Gå til innhold

Trekant og gruppesex


Isa

Anbefalte innlegg

Here we go again.

Sambo maser, og jeg gråter.

Han vil så gjerne. Jeg sier at mye kan jeg gjøre for ham, men dessverre, ikke det han nå ber om.

Er det for mye forlangt å få litt respekt for sine seksuelle valg, eller???

Har prøvd å snakke med ham om det, men det ender alltid med at jeg gråter.

Vi har nå kommet til en ordning; han venter til jeg en gang eventuelt blir klar for å involvere flere i vårt sexliv, og jeg kan slappe av igjen. Endelig icon_razz.gif

Nå føler jeg at han kjeder seg når vi har sex.

At han tenker på hvordan det hadde vært om flere var med.

Han har gjort det før, og vil gjerne igjen- sorry mac, men da burde du funnet deg en jente som vil, sier jeg. Han bare ler det bort; du vil nok en dag, sier han. Jeg elsker deg likevel jeg. LIKEVEL? Thanx...

Hvordan kan jeg klare å slappe av angående dette her?? Jeg føler jo at hver gang han tar meg bakfra så ser han for seg meg foran der med munnen på ei anna jente. Det er plagsomt.

icon_frown.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kinga

Isa, du spør:

"Er det for mye forlangt å få litt respekt for sine seksuelle valg, eller???"

Denne typen spørsmål skal man etter min mening slippe å spørre seg selv, partneren eller andre om når man er i et godt forhold; når det gjelder ting man overhode ikke har lyst til å ta del i seksuelt.

Respekt for valgene dine skal han ha. Punktum.

Gi deg selv også respekt for de valgene du gjør.

Du lar han "herse" med deg, virker det som på meg. Han sier ting som sårer deg. Du har valget om å la det såre deg eller ikke. Han har valget om å la være med å komme med sårende kommentarer; om han vet det sårer deg.

(Er dette forresten en metode han bruker på deg til å overtale deg til ting du i utgangspunktet er skeptisk til? Har han tatt samme linjen; "du vil nok en dag...jeg elsker deg likevel jeg" i andre sammenhenger før, eller? Du behøver ikke svare meg; bare tenk over det.)

Ikke gråte, kjære deg. Tørk tårene, opp med hodet og verdsett dine egne valg. Du vet innerst inne at du alene holder i plenty for han - om det er slik du ønsker å ha det.

Klem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvorfor i all verden er det en selvfølge at den tredje personen skal være en jente?

Foreslå for han at første gangen, så skal den tredje være en mann du har lyst på, så får du høre hva han sier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Vibeke her. Du har sagt i fra at dette ikke er noe du tenner på eller kan tenke deg å gjøre. Da får han bare respektere det.

Du bør rett og slett ikke finne deg i at han kommer med slike kommentarer som han gjør. Si det rett ut at han får innfinne seg med at det kanskje aldri blir aktuelt for deg å bringe inn en 3dje person i sengen, og at han ikke skal nevne det igjen. Skulle du få lyst så kommer du selv til å si ifra, hører han ikke noe fra deg, ja da er det uaktuelt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, huff... Han har fått seg en fix ide`... Jeg synes forslaget om at du skal si at trekant er ok, men bare hvis det er en mann, er helt bra. Hvordan kan han mase og nesten forlange at du skal ha sex men noen du ikke tenner på, eller ha en form for seksuell aktivitet du ikke føler deg vel med..? En seksuell handling skal alltid være frivilig, og uten tvang. Der kommer mentalt press også inn i bilde.

Fortell ham at dette handler om din kropp og ditt velvære, og at du vil miste din integritet som den kvinnen han elsker hvis du kompromisser på dette feltet.

Sier han at han elsker deg fordi du er den du er, så må han jo godta den du er, og hva du mener om dette.

"It takes two to tango, and three to fu**".... tror ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Føler med deg.

Jeg har hatt det på akkurat samme måte selv.

Han ville så gjerne ha trekant. Hver gang diskusjonen kom opp endte det med at jeg gråt. Fordi, som du sier, jeg følte jo at sexen ble kjedelig for hans del. Følte at jeg ikke strakk til. I tillegg til at det såret meg utrolig at han ikke kunne respektere mine sexuelle valg. Jeg som en gang kunne tenke meg å kanskje prøve trekant når vi hadde blitt ordentlig trygge på hverandre. Når vi hadde levd litt sammen, og prøvd oss frem bare oss to, Vel, jeg mistet totalt lysten på det. Og nå byr tanken meg i mot. Jo mer han maste og presset jo mer ulyst følte jeg til det.

Til slutt knakk jeg......fortalte at dette maktet jeg ikke, å gå rundt å være så usikker i forholdet, være så usikker på meg selv og om jeg var nok for ham at jeg ikke ville mer.

Hvis denne trekanten betydde så mye for ham at han til stadighet måtte såre meg og gjøre meg usikker, så måtte jeg skuffe ham.

Jeg kunne ikke gjøre annet enn å kutte forholdet, og han flytte ut forklarte jeg.

Jeg kjenner ennå at det vrenger seg i magen min når jeg tenker på det. Også det at han måtte kjøre meg så langt ned før han innså at han hadde gått for langt.

Men nå har vi det bra, han har siden den gang ikke presset en eneste gang. Han ble selvfølgelig lei seg da han innså hva han gjorde. Og nå hagler komplimentene, og han forteller meg innimellom at, nei, sex uten kjærlighet er en smakløs rett. Han ønsker ikke lenger trekant.

Det var ikke meningen å fortelle hele min historie her, men tenkte kanskje at jeg kunne formidle at ting kan ordne seg, ting kan bli bra.

Men ikke gå med på ting mot din vilje. Ta først og fremst vare på deg selv.

Du er den du skal leve sammen med resten av livet, ikke la ham presse deg til noe som gjør deg vondt.

En ting å huske er hvor ødeleggende en slik ting som trekant kan være, både for deg og ditt selvbilde, og også for forholdet deres.

Lykke til

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette virker på meg som en veldig umoden mann, er han veldiug ung eller bare veldig egosentrisk opptatt av seg selv og hva HAN har lyst til ?

Han burde også tenke på DEG og respektere ditt nei, uten å mase mer med det.

Kanskje du skulle stille han et ultimatum.

Ikke godta den slags oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker på meg som en veldig umoden mann, er han veldiug ung eller bare veldig egosentrisk opptatt av seg selv og hva HAN har lyst til ?

Han burde også tenke på DEG og respektere ditt nei, uten å mase mer med det.

Kanskje du skulle stille han et ultimatum.

Ikke godta den slags oppførsel.

Et nei er et NEI!

Det har med respekt å gjøre, og han respekterer ikke deg med stadig å mase om å inkludere flere.1212[ Dette Innlegg er endret av: Leni den 2002-06-10 21:27 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia kjære Isa icon_smile.gif

Dette fikk jeg lyst å svare på. Håper du takler et litt langt svar.

Jeg har lest noen av dine andre innlegg, og sitter igjen med et lite inntrykk av at forholdet ditt ikke er helt i balanse, slik som det ihvertfall i min verden burde ha vært. Han har muligens et slags "grep" på seksualiteten din som ikke helt matcher det "grepet" som du burde hatt på hans; i den grad vi skal noe som helst "grep" på hverandres seksualitet.

Har du tenkt over dette? At han bruker en regelrett hersketeknikk når han sier at "jaja, så får jeg vente da, til du engang blir klar for å bli med på det JEG vil"?

Uansett hvilken situasjon dere befinner dere i som par, så skylder du ingen å måtte gå på akkord med dine egne preferanser. Uansett!! Dette er såpass alvorlige betingelser av ham å stille, at jeg ville gått i tenkeboksen de luxe om jeg var deg. EN ting er å fantasere sammen, leke med tanker, utveksle erfaringer. Noe helt annet blir å stille krav til den andre. Krav som i tillegg er så i grenseland for hva et menneske tåler at det får frem tårer og ulykkelige, usikre følelser. For å være helt blunt, så høres han ut som en utrolig seksuell egoist.

Og hvis så er tilfelle; er det dette du vil? Hva kan han tilby deg som du er avhengig av? Trygghet? Neppe, hvis du gråter deg i søvn og er usikker på hva han tenker hver gang han tar deg bakfra. Oppriktig talt.

Penger? Make your own. Det greier du, hvis du vil.

Respekt? Hva slags respekt er det å presse jenta si inn i tankemønstre som får henne til å gråte?

Nei, jeg aner ikke hvilket forhold dere har, men synes at det å presse egne lyster på partneren er en generell uting.

Og jeg synes det blir feil å si OK, hvis vi prøver to menn og meg. Det blir det samme som å finne en kompromissløsning i samme grad som han har lullet seg inn i, når han sier at han venter på at DU skal bli klar.

Hva synes du selv?

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Hva kan jeg si. Dette går i perioder- for det meste er han øm, snill, forståelsesfull og viser meg mye respekt. Av og til er det som om fortiden hans prøver å fiske ham tilbake; men gangbangs, betal-sex (han og jenter hadde sex, andre betalte for å se på), orgier og sexreiser.

Han har på en måte fått sitt, synes nå jeg icon_smile.gif

Jeg har *bare* hatt ham, og synes det er ok for det meste. Noen ganger så får jeg imidlertidig panikk og tunge tanker når jeg tenker "herregud, bare ham i løpet av hele livet?? no way...." men like fort slår jeg alle sånne tanker fra meg og skjønner ikke hvorfor jeg tenkte tanken engang. Jeg elsker ham, og kjærlighet kan ikke måles i sex!

Maktbalanse sier du... Nja. Maybe baby. Føler nok av og til (en sjeeelden gang) at jeg ikke har fått min del av et eget sexliv før jeg traff ham. Sex med meg selv; så klart. Men med andre gutter. Men trenger jeg egentlig det? Tanken om det grønnere gresset og det berømte gjerdet dukker opp med en gang!

Må tenke mer på det der. Føle litt.

Jeg kan klare meg helt utmerket alene- jeg står på terskelen til å få meg en ny, bedre betalt jobb, og jeg kan godt bygge meg opp selv helt fra bunnen. Materialistisk sett.

Penger er ikke noe problem- jeg føler meg på ingen måte AVHENGIG av ham. Sunnhetstegn icon_smile.gif

Han er på en måte så tøff og sårbar på samme tid.

Jeg har sett ham knuge hender i fortvilelse, han har kommet til meg og bedt om støtte. Jeg har sett ham som verdens sterkeste mann, The Winner who takes it all.

Jeg elsker ham- rett og slett elsker ham.

Hele kroppen og sinnet og sjelen skriker etter ham. Han er en del av meg. Klarer å leve uten ham, men jeg vil ikke.

Han er inni hodet mitt; skjønner meg selv når jeg vakler. Støtter meg. Elsker meg. Tar på meg. Gir meg ting å bryne meg på. Meninger, problemstillinger, hverdagslige ting.

Spør meg pent om jeg kan klippe ørehårene hans icon_smile.gif og duller og koser med meg når vi ser på TV om kvelden.

Vi har det så utrolig godt til vanlig.

Storm og stille går liksom om hverandre! Og skinnende sol og varme...

Han inspirerer meg og hemmer meg alt ettersom.

Arhg, nå roter jeg meg inn i min egen tankeverden icon_biggrin.gif

Maiken, bare still spørsmål hvis det er noe konkret du lurer på; jeg skal prøve å sortere icon_smile.gif

Kjempeklem fra lille

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg roter?.. He he icon_biggrin.gif Jeg sier "skal ta det når jeg er ferdig med dette" (noe jeg holder på med, samme hva) og da ender det som regel med at han gremmes så mye i mellomtiden at han tar det selv icon_lol.gif

Og så er han i perlehumør etterpå. ("Det føles så godt å gjøre litt hjemme!!")

Jeg morer meg over det.

Dette med å gi og gi og gi.... Joda, det føles som en uuttømmelig kilde av godhet av og til. Men jeg har kommet til et punkt der jeg ikke gjør noe for ham hvis ikke han gjør noe for meg. Det var vel det du snakket om sånn jeg forsto det.

Jeg masserer fortsatt føttene hans om kvelden, (ikke hver eneste dag, men likevel ofte) kjøper øl og sjokolade til ham så godt som hver dag, lar ham spille på datan så mye han vil (han er ingen frik, så det blir max en time for dag før han går lei), og jeg maser aldri på ham. Jeg lar ham dra og trene på SATS hver eneste kveld, krever ikke at han skal være hjemme.

Hvis jeg er syk, så blir han hjemme av seg selv icon_smile.gif SAMT for ikke å glemme at jeg hele tiden sørger for at han har rene klær!

Han på sin side jobber hele dagen og ofte i helgene også. (selger/dørvakt)

Han betaler alltid maten vi kjøper i Sverige en gang i måneden, og for det meste ellers også. Han passer på meg, tar meg med på piknik i det grønne på solskinnsdager icon_smile.gif og er alltid der for meg. Uansett.

Jeg synes vi har en fin balanse.

Uff, det er sååå vanskelig å få med alle aspektene i forholdet vårt i et innlegg! icon_smile.gif

Jeg er sta. Jeg er utrolig sta. Ikke på en dum "jeg gir meg aldri uansett hva du sier"-måte, men på en fast og sterk måte.

Det er nok bra ja. Og jeg har inntrykk av at du er likedan Maiken icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Denne tråden har jo sporet helt av fra det opprinnelige temaet, partnerens ønske om trekant- og gruppesex.

Det merkelige er at Isa SJØL har bedratt sterkest til denne avsporingen.

?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du lei deg for det anonym? icon_smile.gif

Kanskje det finnes noe som heter UNDERFORLIGGENDE ÅRSAKER vettu icon_wink.gif

Jeg ber om at tråden kan fortsette som den stiler icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når "underliggende årsaker" leder ut i selvsentrert messing, så mister tråden noe av den kraft den kunne hatt for at du konkret kunne fått råd om det opprinnelige temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge "eieren" av tråden er fornøyd med utviklingen ser jeg ingen grunn til at den ikke skulle fortsette. La den bare ikke spore av til en debatt om hvorvidt den er avsporet eller ikke icon_wink.gif. Moderator.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonym

Nå var det Isa som ba om råd og vinklinger, og det er tydelig at jenta tenker litt dypere enn det rent tekniske.

Det innebærer noe som heter å gå i seg selv, og analysere situasjonen man er oppe i.

Hva ville du dette skulle dreie seg om da? Det rent tekniske? Det var ikke det dette innlegget dreide seg om.

Det var heller ikke meningen det skulle dreie seg om anonyme intetsigende innlegg. Hvis du selv har noe konkret å si, så gjør heller det enn å leke moderator-wannabe.

Sex, i slike former som Isa snakker om, og da især når det dreier seg om mennesker i parforhold, vil for de fleste (kanskje med deg som unntak) presse følelsesmessige grenser. Da er det også naturlig å lufte denne siden av dillemmaet sitt.

Hvis noe var overflødig her, så var det surmulingen din, anonym. Dette dreide seg om hennes vanskeligheter rundt temaet, derfor diskuteres hennes tankebaner.Og derfor gis innspill med bakgrunn i egne erfaringer. Hvilket hun ser ut til å takle særs godt uten drittslenging.

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Hege og Maiken icon_smile.gif

Jeg tenker at jeg aldri vil la meg presse til noe. Har til dags dato ikke latt meg presse, faktisk icon_smile.gif Er litt stolt av det.

Når det gjelder det der med gruppesexen, så vet jeg ikke helt hva han ønsker å oppnå med å få meg med på det. Uansett hvor mye jeg vrir og vender på det så kommer det ut som egoistisk fra hans side. Tar jeg feil?

Kan det være at han bare ønsker å utvide horisonten min litt? Jeg kunne jo trodd det, men da hadde han nok brukt en helt annen tilnærmingsmetode.

Jeg pleier å si når jeg får et innfall; "Jeg vil ronke deg idag. Får jeg?" Han har til dags dato ikke svart nei. Ikveld skjer det nok igjen. (har allerede spurt icon_biggrin.gif ) Jeg er ganske pågående seksuelt, så jeg ville bli forbauset om han ikke er fornøyd med bare meg. Kanskje det er det som sårer meg mest- den lille muligheten av en tvil- smulen som pirker meg i hjertet og hvisker at han kanskje vil ha mer enn jeg kan tilby. Det er ganske vondt.

Har konfrontert ham med disse tankene, og da ser han ganske forferdet på meg med store øyne og sier at han vil ha bare meg, trenger bare meg. Og at han bare ville synes det var spennende å ha sex med andre, men at han ikke TRENGER det.

Det var da enda godt å høre icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Isa icon_smile.gif

Det er bra du ikke lar deg presse - og at du er bevisst på at du kanskje blir utsatt for nettopp det; press.

Sex er jo en viktig del av et parforhold for de fleste, vil jeg tørre å påstå. Også for deg. Imidlertid: når jeg leser om dine erfaringer versus hans; så forekommer det meg at sex okkuperer en svært stor del av det som gir deg identitet som hans partner i forholdet. Jeg tar gjerne feil.

Men du har jo så mye å "konkurrere med/mot" når det gjelder hans erfaringer, mens du gjør dine første med han. Viktig for deg å finne deg selv seksuelt, men for en utenforstående som meg ser det slik ut; dette er "rått parti". Misforstå meg ikke; jeg tror deg når du sier at du har det veldig godt sammen med han. Jeg tror nok du fikser dette fint.

Du sier du tviler litt innerst inne; er du nok. Du skal ikke tvile et sekund, jenta mi.

Din kjære har fått en jente uten noen forhistorie seksuelt (bortsett fra de du har fikset på egenhånd icon_wink.gif); du er for han en ønskedrøm av en partner. Se bare på deg selv hva du må hanskes med av hans forhistorie; det er det jeg mener med "rått parti".

Mulig jeg høres hard ut, men det er i beste mening. Poenget er å få deg til å se at du er faktisk det eneste han trenger. Han sier det jo selv! Begynn å tro på det, jente.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...