Gå til innhold

Er kesam original kjempeusunn om man er på slankern?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lagde maarud dipp og åt 3 stangselleri og dippet stangselerien i kesamdippen. Er det usunt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Kesam har endel proteiner som er bra når man slanker seg.

Anonymous poster hash: ef724...17c
Skrevet

Mager kesam inneholder enda mer proteiner og mindre kalorier og fett :)

Skrevet

Mager kesam inneholder enda mer proteiner og mindre kalorier og fett :)

Ok. Da angrer jeg at jeg åt kesam i dag. Jeg skulle prøve å ha sunn snacks, men jeg kjøpte ikke mager kesam, så da har jeg vært usunn i dag også. Men tusen takk for tipset. Senere i dag er det fellesmiddag med hjemmelaget pizza med bla kjøttdeig. Er det feitende å ete 3 stykker til middag klokka 18.00?

Skrevet

Seriøst?

Anonymous poster hash: eaa73...3f4
  • Liker 3
Skrevet

Jeg tuller ikke. Bmien min er overvektig, og jeg håper ikke denne tråden får meg kastet ut av kg, for dette er viktig for meg å vite om det er feitende med hjemmelaget pizza med kjøttdeig og ost.

Skrevet

Det er ikke noe problem å spise pizza, kommer selvsagt an på mengden. Det gjelder uansett hva du spiser. Men det er lurt å kose seg litt en dag i uken og heller være streng resten av tiden.

Anonymous poster hash: 122ee...9d4

Skrevet

Ok. Da angrer jeg at jeg åt kesam i dag. Jeg skulle prøve å ha sunn snacks, men jeg kjøpte ikke mager kesam, så da har jeg vært usunn i dag også. Men tusen takk for tipset. Senere i dag er det fellesmiddag med hjemmelaget pizza med bla kjøttdeig. Er det feitende å ete 3 stykker til middag klokka 18.00?

Nei nei nei, ingenting gale med original kesam! Den er jo ikke usunn, bra mengde proteiner og kalorier i den og :)

• Liker 2
Skrevet

Ok. Tusen takk for hjelpen.

Skrevet

Jeg tuller ikke. Bmien min er overvektig, og jeg håper ikke denne tråden får meg kastet ut av kg, for dette er viktig for meg å vite om det er feitende med hjemmelaget pizza med kjøttdeig og ost.

Å kjære vene, dette er almennkunnskap. Pizza med kjøttdeig og ost er akkurat like fetend som den "fanastiske magre kesamen" din. Det er kaloriinntaket som når alt kommer til alt teller. Spiser du mere kalorier enn det kroppen forbrenner - vektoppgang. Det samme gjelder motsatt vei.

Selvfølgelig er det mat som er sunnere enn pizza næringsinnholds-messig, men som sagt er det kalorimengden som betyr mest her.

Anonymous poster hash: 3a5de...462

Skrevet

Pizza, selv hjemmelaget er ikke spesielt sunt. Ikke kjøttdeig heller. Kan du ikke lage pizza med grovt mel, rent kjøtt og evt. litt mager ost?

Vanlig kesam er ikke usunt, - selvfølgelig ikke. Det er forstatt relativ magert, selv om mager kesam er bedre.

Anonymous poster hash: c7b01...55e
Skrevet

Det er noen andre som bestemmer hva vi skulle ha på pizzaen. Håper jeg ikke går fra 79 til 80 i morgen tidlig.

Skrevet

Du kan spise både kesam original og hjemmelaget pizza når du slanker deg. Du kan bare ikke spise ubegrenset av det. Stangselleri kan du derimot spise så mye du bare orker av. Som dipp til stangselleri er kesam (både original og mager) kjempeflott. Du kan fint spise 2-3 stk pizza uten å bekymre deg (litt avhengig av størrelsen på stykkene). Spis sakte og nyt maten.

En annen ting: Ikke vei deg hver dag. Vekten varierer litt hele tiden, blant annet pga variert vanninntak og innhold i tarmene. Jeg tror det er lurere å f.eks. veie deg én gang i uken, så ser man bedre hvor mye man faktisk går ned.

• Liker 1
Skrevet

Det er noen andre som bestemmer hva vi skulle ha på pizzaen. Håper jeg ikke går fra 79 til 80 i morgen tidlig.

MÅ du ha 3 stykker? Kan du ikke ta 2 og i tillegg litt salat?

Skrevet

Du kan spise både kesam original og hjemmelaget pizza når du slanker deg. Du kan bare ikke spise ubegrenset av det. Stangselleri kan du derimot spise så mye du bare orker av. Som dipp til stangselleri er kesam (både original og mager) kjempeflott. Du kan fint spise 2-3 stk pizza uten å bekymre deg (litt avhengig av størrelsen på stykkene). Spis sakte og nyt maten.

En annen ting: Ikke vei deg hver dag. Vekten varierer litt hele tiden, blant annet pga variert vanninntak og innhold i tarmene. Jeg tror det er lurere å f.eks. veie deg én gang i uken, så ser man bedre hvor mye man faktisk går ned.

Ok. Takk for tips.

Skrevet

MÅ du ha 3 stykker? Kan du ikke ta 2 og i tillegg litt salat?Anonymous poster hash: 3a5de...462

Jeg kan prøve å bare ete 2 stykk med litt salat.

Skrevet

Pinnedyr, hva med å begynne med å lese seg opp om kosthold? I og med at du har mange spørsmål relatert til det? Da trenger du ikke lure på helt enkle spørsmål lengre. :)

• Liker 1
Skrevet

Pinnedyr, hva med å begynne med å lese seg opp om kosthold? I og med at du har mange spørsmål relatert til det? Da trenger du ikke lure på helt enkle spørsmål lengre. :)

Ok. Jeg har en app på ipaden som heter my fitnesspal. Den forteller meg at i hjemmelaget pizza 3 stykk er det ca 350 kalorier. Jeg bare spurte her på forumet for å høre om det var usunt med kesam og pizza. Jeg skal prøve å lese meg frem.

Skrevet

Ok. Jeg har en app på ipaden som heter my fitnesspal. Den forteller meg at i hjemmelaget pizza 3 stykk er det ca 350 kalorier. Jeg bare spurte her på forumet for å høre om det var usunt med kesam og pizza. Jeg skal prøve å lese meg frem.

350 kalorier i 3 stk pizza? Der tror jeg nok appen din tar litt feil ja. Er viktig og ikke stole blindt på alt du leser, men heller skaffe deg litt egne kunnskaper. Er vel 200-300 kalorier i èt stykke.

Skrevet

350 kcal i ett stykke, vil jeg heller si. Det kommer veldig an på hva pizzaen inneholder, og mengden. Et stykke pizza kan inneholde både 100 og 700 kalorier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...