Gå til innhold

Kaste ut leieboer fra kollektiv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan vi skal gå fram for å få en leieboer kastet ut fra kollektivet vårt. Vi er en gjeng studenter som har fått inn et helt forferdelig individ. Han lever av å selge hasj fra leiligheten vår, og fyller opp leiligheten med ukjente mennesker vært dag, og lar flere av disse sove over hver natt. Vi har prøvd å si i fra til ham, men han bryr seg ikke. I tillegg tar han i bruk våre ting på en ekstremt hensynsløs måte, og har til og med latt ukjente mennesker fått sove på rommene våre i sommer. Han har også griset til våre bøker og DVDer som stod i fellesarealene med hasj, og ødelagt ting som stod i fellesarealene. Ting har også blitt stjålet av vennene hans i løped av sommeren.

Vi snakket med huseier, som sier at vi ikke kan kaste ham ut fysisk, men må skrive et brev der vi ber ham om å flytte ut. Hvordan kan jeg skrive et sånt brev? Hvordan åpner man et sånt brev? Hva skal det stå?

Vi er litt redde for å komme på kant med denne fyren, da han har ADHD og har mange kriminelle venner.

Vi er også redde for å koble inn politiet, da to av oss har røyket litt selv i sommer, og derfor kan teste positivt hvis alle i leiligheten må ta tisseprøve.

Anonymous poster hash: dd20c...267
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at dere i kollektivet har noen juridisk myndighet til å si opp leiekontrakten til denne mannen.

Skrevet

Tviler på at dere i kollektivet har noen juridisk myndighet til å si opp leiekontrakten til denne mannen.

Han har ingen kontrakt.

Skrevet

Flytt ut selv, da!

Kollektiv er fæle greier.

Anonymous poster hash: 29931...0b5
  • Liker 2
Skrevet

Kontakt politiet så fort som mulig, foregår det salg i leiligheten som dere vet om, kan dere få store problemer!

Anonymous poster hash: c0e38...122

• Liker 5
Skrevet

huseier må vel kunne skrive det brevet? Hva med hvis alle truer med å si opp ovenfor huseier hvis denne personen ikke kastes ut? regner med at huseier synes det er stress hvis alle utenom en flytter.

Anonymous poster hash: 99183...01d
  • Liker 1
Skrevet

Her har du et eksempel, bare få huseier til å skrive under på det. http://www.oppsigelse.no/visartikkel.asp?art=267

Rams opp alle grunnene i korte ord, f.eks kriminell aktivitet, vandalisme av medboeres eiendeler..

Anonymous poster hash: 67413...6c1
  • Liker 1
Skrevet

huseier må vel kunne skrive det brevet? Hva med hvis alle truer med å si opp ovenfor huseier hvis denne personen ikke kastes ut? regner med at huseier synes det er stress hvis alle utenom en flytter.

Anonymous poster hash: 99183...01d

Det gjør han. Men huseierloven gjør at huseier ikke fysisk kan kaste ut beboeren, selv om han bruker leiligheten på en ulovlig måte.

Skrevet

Kontakt politiet og anmeld salg av narkotika og tyveriene. Meld fra skriftlig til huseier at hvis ikke han flytter ut, flytter dere ut. begynn å lete etter et nytt sted.

Anonymous poster hash: ea60d...733
  • Liker 3
Skrevet

Flytt ut selv, da!

Kollektiv er fæle greier.

Har ikke råd til å betale 9000 i måneden for å bo for meg selv dersverre.

Skrevet

Svært få i min vennegjeng som må betale 9000 kr i måneden for å bo for seg selv som studenter. Ser du bare på toppleiligheter, eller?

Det er fullt mulig å finne en hybel som private leier ut, eller en studentbolig fra 3000 kroner og opp til maks 5000 kr.

Synes du har en jobb å gjøre her, dersom du tror du må ut med 9000 kroner måneden.

Selv bodde jeg i et kollektiv 1 år der jeg betalte 4200 i leie, og deretter i en studentbolig i 4 år der jeg betalte 3100 kr i måneden. Dette var i Bergen.

Anonymous poster hash: e0a6d...246

• Liker 2
Skrevet

Vil også nevne at du virker svært uintelligens som selv har røyket hasj?! Hva er dette for noe?

Den beste måten å få han ut av kollektivet på, er selvfølgelig å kontakte politiet (du kunne jo kontaktet dem med et anonymt tips til og med), dersom han bryter loven ved å holde på med narkotika!!

Også spolerer du denne gyldne muligheten ved å selv røyke hasj?

Nei, vet du, da fortjener du ikke bedre..

• Liker 3
Skrevet

Du kan sikkert finne et bedre kollektiv enn dette, da.

• Liker 1
Skrevet

Svært få i min vennegjeng som må betale 9000 kr i måneden for å bo for seg selv som studenter. Ser du bare på toppleiligheter, eller?

Det er fullt mulig å finne en hybel som private leier ut, eller en studentbolig fra 3000 kroner og opp til maks 5000 kr.

Synes du har en jobb å gjøre her, dersom du tror du må ut med 9000 kroner måneden.

Selv bodde jeg i et kollektiv 1 år der jeg betalte 4200 i leie, og deretter i en studentbolig i 4 år der jeg betalte 3100 kr i måneden. Dette var i Bergen.

Her betaler vi 5000 for et sjumannskollektiv. Dette er også i Bergen. Det er umulig for vanlige mennesker å få studentbolig. Man må være utlenning, eller ha foreldre med dårlig råd for å få det i denne byen. En enmannshybel i Bergen koster fort 7000-9000 pr måned, og man må være et kjærestepar for å klare å leie noe sånt.

Jeg vet ikke når du bodde i Bergen, men leiemarkedet er noe helt annet enn det var for bare 5 år siden. Dessuten så har de nye leieboerene nettopp kjøpt møbler til de nye rommene, og det er umulig å finne noe nytt rett før skolestart.

Vi må få kastet ut denne fyren!

Skrevet

Vil også nevne at du virker svært uintelligens som selv har røyket hasj?! Hva er dette for noe?

Den beste måten å få han ut av kollektivet på, er selvfølgelig å kontakte politiet (du kunne jo kontaktet dem med et anonymt tips til og med), dersom han bryter loven ved å holde på med narkotika!!

Også spolerer du denne gyldne muligheten ved å selv røyke hasj?

Nei, vet du, da fortjener du ikke bedre..

Det var ikke meg.

Skrevet

Det er vel namsmannen som må kontaktes dersom fyren skal kastes ut? Håper dere blir kvitt ham.

Anonymous poster hash: 0199c...aa9
Skrevet

Det ligger jo masse annonser på finn om ledig rom i bofellesskap i bergen til under 4000pr mnd. Jeg hadde nok aktivt sett meg om etter et annet sted å bo.

Anonymous poster hash: 24bcd...fa3
Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg hadde løpt til nærmeste ledige kollektiv. Du kommer borti ekstremt mye rart som kollektivboer, men hasjsalg? Djiiiz. Og eventuelt ringt politiet, ikke helt lovlig det han driver med gitt.

Skrevet

Jeg hadde løpt til nærmeste ledige kollektiv. Du kommer borti ekstremt mye rart som kollektivboer, men hasjsalg? Djiiiz. Og eventuelt ringt politiet, ikke helt lovlig det han driver med gitt.

Ja, det er ganske over streken. Saken er at vi har hatt det kjempetrivelig og vært nesten som en familie i året før denne dritten flyttet inn. Synd at en idiot skal ødelegge alt!

Det kan faktisk hende at jeg ringer politiet hvis vi ikke får ham ut på noen annen måte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...