AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 Prøver jo da selvfølelig å gå ned et par kilo. Frokosten er mitt største problem, ettersom jeg blir så fort sulten igjen og driver med småspising som igjen gjør det vanskelig å gå i kaloriunderskudd. Det jeg vanligvis spiser er to knekkebrød med strandaskinke eller annet kjøttpålegg (som jeg vet er lite). Jeg har prøvd meg på havregrøt, men jeg synes ikke det smaker noe godt og konsistensen er så ekkel Noen som har noen gode tips til en litt kresen frøken? Anonymous poster hash: 06156...d00
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Grove vafler med pålegg? Anonymous poster hash: 6e7d5...f6f
Gjest OuiOui Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Prøver jo da selvfølelig å gå ned et par kilo. Frokosten er mitt største problem, ettersom jeg blir så fort sulten igjen og driver med småspising som igjen gjør det vanskelig å gå i kaloriunderskudd. Det jeg vanligvis spiser er to knekkebrød med strandaskinke eller annet kjøttpålegg (som jeg vet er lite). Jeg har prøvd meg på havregrøt, men jeg synes ikke det smaker noe godt og konsistensen er så ekkel Noen som har noen gode tips til en litt kresen frøken? Anonymous poster hash: 06156...d00 Tyrkisk yoghurt med nøtter, bær og kokosflak + kanel, kokte egg med havsalt, smoothie av frisk frukt og/eller grønnsaker, hjemmelaget müsli av nøtter, frø og tørkede bær med naturell, fyldig yoghurt.. Noen forslag! 4
Yme Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Tyrkisk yoghurt med nøtter, bær og kokosflak + kanel, kokte egg med havsalt, smoothie av frisk frukt og/eller grønnsaker, hjemmelaget müsli av nøtter, frø og tørkede bær med naturell, fyldig yoghurt.. Noen forslag! Eventuelt gresk yoghurt, men begge må være av den naturelle sorten, for smakssatt yoghurt er egentlig bare godteri. 3
Gjest OuiOui Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Eventuelt gresk yoghurt, men begge må være av den naturelle sorten, for smakssatt yoghurt er egentlig bare godteri. Yes, det mener jeg også. Selv foretrekker jeg den greske varianten fra Lindahls - knallgod! 2
Yme Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 Yes, det mener jeg også. Selv foretrekker jeg den greske varianten fra Lindahls - knallgod! Jeg spiser den greske selv, men det er egentlig bare fordi jeg er pirkete på makronæringsinnholdet. Den tyrksike har en litt mildere, og ikke like frisk smak som den greske, og det smaker bedre i min munn... Den Greske smakte bedre før de forandret formelen sin for et par måneder siden, så en vakker dag skal jeg dra bort dit og jule dem opp litt. Bli med? 1
Løvetanten Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 Omlett av 2-3 egg, med grønnsaker og ost. 2
fro Skrevet 10. august 2013 #8 Skrevet 10. august 2013 Jeg pleier å blande solsikkefrø, linfrø, sesamfrø, kruskakli og havregryn med med vann, og setter det i mikrobølgeovnen i 2 minutter. Kjøper frosne blåbær eller bringebær som jeg tiner og blander med havregrøten. Kjempegodt, og metter i timesvis
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #9 Skrevet 10. august 2013 Havregrynspannekaker er god og sunn frokost som metter lenge. jeg bruker 1 egg, litt vann, søtning (steviadråper), litt bakepulver, kanel, også havregryn og/eller havremel. Anonymous poster hash: 40ba6...1cc 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #10 Skrevet 10. august 2013 Omelett. 3 egg og så hiver du oppå noe sopp og ost når den er nesten ferdig. Holder meg mett til langt over lunsj. Eller frittata, om du liker egg med mye grønnsaker i (i steden for litt oppå). Tar endel lengre tid en omeletten, selvsagt, for den er ferdig på 3 min. Den er dog mindre kaloririk enn en omelett.. Uansett blir du skikkelig mett og får i deg mindre kalorier enn om du småspiser. Anonymous poster hash: d95d3...e95 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #11 Skrevet 10. august 2013 Jeg pleier å blande solsikkefrø, linfrø, sesamfrø, kruskakli og havregryn med med vann, og setter det i mikrobølgeovnen i 2 minutter. Kjøper frosne blåbær eller bringebær som jeg tiner og blander med havregrøten. Kjempegodt, og metter i timesvis Hvorfor koker du frøene? Hadde de ikke vært sunnere og bedre om du puttet dem i etter grøten var kokt? Anonymous poster hash: a012f...082
fro Skrevet 10. august 2013 #12 Skrevet 10. august 2013 Hvorfor koker du frøene? Hadde de ikke vært sunnere og bedre om du puttet dem i etter grøten var kokt? Anonymous poster hash: a012f...082 Mest på grunn av linfrøene, egentlig, de åpner seg og får en bindende konsistens når de bløtes/kokes, som gjør havregrøten fastere. Dessuten får man i seg mer omega-3 på den måten, om de spises ubehandlet passerer de bare gjennom tarmen og fungerer som fiber. Det har jeg iallfall lest ett eller annet sted
Gjest Gresshoppesang Skrevet 10. august 2013 #13 Skrevet 10. august 2013 Bytte ut knekkebrødene med grovbrød?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #14 Skrevet 10. august 2013 Mest på grunn av linfrøene, egentlig, de åpner seg og får en bindende konsistens når de bløtes/kokes, som gjør havregrøten fastere. Dessuten får man i seg mer omega-3 på den måten, om de spises ubehandlet passerer de bare gjennom tarmen og fungerer som fiber. Det har jeg iallfall lest ett eller annet sted Er det sunt å koke denne fetttypen da? Jeg har selv tenkt på dette, i forbindelse med frokostblandinger (som skal kokes) som de selver på iHerb. Anonymous poster hash: a012f...082 1
Gjest *kokos* Skrevet 10. august 2013 #15 Skrevet 10. august 2013 Jeg bruker rikelige mengder cottage cheese og grønnsaker mellom knekkebrødet og skinka, og synea det metter godt. Tar en gulrot til dessert.
Gjest Superwoman! Skrevet 10. august 2013 #16 Skrevet 10. august 2013 Bananpannekaker? 1 egg og 1 banan moses sammen, og stekes
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #17 Skrevet 10. august 2013 Bananpannekaker? 1 egg og 1 banan moses sammen, og stekes ? Sorry, men det hørtes ikke godt ut... Anonymous poster hash: bd8c1...09f 6
Version 2.0 Skrevet 10. august 2013 #19 Skrevet 10. august 2013 Jeg spiser den greske selv, men det er egentlig bare fordi jeg er pirkete på makronæringsinnholdet. Den tyrksike har en litt mildere, og ikke like frisk smak som den greske, og det smaker bedre i min munn... Den Greske smakte bedre før de forandret formelen sin for et par måneder siden, så en vakker dag skal jeg dra bort dit og jule dem opp litt. Bli med? Den tyrkiske er best, og næringsinnholdet er ikke veldig annerledes fra den greske! Den greske har dessuten konsistens som størkna maling.
Gjest Superwoman! Skrevet 10. august 2013 #20 Skrevet 10. august 2013 ? Sorry, men det hørtes ikke godt ut... Anonymous poster hash: bd8c1...09f Det samme tenkte jeg, til jeg smakte det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå