Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2004 #1 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg har vært nærsynt i en sju- åtte år, og de siste årene har styrken ligget på -4,5. I det siste har jeg vurdert laseroperasjon, men var i dag hos optikeren og fikk beskjed om at synet mitt nå er -4-25. Spørsmålet er da om synet må ha vært stabilt over tid når det gjelder sterkere styrke, eller må det også ha vært stabilt "andre veien"? Må jeg nå vente noen år med å ta en slik operasjon, bare fordi synet mitt har snudd? (glemte selvfølgelig å spørre optikeren når jeg var der ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2004 #2 Del Skrevet 21. april 2004 Ja, det må være stabilt. Ellers vil du komme til å bli avhengig av briller etter operasjonen.... Har akkurat spurt optikeren min om det samme. Skal normalt stabilisere seg når man nærmer seg tredve...men det gjelder ikke meg; har faktisk snart -9. Lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunAndMoon Skrevet 21. april 2004 #3 Del Skrevet 21. april 2004 Kjæresten min sliter med det samme, synet hans blir bedre, så dårligere, så bedre osv... han fikk også beskjed om at han ikke kan ta laseroperasjon før synet hans er stabilt...(han er 20 nå, og begynte med briller i 15-års alderen tror jeg, etter flere år med migrene osv). Ellers ville ikke operasjonen ha den samme effekten - hvis synet ikke hadde stabilisert seg.. Lykke til til dere begge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 22. april 2004 #4 Del Skrevet 22. april 2004 Optikeren jeg går til sier at synet som oftes stabiliseres når man er rundt 20. Jeg er 22 og synet er ganske stabilt.Håper på å få råd til laseroperasjon. Men synet må ha vært stabilt en stund ja,ellers er det fare for å synet fortsetter å bli dårligere etter operasjonen. Mrs.Potter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå