AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 Datteren vår er 18 måneder, hun er hos "han" hver onsdag til torsdag og annenhver fredag til mandag. Dette er dager hun skulle vært hos han men da er det familien hans som tar vare på hun. Han er 23 år, bor ikke hos foreldrene så han ser hun minimalt. Han røyker hasj, men han har god jobb. Jeg lurer på hvor jeg ville stått i en eventuelt rettsak.. Jeg er 19, lever av stønad fra NAV (overgangsstønad) pga jeg går på skole. Har han noen rettigheter? Hvis han vil kan han da få ha hun annenhver uke? Anonymous poster hash: 3098b...26e
Mab75 Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Du bør kontakte familievernkontoret i den byen du bor i. De kan gi deg råd og veiledning i forhold til dette. Dersom han røyker hasj, tror jeg neppe han blir gitt delt omsorg i en rettsak. Uansett så er familievernkontoret en instans som er der for å gi råd og veiledning. Jeg benyttet disse selv og fikk god hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Datteren vår er 18 måneder, hun er hos "han" hver onsdag til torsdag og annenhver fredag til mandag. Dette er dager hun skulle vært hos han men da er det familien hans som tar vare på hun. Han er 23 år, bor ikke hos foreldrene så han ser hun minimalt. Han røyker hasj, men han har god jobb. Jeg lurer på hvor jeg ville stått i en eventuelt rettsak.. Jeg er 19, lever av stønad fra NAV (overgangsstønad) pga jeg går på skole. Har han noen rettigheter? Hvis han vil kan han da få ha hun annenhver uke? Anonymous poster hash: 3098b...26e Du skal slappe heilt av og vente på en eventuel innkalling til familievernkontoret. Om han vil ha barnet 50/50 er det han som må jobbe for å få det. Du kan nekte heilt til det eventuelt blir ei rettsak og noko anna blir bestemt der. Kan aldri forstå at en hasjrøykende idiot som lar foreldra ha barnet når det er samvær har noe som helst å fare med.Anonymous poster hash: b7140...8d8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Hva mener du med at han røyker hasj? Som i daglig? Eller, som i festrøyking, som andre tar seg en lørdagspils? Det er en vesensforskjell, og om det er kun i festlig lag/helger han ikke har henne, er han vel ikke noen dårligere omsorgsperson enn en som drikker alkohol med samme hyppighet. Sånn ellers synes jeg ingen unger skal bo 50/50, og i hvertfall ikke når de er så små. Anonymous poster hash: 82f9e...b84 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Tusen takk for svar. Han røyker hasj hver kveld men han har vist noen perioder der det går to tre uker uten at han røyker. Vi har vært i møte tidligere hos familievernskontoret, er da vi ble enige om når han(familien hans) skal ha samvær med datteren vår. Den gangen ville han også ha femti femti, da var hun vel ca 9 måneder. Anonymous poster hash: 3098b...26e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå