AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 Hei jeg kan ikke mye om PC og mobil, og har noen spørsmål. Om jeg skal bruke nettet på mobil/ipad hjemme så kobler jeg det til det trådløse nettverket. Men om jeg skal bruke det ute av huset, hva gjør jeg da? Har foreløpig kun brukt mobil til SMS/ringe og PC til nettet ;-) Tenker å kjøpe meg en ny mobil, gjerne en iphone fordi jeg liker apple-greiene (har en ipad i huset), synes det er ganske dyrt og kanskje litt "overkill" siden jeg sikkert bare vil bruke den til å surfe litt og sms/bilde/ringe.. Anonymous poster hash: ee74b...379
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Skjønner at det sikkert har noe med mobilt bredbånd el trådløs tilkopling å gjøre. Er dette noe man må kjøpe utstyr til i tillegg til mobilen eller følger det med på noe vis? Sorry, er omtrent stokk dum på slikt.. Anonymous poster hash: ee74b...379
Lutetium 71 Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Når du får deg en smartmobil, setter du den opp mot det trådløse nettet ditt, omtrent som du ville gjort med en pc (fyll inn passordet til ruteren, og det er stort sett det hele). Etterpå sjekker du om mobildata er påskrudd, da vil den funke også utenfor huset. Så vidt jeg vet funker både iPhone og androidmobiler slik at mobilen vil foretrekke wifi (ruteren din) om den har tilgang til det. Går du ut av huset,vil den pense over til mobilnett, helt sømløst. Du setter det med andre ord opp en gang, og deretter kan du i prinsippet glemme det.* Har du trådløst internett i heimen idag, skal du ikke trenge noe mer utstyr. Wifi er wifi. *På android kan man skru av "bakgrunndata" for de appene man vil ha litt kustus på. Da vil de ikke ligge og suge datatrafikk uten at du selv starter appen(e). Mulig det er noe tilsvarende på iPhone.
Chien Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Du slår på Mobildata når du surfer utenfor huset ditt, der det ikke er trådløst internett.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 OK, takk! Gjelder dette ipad også? Har ikke fått til å bruke nette utenfor huset på denne.. Anonymous poster hash: ee74b...379
Lutetium 71 Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 OK, takk! Gjelder dette ipad også? Har ikke fått til å bruke nette utenfor huset på denne.. Anonymous poster hash: ee74b...379 Om iPadda ikke har innebygd 3G går nok ikke det, nei. Men om du skaffer deg en smartmobil, kan du bruke den som en transportabel (3G) ruter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå