Gå til innhold

Hvor bør man bestille tur til Thailand?

milco

Anbefalte innlegg

Vi er tre par som planlegger å reise til Thailand i januar/februar. Lurer derfor på hvor det lønner seg å bestille tur? Føler det er sikkert og greit og bestille gjennom ving,startour osv.. Men hører om mange som bestiller fly og hotell hver for seg, evt finner hotell når man kommer fram dit, og at det er mye billigere og like bra? Noen som har erfaringer med dette?

Og et annet spm, hvor i Thailand bør man reise? Har aldri vært der før, så har egentlig ingen formening... :P Men mange jeg har snakket med har veldig sterke anbefalinger om hvor man bør reise... Hva er egentlig forskjellen på alle disse stedene? Phuket, Krabi, Khao Lak....

Vi ønsker å bo på et fint hotel med bar, basseng og restaurant. Kort vei til stranden, helst helt inntil stranden:) Og gangavstand til sentrum med shopping og uteliv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i Thailand i fjor og reiser tilbake dette året. Vi dro i fjor med Star Tour og i år med Ving.

Fikk rimelige turer ved å følge med på fredagskupp og happy hour tilbudene. Fikk da 14 dagers tur for 2 pers for 14000 i fjor på 4 stjernes hotel og 16000 i år med samme standard.

Når man reiser med charterselskapene så kommer man direkte til Phuket. Derfra kjører man buss ca en times tid til hotellene i Patong, Kata,,Karon, Kamala beach og alle de andre stedene der nede.

Patong er den livligste byen med mest uteliv, restauranter og shopping. Karon er roligere men fremdeles med restauranter og shopping og Kata er enda roligere. Overalt så er det fine strender. Uansett hvor man bor så er det billig og kort vei mellom de forskjellige stedene. Vi bodde 10 minutter fra Patong sentrum i fjor og kommer til å bo rett ved Karon beach i år. Hotellanleggene er som regel som en egen oase med det meste man trenger der inne.

Khao lak og Krabi er nydelig med det tar rundt 3 timer med transport fra flyplassen. Går ikke direkte ruter til Krabi i år. Dette er mer natur så om shopping og uteliv er ønsket så gå heller for Patong eller Karon i Phuket. Så kan dere bli med på utflukter til Krabi om dere vil.

Tror det er slik at om dere velger rutefly så lander dere i Bankok. Om dere da skal til Phuket så må dere ta fly videre fra Bankok.

Eller dere kan velge dere Hua Hin. 3 timer fra Bankok. Apollo har reiser dit. Tror star tour også har det.

Men da strendene er mye dårligere der så er det kanskje ikke helt det dere ønsker.

Hvis jeg skulle anbefale noe etter deres ønsker så ville jeg gå for dette hotellet.

http://www.startour.no/feriereiser/Thailand/Phuket/Karon-Beach/Centara-Grand-Beach-Resort-Phuket/?season=sommer-2013

Det skulle være alt dere trenger for en flott ferie. Nydelig anlegg.

Om det skulle blir for dyrt så følg med på ukestilbudene til selskapene. Kan spare noen kroner på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere bestiller på egenhånd kan dere reise litt mer fritt rundt å se litt mer enn bare strand og stedet dere bor. Jeg har øret at f.eks Chian mai (tror jeg det heter) er veldig fint. Det ligger litt lenger nord i landet. Jeg synes det er supert å kombinere litt mer opplevelser og strandferie, og synes det er lettere å få til ved å sette sammen reisene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle charterselskapene har et bredt utfluktsprogram som man kan bli med på.

Selv var vi på en fin tur til Pang Ngha provinsen og besøkte bl.a. James Bond Island.

Vi var på kanotur og padlet i grotter, vi var på nattmarked i Phuket, på Phi Phi Island, på elefantsafari, på flott show i parken Phuket Fantasea og på koselig båttur med dykking og bading fra phuket og ned til Patong.

Denne gangen vil vi bla. Bli med på en 3 dagers tur til Bankok.

Så det er ingen grunn til å bare se stranden og hotellet dere bor på selv om dere velger charter.

For de som øsnker en rundreise i Thailand så har Star Tour tema en fin tur som også går på den nordlige delen av Thailand helt opp til grensen mot Myanmar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som du er ganske urutinert i dette Ts.

Derfor ville jeg gått for et opplegg fra en av de store charterselskapene i første omgang.

Altså Startour/Ving, til eksempel.

Og til et av de kjente reisemålene.

Om du vil vite mer om dem, så er det bare å lese på selskapenes sider, eller google alle reiseskildringer som finnes på utallige sider på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bennys travel på Økern i Oslo har ganske god peiliing på dette med Asia reiser (de er vitnamesiske tror jeg). De har både nettsider og kontor på senteret der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både orkide og Wikstrøm er spesialister på østen. De skreddersyr fleksible opplegg for kundene. Espnes også, forresten, så det er ikke bare charterselskapene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thailand er fantastisk, så det er bare å glede seg! :)

Men, jeg må bare si at eg jeg aldri ville reist til Patong.. Vi var på Phuket for et par år siden, og tok en dagstur til Patong. Det er det verste stedet jeg noensinne har vært på. Et sjelløst sted, ødelagt av masseturismen. Gikk gjennom hovedgaten på kveldstid, og da var det bare sexturisme og Ping Pong-show det gikk i. Fælt! Det var i allefall min opplevelse. Folk kan sikkert ha en hyggelig ferie der, men Thailand er så mye mer!

Det er ikke noe problem å bestille fly og hotell på egen hånd, men charter er jo et godt alternativ om man vil slippe å ordne alt selv. Noen turoperatører tilbyr turer der man feks er én uke på Phuket og én uke i Krabi. Kanskje det kan være noe? :) Ao Nang er en god base for utflukter i Krabi, selv om selve stranden i Ao Nang ikke er den fineste.

Eller hva med Khao Lak? http://www.reiseguiden.no/reiseguider/vidunderlige-khao-lak-4784

Så har du jo også Phi Phi-øyene. Utrolig vakkert med hvite strender og bra snorkling. Mye turisme der også, men mer backpackermiljø med avslappet stemning.

Husk også å sjekk Apollo - de er ofte litt billigere enn Ving og Star Tour.

Anonymous poster hash: d2f75...89b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå kommer det jo litt ann på alder og interesser da, men jeg anbefaler ikke Patong, det var som nevnt over bare pingpongshow, transer og mas generelt!! Vi var der i tre dager, men bodde litt utenfor byen, og det var jeg. Eldig glad for (hotellet hadde minibuss som gikk tur retur hverr halvtime)

Vi trivdes veldig godt på både koh Samui, og ko tao. Vi fløy da fra bangkok til koh samui og tok ferge til ko tao. Ko samui er ganske turistpreget, mens ko tao er dykkerenes paradis...her er det veldig laidback stemning og alt var generelt toppen der!! Ikke så luksus, men allikevel supert! Tok vel ca en time å fly til samui fra bangkok og ca to timer med ferje fra samui til koh tao.

Phiphi syntes jeg var noe som patong, uten pingpong showene. Her var folk drita fra ca 18 og utover, hoppet i flammehoppetau på stranda på natta ( og brant seg jo selvsagt) og vi så mange som gikk med bandasjer på anklene.....

Å reise rundt i thailand er såre enkelt. Vi bestilte fly til bangkok og hotell der før vi reiste, og resten tok vi underveis....det var ikkeno problem, bare booket via hotels.com etterhvert som vi isste hvor lenge vi ble på de forskjellige stedene.

Hvis dere er glade i å dykke anbefaler jeg Bans dive resort på ko tao på det varmeste, jeg hadde dykkelappen før vi reiste ned, mens sambo tok der , og sammen tok vi padi adwanced lappen der, kjempe proffesjonelle og fine folk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke uteliv i Khao Lak, kun et par barer, så hvis dere er ute etter dette så bør dere finne et annet sted. Khao Lak er et rolig, behagelig sted for de som ikke er ute etter fest :)

Anonymous poster hash: da2ad...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...