolde velferdsgoder...etc.

Så kan man diskutere fordelingen.

Bare å titte utenfor døra til mye av det øvrige Europa det, så ser man hva som skjer i land der skattemoralen er dårlig.

Skattesnyter/snylter. Kall det hva dere vil. jeg skjønte vel heller ikke hva Ts egentlig mente med første innlegg.

• Liker 2
Skrevet

Men hvorfor har ikke du da anmeldt dette for lengst? Hvis du har bodd der i flere år.

Skrevet

Det er fremdeles feil i forhold til definasjonen av en snylter. I dette tilfelle er det akkurat det jeg gjør - kaller en spade for en spade uten å blande inn følelsesmessige konstruerte ord som missbruker og radbrekker kjente utrykk.

Det er jo ok. Så lenge vedkommende betaler reelverdi av skole, aldershjem, sykehus, legetimer, barnehage, veier til og fra nevnte institusjoner ++. Dersom h*n ikke betaler er det vi andre som gjør det, og altså snylter vedkommende. (Hva tror du foresten det ville kostet? - mer enn du tjener i løpet av livet. Ikke mer enn du betaler i skatt, men mer enn din samlede livsinntekt er det skatteinbetalingen din sørger for at du får tilbake.)

Dette er litt som å si "men jeg stjeler ikke" når du tar noe fra et stort firma. "Firmaet" er såpass abstrakt at du klarer ikke forholde deg til det - neivel? - men firmaet øker bare prisen, det, så du stjeler fra naboen, som betaler.

Anonymous poster hash: 13790...efc

Skrevet

Hvis man betaler mindre skatt enn man skal er man en skattesnyter. En skattesnylter må være noen som lurer penger ut av staten de ikke er berettiget til.

Anonymous poster hash: c8132...59d
Skrevet

Dersom h*n ikke betaler er det vi andre som gjør det, og altså snylter vedkommende. (Hva tror du foresten det ville kostet? - mer enn du tjener i løpet av livet. Ikke mer enn du betaler i skatt, men mer enn din samlede livsinntekt er det skatteinbetalingen din sørger for at du får tilbake.)

Jeg skjønner ikke hvorfor folk tar slike påstander for god fisk, og alltid uten at det følger med et regnestykke. Det er helt åpenbart feil med mindre man f.eks. går på uføretrygd halve livet, bare reiser kollektivt og går i Operaen hver uke.

Anonymous poster hash: c8132...59d

Skrevet

Jeg lurte på det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...