AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #1 Del Skrevet 10. august 2013 Kan jeg ta en ibux eller paracet når jeg drikker alkohol? Og hvilken av de to er da det beste valget? Anonymous poster hash: dbcd5...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #2 Del Skrevet 10. august 2013 IbuxAnonymous poster hash: 30290...f63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 10. august 2013 #3 Del Skrevet 10. august 2013 Jeg har hørt at det ikke er spesielt lurt å blande smertestillende med alkohol. Men jeg tviler på at det er dødsfarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 10. august 2013 #4 Del Skrevet 10. august 2013 Det er ikke lurt å ta det, men det går nok bra. Jeg har tatt paracet noen ganger når jeg har drukket, og jeg går i tillegg på medisiner der jeg bør unngå alkohol. Men det har gått bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #5 Del Skrevet 10. august 2013 Endrer litt på spørsmålet. Jeg bestemte meg for å ta en ibux nå, er det da ok å begynne å drikke rundt halv 9? Da burde jo ibuxen være "ute" av kroppen, eller? Anonymous poster hash: dbcd5...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 10. august 2013 #6 Del Skrevet 10. august 2013 Endrer litt på spørsmålet. Jeg bestemte meg for å ta en ibux nå, er det da ok å begynne å drikke rundt halv 9? Da burde jo ibuxen være "ute" av kroppen, eller? Anonymous poster hash: dbcd5...63f Ja, det vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 10. august 2013 #7 Del Skrevet 10. august 2013 Hvorfor skal du drikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #8 Del Skrevet 10. august 2013 Jeg kjenner en som fikk akutt nyresvikt av å ta ibux og drikke alkohol på samme dag. Sikkert sjelden, men ville ikke tatt sjansen selv. Anonymous poster hash: 81f8e...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #9 Del Skrevet 10. august 2013 Ibux kan gi magesår eller generelle magesmerter, det kan alkohol også. Ibux kan påvirke nyrene i negativ grad, det kan alkohol også. Paracet påvirker leveren i negativ grad, det gjør alkohol også. Mest sannsynlig så skjer det ingenting. Det kommer litt ann på dosene, både ibuxen og alkoholen. Anonymous poster hash: 7d79b...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #10 Del Skrevet 10. august 2013 Paracet er mildere for kroppen, ibux er vel nesten reine giften i seg selv. så skjønner at det kan bli litt hardt for kroppen til enkelte om det blandes med alkohol.Anonymous poster hash: 3753c...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #11 Del Skrevet 10. august 2013 Du skal ikke under noen omstendigheter blande smertestillende med alkohol i henhold til leger og legemiddelprodusenter. Det er enten eller. Anonymous poster hash: 91790...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #12 Del Skrevet 10. august 2013 Du skal ikke under noen omstendigheter blande smertestillende med alkohol i henhold til leger og legemiddelprodusenter. Det er enten eller. Anonymous poster hash: 91790...a7b Men hvor lenge etter man har tatt smertestillende kan man drikke alkohol? Man kan jo ta ny dose smertestillende etter fire timer, så da har jeg tenkt at den ibuxen er ute av kroppen innen de fire timene. Anonymous poster hash: dbcd5...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #13 Del Skrevet 10. august 2013 Hvorfor skal du drikke? Fordi jeg skal ut. Hva har det med saken å gjøre? Anonymous poster hash: dbcd5...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 10. august 2013 #14 Del Skrevet 10. august 2013 Fordi jeg skal ut. Hva har det med saken å gjøre? Anonymous poster hash: dbcd5...63f Man skal ikke drikke alkohol i forbindelse med medikamenter. Kan du ikke være ute på byen uten å drikke, når du er avhengig av å måtte ta smertestillende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #15 Del Skrevet 10. august 2013 Jeg har blandet smertestillende og alkohol et par ganger og det har gått bra, men jeg liker ikke å gjøre det. Har en venninne som fikk magesår etter at hun over tid hadde lagt seg til en vane med å ta smertestillende dagen-derpå, når hun hadde hodepine. Anonymous poster hash: d318c...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #16 Del Skrevet 13. august 2013 Man skal ikke drikke alkohol i forbindelse med medikamenter. Kan du ikke være ute på byen uten å drikke, når du er avhengig av å måtte ta smertestillende? Takk for at du bryr deg. Men jeg er voksen nok til å bestemme dette selv. Jeg spurte jo for å kunne avgjøre dette. Hvor mange timer etter jeg har tatt smertestillende mener du at jeg kan drikke alkohol uten at jeg blander alkohol og medikamenter da? Anonymous poster hash: dbcd5...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 13. august 2013 #17 Del Skrevet 13. august 2013 Jeg har gjort det mange ganger...så lenge det bare er vanlig paracet/ibux og normal dose (1-2 tabletter). Jeg har hørt at Ibux er noe blodfortynnende og derfor kan øke effekten av alkohol slik at det kan bli farlig? Usikker på om det stemmer altså. Paracet går på lever, noe alkohol også gjør, så det er noe å være obs på. Slik jeg tenker er at jeg uannsett ikke går på grøftefylla, om jeg tar en paracet + noen øl så er det bedre for leveren enn når en annen person drikker en flaske sprit feks:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå