AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 Hei Jeg har planer om å ende forholdet med min samboer som jeg har ei datter på snart 5 år med. Vi har vært samboere i nå 9 år. Vi eier andelsleilighet sammen. Jeg har ikke fast jobb, så har vel i fjor kun tjent ca 80-90.000,- året. Er det noen som vet om jeg kan få overgangsstønad og da hvor mye blir det da på ca? Er det annet jeg har krav på? Er vel barnetrygden da som vil doble? Bhg står på meg så jeg som betaler. Hjelp til slikt? Tar imot all hjelp med stooor takk. Når har jeg krav på det forskjellige? Hvor lang tid tar prossessen, så jeg får penger? Har ikke sjans å klare meg økonomisk med barn uten støtte. Anonymous poster hash: cf561...3d4
Løvetanten Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 (endret) Hva med å la barnet bo hos far? På den måten kan hun få en trygg økonomisk fremtid og du kan skaffe deg utdannelse/jobb og gjøre det samme. Endret 10. august 2013 av Løvetanten 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Pga hans jobb, er det bedre hos meg og vet også at det er det han kommer til å mene og henne selv. Vet jeg får støtte. Og jeg har også tenkt å ordne med jobb, men her jeg bor er det dessverre veldig vanskelig. Utdannelse koster og det har jeg ikke mulighet til. Heller ordne meg ekstra jobb. Anonymous poster hash: cf561...3d4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Trygg økonomisk fremtid, vil hun uansett få! Jeg er ingen dårlig mor. Hun har aldri manglet noe og hun kommer ikke til å mangle noe etter heller!!! Anonymous poster hash: cf561...3d4 1
Gjest Marmot Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Du kan få OS frem til barnet ditt er 8 år, i maks tre år. Du kan også få støtte til barnehage/SFO (tilsynsutgifter) dersom du jobber, men når du jobber så lite som jeg antar du gjør, får du ikke det. Du må ha et reellt behov for tilsyn minst 10 dager hver mnd. Om du utdanner deg, kan du også få støtte til skolemateriell. Så dette er tiden å gjøre det på dersom du ikke har noen som helst utdannelse fra før.
Løvetanten Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 Trygg økonomisk fremtid, vil hun uansett få! Jeg er ingen dårlig mor. Hun har aldri manglet noe og hun kommer ikke til å mangle noe etter heller!!! Anonymous poster hash: cf561...3d4 Nå kommer du jo til å mangle det aller vesentligste- fast inntekt, jobb og utdannelse. 5
Chloe- Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 Barnet ditt er 5år og går i barnehage - og du har alikevel ikke klart å utrette noe mer enn bittelitt deltidsjobbing... Makan til tiltaksløshet! 6
Løvetanten Skrevet 10. august 2013 #8 Skrevet 10. august 2013 du har alikevel ikke klart å utrette noe mer enn bittelitt deltidsjobbing... Det er alltid: "Hva har jeg krav på? Hva kan jeg få?" Ikke: "Hva kan jeg gjøre for å klare meg selv? Hva har jeg gjort hittil for å sikre min egen fremtid om forholdet skulle ryke" Alt for mange kvinner tenker sånn, og det er aldeles deprimerende. Skulle tro man hadde kommet lengre i 2013, men likevel ser vi at kvinner lar seg forsørge og tenker ikke lengre enn til sin egen nesetipp. Kvinner er tapere i skilsmisser, alenemødre topper fattigdomsstatistikker. Mon tro hvorfor?? 4
Gjest Marmot Skrevet 10. august 2013 #9 Skrevet 10. august 2013 Dere vet ingenting om årsakene til at TS jobber så lite, ikke har tatt utdannelse før og at hun er i den situasjonen hun er. Diskusjonen om kvinner som lar seg forsørge er interessant, men den bør taes i en generell tråd, ikke her. 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #10 Skrevet 10. august 2013 Sikkert vært deprimert, man blir det av å sture hjemme hele dagen, har vært der selv. Anonymous poster hash: f93e9...f24 2
Løvetanten Skrevet 10. august 2013 #11 Skrevet 10. august 2013 Sikkert vært deprimert, man blir det av å sture hjemme hele dagen, har vært der selv.Anonymous poster hash: f93e9...f24 Det er ikke samfunnets jobb å lønne henne. Hun trenger legehjelp og et dytt i ryggen, ikke stønader og bidrag.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #12 Skrevet 10. august 2013 Det er ikke samfunnets jobb å lønne henne. Hun trenger legehjelp og et dytt i ryggen, ikke stønader og bidrag. Nei, det gjør det faktisk bare enda verre dessverre. Anonymous poster hash: f93e9...f24
Løvetanten Skrevet 10. august 2013 #13 Skrevet 10. august 2013 Nei, det gjør det faktisk bare enda verre dessverre.Anonymous poster hash: f93e9...f24 Min mening også. Det blir ikke bedre av å gå hjemme og få trygd.
Løvetanten Skrevet 10. august 2013 #14 Skrevet 10. august 2013 Diskusjonen om kvinner som lar seg forsørge er interessant, men den bør taes i en generell tråd, ikke her. Du har rett. Har gjort det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå